تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

در ادامه تجمعات اعتراضی کارگران معترض جنوب امروز جمعه دهم فرودین کارگران رسمی در شرکت فلات قاره در لاوان بار دیگر تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. اعتراضات همکاران رسمی در نفت سراسری است و از مهر ماه سال گذشته شروع شد و همچنان ادامه دارد. اهم مطالبات همکاران رسمی عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و ... تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی خود، سفره خالی پهن کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی در محدوده محل کار خود سفره خالی پهن کردند. یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان گفت: علارغم ... تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کارگران شرکتی مخابرات خواستار تبدیل وضعیت استخدامی از قراردادی به رسمی شدند

کارگران پیمانکاری شرکت مخابرات ایران که برای احقاق حقوق خود تجمعات بسیار داشته‌اند و بیشترین مشکلات را در شرکت مخابرات دارند، می‌گویند: با سابقه‌ی بالای ۱۵ سال هنوز نیروی پیمانکاری هستیم و حقوق و مزایای بسیار کمتری از نیروهای قراردادی و رسمی می‌گیریم.

 

جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات ایران در تماس با خبرنگار ایلنا، خواستار بهبود وضعیت خود شدند.

 

این نیروها با اشاره به صحبت‌های اخیر مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل مخابرات گفتند: ایشان از لزوم توسعه مخابرات صحبت می‌کنند اما ما معتقدیم شروع توسعه‌‎ی مخابرات از بهبود وضعیتِ نیروهایش می‌گذرد.

 

آن‌ها می‌گویند: ۴۰هزار نفر نیروی شرکتی در مخابرات کار می‌کنند که این نیروها از مشکلات بسیاری رنج می‌برند. زیربنای توسعه و سرمایه‌گذاری در ارتباطاتِ ثابت (وابسته به) بهبود شرایط این نیروهاست.

 

به گفته‌ی این نیروها؛ اگر قرار باشد کاری اساسی در راستای توسعه‌ی مخابرات صورت گیرد این کار نه صرفا از مسیر افزایش تعرفه‌ها بلکه از مسیر توجه به مشکلات نیروها می‌گذرد. چراکه این نیروها هستند که می‌توانند با انجامِ کار دقیق و درست مخابرات را به سمت توسعه ببرند و چنانچه نیروها از امنیتِ شغلی برخوردار باشند تعلق خاطر بیشتری به کار خود پیدا می‌کنند و در کار خود منسجم‌تر عمل می‌کنند.

 

برخی از این نیروهای پیمانکاری که بیشترین مشکلات را در شرکت مخابرات دارند، می‌گویند: با سابقه‌ی بالای ۱۵ سال هنوز نیروی پیمانکاری هستیم و حقوق و مزایای بسیار کمتری از نیروهای قراردادی و رسمی می‌گیریم.

 

به گفته‌ی آن‌ها؛ امنیتِ شغلی نیروهای شرکتی پایین است، به همین دلیل این نیروها مجبورند کار بیشتری نسبت به سایر نیروهای قراردادی و رسمی انجام دهند و دستمزد کمتری دریافت کنند. اعتراض به این وضعیت باعث اخراج نیروها می‌شود.

 

آن‌ها به طرح ساماندهی کارکنان دولت اشاره می‌کنند و می‌گویند: ما از مجلس می‌خواهیم که در تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت، نیروهای مخابرات را از قلم نیندازند و همچنین از مدیران مخابرات می‌خواهیم با طرح ساماندهی شروع به تبدیل وضعیتِ نیروها کنند تا بخشی از مشکلات حل شود.

 

این نیروها با ابراز نگرانی نسبت به تمایل شرکت مخابرات برای خروج از طرح ساماندهی کارکنان دولت می‌گویند: شرکت مخابرات مدعی است که یک شرکت خصوصی است و در صورت تصویب طرح ساماندهی مشمول اجرای آن نمی‌شود، اما با توجه به اینکه یکی از بزرگترین سهامداران آن ستاد اجرایی فرمان امام است، نمی‌توان آن را تماما یک شرکت خصوصی دانست.

 

طبق آنچه نمایندگان مجلس گفته‌اند هر نهاد عمومی باید مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شود و شرکت مخابرات ایران نیز یک نهاد عمومی است.

 

گفتنی است؛ طی چند سال گذشته اخبار مربوط به کارکنان قرارداد موقت و شرکتی مخابرات به کرات منتشر شده است. مسائلی چون اخراج نیروهای شرکتی مخابرات خوزستان، عدم تبدیل وضعیتِ ایثارگران مخابرات، مشکلات مربوط به طرح طبقه‌بندیِ مشاغل نیروهای شرکتی مخابرات اصفهان و گیلان و… از جمله مواردی است که بارها از سوی رسانه‌ها و حتی نمایندگان مجلس پیگیری شده است اما شرکت مخابرات تاکنون قدمی در راستای حل مشکلات این نیروها برنداشته است.

 

در همین راستا، اواسط شهریور ماه کمیسیون اجتماعی مجلس جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات و برخی از مدیران مخابرات برگزار کرد که در آن جلسه به مشکلات نیروها پرداخته شد. طی گزارشات رسیده از آن جلسه وزیر ارتباطات و مجلس به شرکت مخابرات ایران اخطار داده تا ظرف مدت معینی مشکلات نیروها را حل کند.

نفس‌های آخر الگوی نولیبرالی تأملی بر ساختار بحران مضاعف کنونی ‏سرمایه‌داری

نوشتهٔ کلاس واگنر، در unsere zeit (زمان ما)، نشریهٔ حزب کمونیست آلمان

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسیا, اقتصادی, المان, امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, دیدگاه, سازمان تجارت جهانی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, غرب, کارگری, مارکسیسم, مقاله, نئولیبرالیسم

کارگران شهرداری زنجان خواستار تبدیل وضعیت استخدامی از قراردادی به رسمی شدند

شماری از کارگران قراردادی شهرداری زنجان که در بخش خدمات و فضای سبز مشغول کارند، خواستار رفع تبعیض در تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم شدند.

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

اعتصاب‌های کارگری، دولت محافظه‌کار بریتانیا را به چالش می‌کشند!

از دههٔ ۱۹۸۰/۱۳۶۰ و اعتصاب تاریخی معدنچیان بریتانیا در مقابله با سیاست‌های ضدکارگری مارگارت تاچر- از معماران نولیبرالیسم- چنین اعتصاب‌های یکپارچه با شعارهای مشخص طبقاتی در آن کشور سابقه نداشته است. 

ادامه

اختلاف طبقاتی, انگلستان, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, سرمایه‌داری, عدالت اجتماعی, مقاله, نئولیبرالیسم

کارگران در بند رژیم کارگرستیز و ضدملی ولایی

با رکود و تعطیلی برندهای قدیمی، چند صد شغل ثابت از بین می‌رود، آنهم به خاطر مشکلات مالیاتی یا بحران مالکیت یا به عبارت ساده‌تر، واگذاری به امان خدا؛ نشست بگذارند، بررسی کنند و در نهایت اینکه، پا روی خرخر‌ه‌ی برندهای معروف نگذارند…..

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش