چین و ویتنام همکاری‌های امنیتی خود را گسترش می‌دهند

چین و ویتنام امروز چهارشنبه، توافق کردند که همکاری خود را در زمینه مسائل امنیتی و دیگر زمینه‌ها افزایش دهند تا آینده‌ای مشترک داشته باشند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین در سفر دو روزه خود به ویتنام ده‌ها پیمان همکاری با این کشور امضا کرد ... چین و ویتنام همکاری‌های امنیتی خود را گسترش می‌دهند

ادامه

آمریکا, احزاب کمونیستی و کارگری, اقتصادی, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, ویتنام

بنیاد پترهاکس؛ دشمن انگاری “چین” یک اشتباه بزرگ است!

دکتر اووه برنز، متخصص اقتصاد حمل و نقل و چین شناس به مدت ۲۷ سال در چین و ۸ سال هم در هند مشغول به کار بوده است. او اخیرا دو کتاب تحت نام های «دشمن انگاری چین» و «باز سازی نوین راه ابریشم» در آلمان به چاپ رسانده است. در ادامه، ترجمه گفتگوی او ... بنیاد پترهاکس؛ دشمن انگاری “چین” یک اشتباه بزرگ است!

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, ازبکستان, اقتصادی, امپریالیسم, پاکستان, ترکمنستان, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, سرمایه‌داری, شرق آسیا, غرب اروپا, قزاقستان, گزارش

چین: آمریکا سلطه خود را به قیمت قربانی کردن منافع کشور‌های کوچک‌تر حفظ می‌کند

وزارت خارجه چین با انتقاد از آمریکا گفت واشنگتن مایل است با قربانی کردن منافع کشور‌های کوچک‌تر، سلطه خود را در جهان حفظ کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: آمریکا تمایل دارد سلطه خود را بر جهان به بهای قربانی کردن کشور‌های کوچک ادامه دهد.

 

به گزارش رویترز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت: آمریکا در خلال جنگ ویتنام، در کشور‌های جنوب شرقی آسیا مانند لائوس، ویتنام و کامبوج از بمب خوشه‌ای و همچنین سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی استفاده کرد و جنایات جنگی فجیعی مرتکب شد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه از آمریکا خواست به جای این که خود را مدافع حقوق بشر جا بزند، مواد منفجرهِ به جا مانده در کشور‌های جنوب شرقی آسیا را پاکسازی کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به بمب‌هایی که به تازگی کشف شده، اظهار داشت این کشفیات، مدرک دیگری از آن است که آمریکا در کشور‌های جنوب شرقی آسیا جنایات جنگی بسیاری مرتکب شده است.

 

به تازگی بمبی در مقابل کاخ سلطنتی کامبوج در پنوم پن در بستر رودخانه کشف شد که ساخت آمریکاست و به میزان هزار پوند (حدود ۴۵۳ کیلوگرم) ماده منفجره دارد. از این گذشته، فقط در ماه آوریل، دست کم پنج بمب آمریکایی عمل نکرده دیگر در کامبوج کشف شد.

تشدید اعتراضات ضد دولتی در تایلند

در بحبوحه افزایش نارضایتی عمومی از نحوه رسیدگی دولت تایلند به همه گیری جهانی کرونا، اعتراضات در این کشور که با ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، در حال تشدید است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, تایلند, جنوب شرق آسیا, جهان, حقوق بشر, گزارش