مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کردند. از این مبلغ، ... شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, لوکزامبورک, مالت, مجارستان

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

چین: با تحریم ایران مخالفیم/ دیپلماسی راه‌ حل بحران اوکراین است

وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی، تاکید کرد که پکن با هرگونه تحریم غیرقانونی و یک‌جانبه ایران مخالف است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، وانگ وِنبین، سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره تحریم اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت که چین با هرگونه تحریم یک‌جانبه و غیرقانونی علیه تهران مخالف است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این تحریم‌ها گفت: چین با تحریم یک‌جانبه و غیرقانونی بدون دستور شورای امنیت سازمان ملل و بر پایه قوانین بین‌المللی، مخالف است.

 

وی افزود: ما خواستار آرامش و خویشتنداری تمام طرفین هستیم و از تمام اقدامات دیپلماتیک در راستای دستیابی به راه‌حلی صلح‌آمیز برای حل و فصل بحران اوکراین و همچنین تلاش‌ها برای همکاری و کاهش تنش، حمایت می‌کنیم.

 

اتحادیه اروپا دیروز سه مقام ارشد نظامی و یک کارخانه تولید پهپاد ایران را تحریم کرد. بنا به ادعای بی‌اساس اروپایی‌ها، این تحریم‌ها به اتهام مداخله ایران در تولید و تحویل پهپاد به روسیه، علیه تهران وضع شده است.

 

این در حالی است که امیرسعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تاکید کرده که ایران «قویا» هرگونه اتهام بی‌اساس درباره تأمین پهپاد برای مسکو و استفاده از آن در جنگ اوکراین را رد می‌کند.

رای انگلیس علیه دولت ونزوئلا در پرونده بازپس‌گیری ذخایر طلای ملی

دادگاه عالی انگلیس جدیدترین تلاش دولت ونزوئلا برای کنترل بیش از یک میلیارد دلار از ذخایر طلای ملی این کشور که لندن مسدود کرده را رد کرد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, ونزوئلا

اذعان غربی‌ها به ناکارآمدی طرح اروپا برای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه

منابع آگاه در صنعت انرژی و یک مقام آمریکا روز جمعه با کم اهمیت شمردن محدودیت های جاه طالبانه غرب برای جلوگیری از درآمد روسیه، به رویترز گفته‌اند که این کشور(روسیه) توانایی دسترسی به کشتی‌های نفتکش کافی برای انتقال بیشتر نفت خود و دور زدن سازوکار تازه سقف قیمتی گروه هفت را دارد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, مجارستان

تروریسم دولتی آمریکا؛ زیان ۶ میلیارد دلاری کوبا از تحریم‌های دوران بایدن

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا تحریم های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا از سال ۱۹۶۲ میلادی تاکنون علیه کشورش را “تروریسم دولتی” توصیف کرد و گفت: در ۱۴ ماه نخست ریاست جمهوری «جو بایدن»، ۶ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار خسارت به کوبا در نتیجه این تحریم ها وارد شده است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تروریسم, جهان, سازمان ملل, کوبا, گزارش