زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

هشدار روسیه به اروپا با برگزاری رزمایش بزرگ در «کالینینگراد»

وزارت دفاع روسیه با برگزاری رزمایشی در منطقه مهم کالینینگراد به برخی کشورهای اروپایی هشدار داد.

 

به گزارش فارس، خبرگزاری «رویترز» به نقل از وزارت دفاع روسیه چند روز پس از هشدار یک مقام ارشد روسیه به کشورهای اروپایی نسبت به هرگونه اقدام احتمالی علیه کالینینگراد، روز شنبه یک رزمایش بزرگ در کالینینگراد با مشارکت نیروهای روس برگزار شد.

 

فرماندهی ناوگان بالتیک روسیه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ نیروی نظامی و بیش از ۶۰ یگان مجهز به تجهیزات نظامی در این رزمایش شرکت داشتند.

 

بر اساس این گزارش ۲۰ فروند جنگنده «سوخو-۲۷» و بمب افکن «سوخو-۲۴» پروازهای برنامه ریزی شده را در طول شب انجام دادند و حملات شبیه سازی شده را به اهداف هوایی و زمینی، پست‌های فرماندهی و تجهیزات نظامی در کالینینگراد برگزار کردند.

 

«آلکساندر گروشکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه گذشته به کشورهای اروپایی نسبت به هرگونه اقدام احتمالی علیه منطقه کالینینگراد روسیه هشدار داد و گفت: «این بازی با آتش است.»

 

استقرار انواع سامانه‌های موشکی روسیه از جمله سامانه‌ موشک زمین به هوای اس-۴۰۰ و سامانه موشکی «اسکندر» در کالینینگراد روسیه موجب نگرانی ناتو است. این منطقه از زمان آغاز جنگ سرد محل سرفرماندهی ناوگان بالتیک اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و دارای اهمیت راهبردی است. کالینینگراد درمنطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است.

 

هواپیماهای تجسسی آمریکا و انگلیس بارها مبادرت به پرواز در اطراف کالینینگراد کرده‌اند. چندی قبل یک هواپیمای جاسوسی« آرسی-۱۳۵» انگلیس نزدیک مرز روسیه و «کالینینگراد» پرواز کرد.

 

این پروازها بخشی از فعالیت‌های جمع آوری اطلاعات هستند و روسیه از این پروازها مطلع است. آر سی-۱۳۵ یک هواپیمای مخصوص نظارت الکترونیکی است که می‌تواند در هرگونه شرایط آب و هوایی در ماموریت‌های راهبردی و تاکتیکی به کار گرفته شود. حسگرهای این هواپیما علائم الکترونیکی دستگاه‌های ارتباطی، رادار و سایر سامانه‌ها را جذب می‌کنند.

پشت حوادث اوکراین/ جانسون: پوتین برای اروپا تهدید است و باید دراوکراین شکست بخورد

نخست وزیر انگلیس گفت کشورش به تحویل تجهیزات نظامی به اوکراین ادامه می‌دهد و پوتین به تهدیدی برای اروپا تبدیل شده است که باید در اوکراین شکست بخورد.

ادامه

اروپا, المان, انگلستان, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

آنتونوف: اقدامات غرب دراوکراین می‌تواند منجر به‌درگیری نظامی بین آمریکا و روسیه شود

سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد که اقدامات غرب در اوکراین خطرناک است و می‌تواند منجر به «تقابل نظامی» بین آمریکا و روسیه شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب, ناتو

وزیر اقتصاد آلمان؛ شهروندان آلمان فقیرتر می‌شوند

شهروندان آلمان در پی جنگ اوکراین و اوج گیری بهای انرژی که منجر به تورم بی سابقه و قرار گرفتن بزرگ ترین اقتصاد اروپا در معرض رکود می شود، فقیرتر خواهند شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحریم, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش

مدودف: تحریم‌های “غیرقانونی” غرب موجب فروپاشی نهادهای بین‌المللی می‌شود

نخست وزیر پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت، تحریم‌های بی‌سابقه کنونی غرب علیه روسیه منجر به فروپاشی بیشتر تمام نهادهای بین‌المللی خواهد شد.

ادامه

تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب