روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

منظور زلنسکی از «تبدیل اوکراین به اسرائیل» چه بود؟

یک تحلیلگر آمریکایی درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور اوکراین در زمینه تبدیل کشورش به «اسرائیل بعدی» به گمانه‌زنی پرداخت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «هیل» روز یکشنبه یکی از اظهارات اخیر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره تبدیل دولت خود به چیزی شبیه به اسرائیل را زیر ذره‌بین قرار داد.

 

هفته گذشته بود که زلنسکی اعلام کرد اوکراین قصد دارد از مدل اسرائیل پیروی کرده و به‌جای تبدیل شدن به کشوری بی‌طرف مانند سوئیس، به کشوری تماماً نظامی تبدیل شود.

 

رئیس جمهور اوکراین در این‌باره گفت:‌ «تعجبی نخواهد داشت که نیروهای مسلح و گارد ملی ما در تمام ادارات، مغازه‌ها و سینماها حضور داشته باشند و تمام مردم سلاح در دست داشته باشند. اطمینان دارم که مسئله امنیت ظرف ده سال آینده اولویت شماره یک ما خواهد بود».

 

اظهارات زلنسکی در حالی مطرح شده‌اند که اسرائیل درخواست اوکراین برای دریافت سامانه‌ موشکی «گنبد آهنین» را رد کرده و اجازه نداد آمریکا خشاب‌های این سامانه را به کی‌یف ارسال کند.

 

«کتی هالپر» روزنامه‌نگار آمریکایی درباره این اظهارات زلنسکی به هیل گفت: «جالب این است که می‌توان فهمید که چرا او می‌گوید باید ارتش داشت، اما عجیب این است که چنین فرهنگ مسلحانه افراطی را شکل داده یا ایجاد آن را پیش‌بینی می‌کند».

 

به گفته هالپر، زلنسکی با این اظهارات قصد دارد پیامی را منتقل کند. این تحلیلگر آمریکایی به هیل گفت: «فکر می‌کنم که او احتمالاً در حال ارسال پیامی به مخاطب آمریکایی، مخاطب اسرائیلی و شاید جماعت راست‌‌گرای اوکراین که باید آن‌ها را راضی کند».

 

او در ادامه گفت: «تصور قدم زدن مردم اسلحه به دست در سوپرمارکت‌ها و سینماها، روش عجیبی برای به تصویر کشیدن چنین پیامی است».

 

به گفته این تحلیلگر آمریکایی احتمالاً زلنسکی قصد دارد این پیام را به آمریکا مخابره کند که می‌تواند متحد با ارزشی برای این کشور باشد.

 

هالپر در این‌باره گفت: «فکر می‌کنم او تلاش می‌کند این پیام را به ایالات متحده و اسرائیل برساند که می‌تواند متحد موثری باشد. او همچنین به وضوح این پیام را مخابره می‌کند که قرار نیست از مواضع خود عقب‌نشینی کند».

 

اشاره زلنسکی به‌عنوان یک فرد یهودی، به وضعیت کنونی در فلسطین اشغالی است که در آن شهرک‌نشینان آزادانه سلاح حمل می‌کنند و همواره جوی امنیتی بر آن حاکم است.

 

با وجود تلاش اوکراین برای برقراری روابط نزدیک با اسرائیل، در خلال تشدید درگیری‌های اوکراین طی هفته‌های گذشته، کار دو دولت تا احضار سفرای یکدیگر نیز رسیده است.

چرا آمریکا برای ایجاد سازوکار راستی‌آزمایی تسلیحات بیولوژیک مانع‌تراشی می‌کند؟

ایالات متحده شماری از میکروب‌ها از جمله باکتری عامل بیماری حصبه را در شمال کره و شمال شرقی چین پخش کرد و باعث شد در این نواحی حصبه شیوع یابد به گونه‌ای که تاکنون چنین چیزی مشاهده نشده بود. آمریکا در این مناطق طاعون، وبا و آنسفالیت را شیوع داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, بیولوژیکی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, مقاله

پشت حوادث اوکراین/ جانسون: پوتین برای اروپا تهدید است و باید دراوکراین شکست بخورد

نخست وزیر انگلیس گفت کشورش به تحویل تجهیزات نظامی به اوکراین ادامه می‌دهد و پوتین به تهدیدی برای اروپا تبدیل شده است که باید در اوکراین شکست بخورد.

ادامه

اروپا, المان, انگلستان, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا