تجمع پرستاران لرستان مقابل استانداری

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ خرم آباد تجمع پرستاران و کارکنان درمانی ، در اعتراض به پرداخت نشدن عادلانه تعرفه، کارانه و اضافه کار. تاکید بر اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری پیگیری مطالبات معوقه پرستاری

ادامه

ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, مغیشت

چگونه خصوصی‌سازی بخش بهداشت و درمان فاجعه آفریده‌است!

با رشد نرخ تورم و گرانی کالاها و خدمات عمومی، موضوع افزایش سرسام‌آور قیمت دارو و درمان به‌بحث دربارهٔ فاجعه ناشی از خصوصی‌سازی بخش سلامت دامن ‌زده ‌است. اینک با اجرای جراحی اقتصادی، درمان و بهداشت بیش از گذشته چه در کلان شهرها و پایتخت و چه در مناطق محروم از دسترس مردم خصوصاً زحمتکشان ... چگونه خصوصی‌سازی بخش بهداشت و درمان فاجعه آفریده‌است!

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, خصوصی‌سازی, درمان, سرمایه‌داری, فقر, کارگری, کودکان, گرسنگی, مقاله

چرخه‌ی معیوب نظام درمانی؛ اضافه کار اجباری با ساعتی ۱۶ هزار تومان!

دبیرکل خانه پرستار گفت: بیمارستان‌ها کمبود نیروی پرستار را با نیروهای قراردادی وشرکتی جبران می‌کنند. مشخص است کمتر کسی حاضر است با حداقل حقوق، کارِ سختِ پرستاری را انجام دهد و در محیطِ بیمارستان ساعت‌ها سر کند. به گزارش خبرنگار ایلنا، اضافه کارِ اجباری با ساعتی ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان؛ یکی از دلایلِ اعتراضِ ... چرخه‌ی معیوب نظام درمانی؛ اضافه کار اجباری با ساعتی ۱۶ هزار تومان!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش

تأملی بر مشخصه‌های جنبش اعتصابی زحمتکشان در مرحلهٔ کنونی

گسترش اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها در مرکز‌های صنعتی و خدماتی را از ویژگی‌های صحنهٔ سیاسی کشور در چندماه اخیر می‌توان دانست. جنبش اعتراضی طبقه کارگر و زحمتکشان با طرح خواست‌های مشخص مانند افزایش و ترمیم دستمزد، توقف خصوصی‌سازی، اجرای طرح مترقی طبقه‌بندی و رتبه‌بندی، حق تشکل‌یابی مستقل، احیا و ایجاد سندیکاهای کارگری و نظایر آن‌ها در ... تأملی بر مشخصه‌های جنبش اعتصابی زحمتکشان در مرحلهٔ کنونی

ادامه

اختلاف طبقاتی, استبداد, امپریالیسم, بازنشستگان, پرستاری, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

ده‌ها هزار نفر از کارگران بخش خصوصی و دولتی از جمله پرستاران پرتغال در اعتراضات سراسری روز چهارشنبه شرکت خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گرادا، اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال (CGTP) خواستار اعتصابات و اعتراضات سراسری در تمامی بخش‌های مختلف این کشور در ۲۸ ژوئن (چهارشنبه) برای افزایش دستمزدها ... فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, پرستاری, جنوب اروپا, جهان, عدالت اجتماعی, کارگری

مدافعان سلامت در کشور با تجمع‌هایی خواستار جذب در ساختار درمان کشور شدند

مدافعان سلامت در چند استان کشور، نسبت به عدم جذب در وزارت بهداشت انتقاد دارند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدافعان سلامت طرحی در چند استان کشور، نسبت به عدم جذب در سیستم وزارت بهداشت اعتراض کردند.

 

یکی از این مدافعان می‌گوید: بعد از فروکش کردن کرونا، بیشتر ما را که قراردادهای موقت داشتیم، بیکار کردند و هیچ برنامه‌ای برای استخدام دائم ما ندارند؛ این در حالیست که در ایام اوج بحران وقتی همه مردم می‌ترسیدند از خانه خارج شوند، ما جان‌مان را کف دست‌مان گذاشته بودیم و با جان و دل با کرونا جنگیدیم.

 

این نیروی طرحی می‌گوید: روز گذشته در برخی استان‌ها به نهادهای مسئول مراجعه کردیم و خواستار روشن شدن وضعیت استخدام خود شدیم؛ حرف ما این است که ما کارگر فصلی نیستیم که فقط در فصل بحران ما را به کار گیرند و بعد فراموش‌مان کنند. خواسته‌ی ما جذب در ساختار درمان کشور است به گونه‌ای که دیگر دغدغه‌ی آینده نداشته باشیم.

چرا امنیت شغلی پرستاران تضمین نمی‌شود؟

مدافعان سلامت در مبارزه‌ای متحد و سازمان‌دهی شده از سوی نیروهای غیررسمی و رسمی، روز دوم اسفندماه از استان‌های مختلف به تهران آمدند و برای تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مقابل وزارت بهداشت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

کادر سلامت کشور می‌نویسند؛ تا فوق‌العاده خاص با ضریب ۳ وتبدیل وضعیت تحقق پیدا نکند آرام نمی‌گیریم

کادر بهداشت و درمان کشور (سلامت) در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دو خواسته خود را یادآور شد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری