پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز پنجشنبه درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. پاتروشف طی ... پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, بیولوژیکی, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش

روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

شبکه خبری راشا تودی در گزارشی به حضور آژانس توسعه جهانی آمریکا در ارمنستان پرداخت که به عنوان «تکه‌ای از سازمان سیا» در این کشور منطقه قفقاز جنوبی فعالیت می‌کند. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه خبری راشا تودی، مسئولان ارمنی در منطقه مورد مناقشه قره باغ هفته گذشته پس از مواجهه با یک عملیات ... روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, اروپا, استراتژیک, انگلیس, اورآسیا, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, فساد, قفقاز, گزارش

کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

یک نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا گفت، واشنگتن بالغ بر ۱۱۳ میلیارد دلار کمک برای اوکراین صرف کرده در حالی که همزمان دسترسی میلیون‌ها شهروند آمریکایی به کمک‌های غذایی و بیمه بهداشت و درمان را سلب کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت اف. کندی جونیور، نامزد رقابت درون حزبی ... کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, گزارش, ناتو

واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ادعای رسانه‌ها مبنی بر ساخت آزمایشگاه بیولوژیکی مخفی از سوی آمریکا در تایوان واکنش نشان داد و گفت که پکن ساکت نخواهد ماند. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، بر اساس گزارش رسانه های تایوان،ایالات متحده ... واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آمریکا, بیولوژیکی, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

هیچ یک از طرح‌های صلح پیشنهادی برای پایان یافتن جنگ اوکراین، تاکنون نتیجه‌ای نداشته و دلیل اصلی آن، مخالفت غرب و آمریکا با هر صلحی پیش از وارد کردن ضربه‌ای اساسی به پوتین است. به گزارش خبرگزاری فارس، تاکنون طرح‌های ابتکاری متعددی از سوی طرف‌های مختلف از جمله، برزیل، فرانسه، واتیکان، چین، اندونزی برای حل ... چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, اروپا, اندونزی, انگلستان, اوکراین, اوگاندا, برزیل, بلاروس, بیولوژیکی, چین, روسیه, سازمان ملل, غرب, فرانسه, کنگو, مصر, مقاله

چین از آمریکا برای دست داشتن در ساخت سلاح بیولوژیکی در اوکراین توضیح خواست

وزارت خارجه چین پس از افشای دست داشتن آمریکا در ساخت سلاح بیولوژیکی در اوکراین از واشنگتن توضیح خواست.

 

وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا توضیحی درباره فعالیت‌های بیولوژیکی خود برای اهداف نظامی در داخل و خارج از این کشور از جمله در اوکراین ارائه دهد.

 

بر اساس گزارش المیادین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) گفت: «چین از آمریکا خواسته است که فعالیت‌های بیولوژیکی خود را برای اهداف نظامی در داخل و خارج از کشور از جمله در اوکراین روشن کند.»

 

سخنان وزارت خارجه چین دو روز پس از آن بیان شد که وزارت دفاع روسیه فاش کرد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد اوکراین به کمک آمریکا در نیروگاه‌های هسته‌ای در حال ساخت تسلیحات بیولوژیکی و ممنوعه بوده است.

 

یکشنبه گذشته، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفت: «کی‌یف ردپای یک برنامه بیولوژیکی نظامی که در اوکراین اجرا شده و توسط پنتاگون نیز حمایت می‌شده را پنهان کرده است.»

 

بر اساس سخنان وزیر دفاع روسیه طی بررسی دقیق آثار، اسناد و مدارکی در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین پیدا شد که فاش کرد یک برنامه بیولوژیکی نظامی در اوکراین که با بودجه وزارت دفاع آمریکا تامین می‌شده در دست اجرا بوده است. طرف روسی نیز اسنادی را از کارکنان آزمایشگاه بیولوژی اوکراینی دریافت کرده است که توسعه سلاح‌های بیولوژیکی در این کشور را تایید می‌کند.

 

این اولین بار نیست که چین از فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در خارج از خاکش انتقاد می‌کند و خواهان انتشار اطلاعات در مورد آزمایشگاه‌های این کشور در بسیاری از کشور‌های جهان است.

 

در اکتبر سال گذشته، پکن واشنگتن را به ایجاد ۱۶ آزمایشگاه در خاک اوکراین متهم کرد که تحقیقات علمی غیرشفاف و خطرناک را انجام می‌دهند و از آمریکا خواست تا در این زمینه توضیحاتی ارائه کند.

 

در آن زمان گنگ شوانگ، معاون نماینده چین در سازمان ملل تاکید کرد که فعالیت بیولوژیکی آمریکا و متحدانش در بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه خارج از خاک آمریکا خطرات جدی برای امنیت روسیه و چین ایجاد می‌کند.

 

در سال ۲۰۱۹، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه نیز اعلام کرد که آمریکا بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه بیولوژیکی در کشور‌های مختلف جهان از جمله برخی از کشور‌های همسایه روسیه در گرجستان و اوکراین ایجاد کرده است.

 

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا به بهانه مبارزه با تهدیدات بیولوژیکی در آینده، اقدام به استخدام و به کارگیری کارشناسان و متخصصان تسلیحات بیولوژیکی شوروی سابق کرده است. پنتاگون بیش از ۲ میلیارد دلار بودجه در سال را به فعالیت‌هایی از این دست اختصاص می‌دهد.

 

در حال حاضر و با همه گیری ویروس کرونا، مردم جهان نگران فاجعه بیولوژیکی بعدی هستند. ۱۸۳ کشور پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های بیولوژیکی سازمان ملل متحد را امضا کرده اند. با این حال، آمریکا از این کار سر باز می‌زند. این پیمان‌نامه کشور‌ها را ملزم می‌کند تا شفاف‌سازی‌های بیشتری در مورد فعالیت‌های بیولوژیکی خود انجام دهند و نکته جالب توجه اینجاست که با وجود اختصاص بودجه‌های کلان، آمریکا به هیچ عنوان حاضر به شفاف سازی درباره فعالیت‌های خود در این آزمایشگاه‌ها و ارائه اسناد و مدارک نیست.

وزارت دفاع روسیه: برنامه بیولوژیکی نظامی با بودجه ایالات متحده در اوکراین کشف شد

وزارت دفاع روسیه روز یک شنبه ۶ مارس در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که روسیه در عملیات نظامی برنامه بیولوژیکی نظامی با کمک بودجه آمریکا را در داخل اوکراین کشف کرده است.

ادامه

اتحاد شوروی, افریقا, امریکا, اوکراین, برزیل, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر