کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

چین روند دوری از دلار را تسریع می‌کند

اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد چین برای سومین ماه پیاپی دارایی‌های خود از بدهی دولت آمریکا را پایین آورده و در اواخر ماه اوت به ۱.۷ میلیون دلار رسانده است که پایین ترین رقم از مارس ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پکن احتمالاً روند متنوع کردن ذخایر ارز خارجی خود و دور شدن از سرمایه‌های دلار آمریکا را در پاسخ به تحریم های احتمالی واشنگتن تسریع می‌کند.

 

اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد چین برای سومین ماه پیاپی دارایی‌های خود از بدهی دولت آمریکا را پایین آورده و در اواخر ماه اوت به ۱.۷ میلیون دلار رسانده است که پایین ترین رقم از مارس ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد.

 

سازمان دولتی ارز خارجی چین در جدیدترین گزارش سالانه خود اعلام کرد سرمایه های دلار آمریکا ۵۸ درصد از ذخایر این کشور را در ۲۰۱۵ تشکیل میداده که نسبت به سال قبل از آن بدون تغییر بوده است. این بدان معناست که سرمایه‌های دلار آمریکا حدود ۱.۸ تریلیون دلار از کل ذخایر چین را که حدود ۳.۱۴ تریلیون دلار است تشکیل می‌دهند.

 

در این بین متخصصان عقیده دارند چین احتمالاً روند دوری از دلار را تسریع می‌کند. خرید اوراق بهادار دولتی ژاپن توسط چین در سال جاری میلادی به بالاترین رقم طی سه سال و نیم گذشته یعنی ۱.۴۶ تریلیون ین (۱۳.۸۲ میلیارد دلار) رسیده است. این رقم ۳.۶ برابر بیشتر از سال گذشته است.

 

تحلیلگران عقیده دارند پکن می‌تواند دارایی های خود از اوراق خزانه داری آمریکا را ۲۰ درصد کاهش داده و به ۸۰۰ میلیارد دلار برساند. اگر دسترسی چین به دلار آمریکا محدود شود، بر سرمایه‌گذاری خارجی این کشور تاثیر گذاشته و باعث نوسان بیشتر نرخ برابری یوان در کوتاه مدت می‌شود.

 

در این بین برخی محققان عقیده دارند نقش دلار به عنوان ارز اصلی در پرداخت های بین المللی رو به کاهش است.

 

ادامه درگیریهای تجاری بین آمریکا و چین و تحریم شرکای بزرگ تجاری پکن باعث شده چین اقدامات بیشتری در جهت رفع وابستگی به دلار انجام دهد. بانک مرکزی چین به طور منظم سهم دارایی‌های خود از خزانه داری آمریکا را کاهش می‌دهد.

ترامپ یا بایدن فرقی برای مناسبات آمریکا و چین نمی‌کنند

روابط بین آمریکا و چین در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به پایین‌ترین سطح طی دهه‌ها رسیده است و هر یک از دو رقیب انتخاباتی ایالات متحده پیروز این انتخابات باشند، به نظر می‌رسد این مناسبات رو به وخامت بیشتر گذارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا

استولتنبرگ؛ روسیه و چین قادرند ماهواره‌های ناتو را کور ، غیر فعال و حتی ساقط کنند

در جریان اجلاس دو روزه وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو، افزایش توان فضایی و ضد موشکی ناتو در مواجه با افزایش قدرت چین و روسیه، تنظیم کیفیت حضور ناتو در افغانستان و عراق و شروط مذاکره با طالبان و مسائل امنیتی سایبری (ارتباطات نسل جی ۵) در صدر مذاکرات قرار داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, المان, امریکا, بلژیک, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, رویارویی نظامی, عراق, گزارش, ناتو

شی‌پینگ خطاب به ارتش آزادی‌بخش خلق چین؛ آماده‌باش خود را حفظ کنید

«شی جین پینگ» در انتقاد از واشنگتن، یک‌جانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی را محکوم کرد و گفت هر کشوری و هر ارتشی در صورت ایستادن در مقابل جامعه بین‌المللی، شاهد پیامدهای اقداماتش خواهد بود.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, کره جنوبی, کره شمالی