تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

کارگران رسمی صنعت نفت تهدید به اعتصاب کردند

در روزهای اخیر طبقات و اقشار مختلف در اعتراض به سرکوب مردم از اعتصاب خبر داده‌اند.

 

کارگران رسمی صنعت نفت در اطلاعیه‌ای هشدار داده‌اند که اگر سرکوب‌گری‌های حکومت ادامه یابد و همه دستگیرشدگان آزاد نشوند دست از کار خواهند کشید.

 

کانال تلگرامی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت چهارشنبه ۶ مهر پیام کارگران رسمی صنعت نفت در حمایت از اعتراضات مردم و علیه سرکوب‌های حکومتی را منتشر کرد.

 

کارگران رسمی صنعت نفت در این بیانیه ضمن اشاره به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی و محکوم کردن آن «حمایت قاطع» خود از اعتراضات مردمی در خیابان‌ها را اعلام کرده و گفته‌اند: «ما خود بخشی از همین مردم هستیم که بیش از ۴۰ سال است زندگی و کرامت انسانی‌مان به‌دست حاکمیت مستبد و ضد بشر پایمال شده است. از جمله همین امروز وضع معیشت به جایی رسیده است که هیچ تأمین و شرایط قابل تحملی برای ما مردم نمانده است.»

 

بیانیه افزوده است: «ما اولتیماتوم داده بودیم که اگر به خواسته‌هایمان پاسخ داده نشود با خانواده‌ها به خیابان خواهیم آمد و حالا نه فقط مطالبات‌مان جواب نگرفته است، بلکه حاکمان اعتراضات ما مردم را دارند با سرکوب و گلوله پاسخ می‌دهند.»

 

کارگران رسمی صنعت نفت با بیان این‌که «قدرت ما در اعتصاب سراسری و متحد ماست»، افزوده‌اند: «اخطار می‌دهیم که اگر سرکوب‌گری‌ها ادامه یابد، اگر همه دستگیرشدگان آزاد نشوند، اگر به فضای پادگانی در خیابان‌ها و در شهرها و در محیط‌های کارمان پایان داده نشود و اگر معیشت و کرامت ما به ما بر نگردد همان‌طور که قبلاً نیز اعلام کردیم دست از کار خواهیم کشید و این بار با خانواده‌های‌مان و همراه مردم تجمع خواهیم کرد.»

 

پیش از این نیز شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در اطلاعیه‌ای نوشته بودند: «ما کارگران نفت هشدار می‌دهیم که در صورتی‌که به بازداشت‌ها، به کشتار مردم و سرکوب‌گری‌ها و اذیت و آزار زنان به‌خاطر حجاب پایان داده نشود و سرکوب مردم پایان نیابد، ساکت نخواهیم ماند. هم‌صدا با همه مردم ما نیز دست به اعتراض خواهیم زد و کار را تعطیل خواهیم کرد.»

 

این شورا گفته بود که «از مبارزات مردمی علیه خشونت سازمان‌یافته و هر روزه علیه زنان و علیه فقر و بی‌تأمینی و جهنم حاکم بر جامعه» پشتیبانی می‌کند.

سفره کارگران و زحمتکشان خالی تر از همیشه

همه مردم کشور باید از یک زندگی انسانی و مرفه برخوردار باشند و محاسبه حداقل دستمزدها باید بالاتر از خط فقر باشد تا بتواند تامین کننده هزینه های لازم زندگی آنها باشد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, بانک جهانی, حقوق بشر, سازمان ملل, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, مقاله

فراخوانی اتحادیه‌های کارکنان فرانسه برای اعتصاب سراسری

اتحادیه‌های فرانسه در اعتراض به اصلاحات حقوق بازنشستگی و بحران هزینه‌های زندگی روز پنجشنبه اصناف و اقشار مختلف را به اعتصاب سراسری فراخواندند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, جهان, حقوق بشر, خبر, راننده, غرب اروپا, فرانسه, کارگری, معلمان

کارگران پروژه‌ای نفت؛ تا کی گرسنگی و بی‌تامینی؟ دیگر بس است!

ما کارگران پروژه ای نفت همصدا با همه مردم در ایران بار دیگر خشم و نفرت خود را نسبت به قتل مهسا امینی این دختر جوان به دست گشت ارشاد اعلام کرده و از مبارزات مردمی علیه خشونت سازمان‌یافته و هر روزه علیه زنان و علیه فقر و بی‌‌تامینی و جهنم حاکم بر جامعه حمایت ... کارگران پروژه‌ای نفت؛ تا کی گرسنگی و بی‌تامینی؟ دیگر بس است!

ادامه

ایران, پیام, حقوق بشر, خبر, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری

۶ کارگر در چهار حادثه کاری جان خود را از دست دادند

سه کارگر بر اثر سقوط جرثقیل، یک کارگر براثر برق گرفتگی، یک کارگر بر اثر سقوط از ارتفاع و یک گارگر بر اثر ریزش ساختمان در دو سه روز گذشته جان خود را از دست دادند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, حوادث, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری