حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

کارگران، قربانیِ زیاده‌خواهی‌های شرکت‌های پیمانکاری، خواستار حذف دست این واسطه‌ها هستند

یک فعال کارگری گفت: ادعای اینکه طرح ساماندهی بار مالیِ مضاعفی به دولت وارد می‌کند را به هیچ وجه نمی‌پذیریم بلکه معتقدیم با حذف دست واسطه‌ها نه تنها وضعیتِ کارگران بهتر می‌شود بلکه هزینه‌های اضافی‌ نیز حذف خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد نداف فرد (فعال کارگری) در خصوص لزوم تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: این طرح امنیت شغلی بخش زیادی از کارگران را تامین و امید به زندگی را در دل کارگران و خانواده‌ی آن‌ها زنده می‌کند و از نابودی بیشتر سرمایه انسانی کشور جلوگیری می‌کند. ما منتظریم طرح ساماندهی هرچه زودتر به صحن علنی مجلس برسد.

 

وی گفت: ما از مجلس می‌خواهیم به هیچ وجه در مقابل مافیای پشت این قضیه سر خم نکند و همانطور که قرار بود انقلابی عمل کند و با تصویب این رأی در صحن علنیِ مجلس مشکل کارگران بسیاری را حل کند. کارگران از نمایندگان … کمترین حق اجتماعی خود را که همان امنیت شغلی است مطالبه می‌کنند.

 

نداف فرد با اشاره به اینکه شرکت‌های پیمانکاری برای رسیدن به بیشترین سود، قانون را به درستی در قبال کارگران رعایت نمی‌کنند، گفت: اگرچه امنیت شغلی کارگران به طور کلی به دلیل رواج قرادادهای موقت پایین است و تا کارگران قراداد دائم نشوند هیچ تضمینی برای امنیتِ شغلی آن‌ها وجود ندارد، اما بینِ کارگران، وضعیتِ کارگران پیمانکاری از همه بدتر است چراکه آن‌ها قربانیِ زیاده‌خواهی‌های شرکت پیمانکار می‌شوند.

 

این فعال کارگری در ادامه به وضعیتِ کارگران پیمانکاری شهرداری اشاره کرد و گفت: به طور مثال کارگران پیمانکاری خدمات شهری اصفهان مجبورند اضافه کار بایستند اما در قبال این کار اضافی هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند. در واقع پیمانکار ترجیح می‌دهد از همه‌ی ظرفیتِ نیروی کار موجود استفاده کند و کارگر دیگری به کار نگیرد تا سود بیشتری به جیبش برود. این فقط یک نمونه از بی‌عدالتی نسبت به نیروی کارِ پیمانکار است.

 

به گفته‌ی نداف؛ ادعای اینکه طرح ساماندهی بار مالیِ مضاعفی به دولت وارد می‌کند را به هیچ وجه نمی‌پذیریم بلکه معتقدیم با حذف دست واسطه‌ها نه تنها وضعیتِ کارگران بهتر می‌شود بلکه هزینه‌های اضافی‌ای که صرف دم و دستگاه شرکت‌های پیمانکاری می‌شود نیز حذف خواهد شد.

 

وی افزود: ما با نمایندگان مجلس برای تصویب این طرح در ارتباط هستیم و آن‌ها به ما این قول را داده‌اند که در صحن علنی مجلس این طرح را به تصویب برسانند. امیدواریم به قول خود وفادار بمانند. برای کارگران شریف ایران ذره‌ای تعلل در تصویب فوری و قاطعانه طرح ساماندهی کارکنان دولت که باعث ایجاد کرامت انسانی و امنیت شغلی و امنیت معیشتی وآرامش خانواده‌ی میلیونها کارگر مظلوم ایران می‌شود، غیر قابل قبول است.

 

این فعال کارگری گفت: کارگران شریف ایران با اعتماد به وعدهای وکلای خود مبنی بر حمایت از مظلومان به آن‌ها رای داده و بی‌صبرانه در انتظار عمل به وعده آن‌ها هستند. امیدواریم نمایندگان این فرصت را غنیمت شمارند و با این کار اعتماد آسیب دیده کارگران را ترمیم کند.

نیوزویک؛ تورم فزاینده شکاف طبقاتی را در آمریکا آشکارتر می‌کند

هفته نامه نیوزویک در مطلبی با عنوان آمریکا به سوی جنگ طبقاتی می‌رود، نوشت که هیچ پدیده‌ای در ایالات متحده بیشتر از تورم فزاینده و بهای اوج گیرنده بنزین، پدیده شکاف طبقاتی را در این کشور آشکار نمی‌کند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

انتقاد انسیتوی اتحادیه‌های کارگری اروپا از شکاف جنسیتی مزد در این قاره

بنابر این گزارش، تحقیقات نشان می‌دهد که تحت عنوان «پرداخت نسبت به عملکرد» -که به طور فزاینده‌ای در سراسر اتحادیه اروپا رایج شده است- نابرابری پرداخت‌ها بین مردان و زنان افزایش قابل توجهی داشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, برابری اجتماعی, جهان, حقوق بشر, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری