تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

۶ کارگر در چهار حادثه کاری جان خود را از دست دادند

سه کارگر بر اثر سقوط جرثقیل، یک کارگر براثر برق گرفتگی، یک کارگر بر اثر سقوط از ارتفاع و یک گارگر بر اثر ریزش ساختمان در دو سه روز گذشته جان خود را از دست دادند.

 

سه کارگر در پروژه مسکن مهر «کمالوند» خرم آباد در اثر حادثه کار جان باختند.

 

به گزارش ایلنا، در روز‌های گذشته، سه کارگر ساختمانی حین کار در یک مجتمع ساختمانی در فاز دو مسکن مهر «کمالوند» خرم آباد بر اثر سقوط جرثقیل روی سرشان دچار حادثه شدند.

 

مهدی غیبی (رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان) صبح امروز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفته است؛ این سه کارگر به علت شدت ضربه، در دم جان خود را از دست داده‌اند. نیروهای اورژانس هنگامی که به محل حادثه رسیدند، با اجساد بیجان آن‌ها روبرو شدند.

 

به گفته وی؛ دو نفر از این کارگران ۴۲ساله و یک کارگر دیگر با ۴۴ سال بومی منطقه است.

 

مرگ کارگر کارگاه بلوک‌زنی براثر برق گرفتگی

 

یک کارگر روزمزد کارگاه بلوک زنی در روستای «تیزآب» شهرستان خواف، بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

 

یکی از کارگران روزمزدی کارگاه بلکوک زنی در روستای «تیزآب» شهرستان خواف استان خراسان رضوی حین تعمیر کولر محل کار خود بر اثر برق گرفتگی دچار حادثه شد.

 

از قرار معلوم ؛علارغم تلاش امدادگران برای نجات این کارگر، وی به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

 

ریزش یک ساختمان قدیمی در اشتهارد منجر به مرگ یک کارگر ساختمانی شد

 

یک کارگر در حال تخریب و نوسازی ساختمانی در اشتهارد در استان البرز بود که در اثر رعایت نشدن اصول ایمنی در تخریب؛ ناگهان دیوارها فرو ریخته و او زیر آوار محبوس شد.

 

نجاتگران همزمان با ایمن‌سازی محل با استفاده از تجهیزات نجات شروع به آواربرداری کردند که متاسفانه زمانی که کارگر محبوس شده از زیر انبوهی از خاک و آجر خارج شد جانش را از دست داده بود.

 

مرگ یک کارگر پیمانکاری در جاسک

 

یک کارگر پیمانکاری پروژه احداث تاسیسات استراتژیک ذخیره نفت خام در بندر جاسک در استان هرمزگان دچار حادثه کار شد و جان خود را از دست داد.

 

«فردین بداغی» از کارگران پیمانکاری پروژه احداث تاسیسات استراتژیک ذخیره نفت خام در بندر جاسک از ارتفاع سقوط کرد و جان باخت. چرایی وقوع این حادثه مرگبار در حال بررسی است.

 

ایران از جمله کشورهایی است که به دلیل نبودن شرایط ایمنی کار، از تلفات بسیاری در حوادث ناشی از کار برخوردار است.

فراخوانی اتحادیه‌های کارکنان فرانسه برای اعتصاب سراسری

اتحادیه‌های فرانسه در اعتراض به اصلاحات حقوق بازنشستگی و بحران هزینه‌های زندگی روز پنجشنبه اصناف و اقشار مختلف را به اعتصاب سراسری فراخواندند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, جهان, حقوق بشر, خبر, راننده, غرب اروپا, فرانسه, کارگری, معلمان

کارگران پروژه‌ای نفت؛ تا کی گرسنگی و بی‌تامینی؟ دیگر بس است!

ما کارگران پروژه ای نفت همصدا با همه مردم در ایران بار دیگر خشم و نفرت خود را نسبت به قتل مهسا امینی این دختر جوان به دست گشت ارشاد اعلام کرده و از مبارزات مردمی علیه خشونت سازمان‌یافته و هر روزه علیه زنان و علیه فقر و بی‌‌تامینی و جهنم حاکم بر جامعه حمایت ... کارگران پروژه‌ای نفت؛ تا کی گرسنگی و بی‌تامینی؟ دیگر بس است!

ادامه

ایران, پیام, حقوق بشر, خبر, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری

فراخوان کارگری برای اعتصاب؛ اتحادیه‌های کارگری هایتی خواهان کناره‌گیری نخست وزیر شدند

در پی عهدشکنی دولت پیرامون کاهش قیمت سوخت و اصرار به اجرای سیاست‌های شوک درمانی قیمتی در اقتصاد هایتی، اتحادیه‌های کارگری خواهان کناره‌گیری آریل هنری، نخست وزیر موقت توسط مجلس شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, هائیتی

طرح رتبه‌بندی باید با مشارکت تشکل‌های واقعی صنفی‌سندیکایی فرهنگیان تدوین شود

در حالی‌که اصلاح قانون کار چراغ‌خاموش پیش می‌رود، طرح رتبه‌بندی فرهنگیان که قرار بود ۱۳ سال پیش اجرا شود و آیین‌نامه طرح بعد از ۲۷ مرتبه تغییر در وزارت آموزش‌وپرورش و تغییرهایی گستردهٔ آن در هیئت دولت، با مخالفت فرهنگیان رو به‌رو گردیده درآستانهٔ به‌اصطلاح اجرا قرار گرفته ‌است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, معلمان, مقاله