خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

چهارمین شب ناآرامی‌ها در خوزستان و گزارش‌ها از زخمی شدن یک نفر در سوسنگرد + ویدئو

«چهارمین شب ناآرامی‌ها در شهرهای استان خوزستان در شامگاه یکشنبه ۲۷ تیر در حالی روی داد که بحران بی‌آبی در این استان همچنان بیداد می‌کند.

 

به گزارش یورو نیوز؛ در جریان تجمعات اعتراضی که یکشنبه شب در سوسنگرد، ماهشهر و چند شهر دیگر خوزستان برگزار شد، مأموران پلیس ضد شورش تلاش کردند تا معترضان را متفرق سازند. در ویدیوهای به دست آمده از درگیری‌های دیشب در خوزستان، به ویژه در سوسنگرد صدای تیراندازی شنیده می‌شود و برخی گزارش‌ها حاکی است که دست کم یک نفر در این شهر بر اثر برخورد تیر جنگی زخمی شده است.

 

در تصاویری که از اعتراضات در سوسنگرد در شبکه‌های اجتماعی همرسان شده، گروهی از موتورسواران و نیز شماری از مأموران اسلحه به دست در حال عقب راندن معترضان دیده می‌شوند.

 

در شب‌های گذشته اعتراضات در حدود ۱۷ شهر خوزستان از جمله اهواز، مرکز استان، شوش، شادگان و کرخه ادامه یافته و به نوشته فارس، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، تاکنون دست کم دو نفر در جریان این اعتراضات و درگیری‌ها کشته شده‌اند. این دو نفر قاسم خضیری، ۱۷ ساله و مصطفی نعیماوی، ۳۰ ساله نام دارند که در جریان درگیری با مأموران امنیتی جان باخته‌اند، اما مقامات رسمی جمهوری اسلامی می‌گویند که آنها به دست «اغتشاشگران» کشته شده‌اند.

 

عقب نشینی دولت؛

دستور روحانی برای آب خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه ضمن تشکر از «صبر و تحمل» مردم خوزستان دستور داد تا بودجه ویژه مصوب برای حل مشکل بی‌آبی «فورا و به صورت ۱۰۰ درصد» به این استان اختصاص داده شود.

 

محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در همان روز گفت که هیئت دولت با اختصاص اعتبار هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی «برای رفع مشکلات خوزستان» موافقت کرده است.

 

 

۸۸ کشته در آتش سوزی بیمارستان ذی‌قار/ اعلام عزای عمومی/ اعتراضات اهالی + ویدئو

نخست وزیر عراق دوشنبه شب جلسه اضطراری با تعدادی از وزرا و رهبران امنیتی عراق درباره علل و تبعات آتش سوزی در بیمارستان امام حسین در استان ذی‌قار تشکیل داد که منجر به کشته شدن دستکم ۸۸ تن شد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق, ویدیو

مردم پرو در اعتراض به بلاتکلیفی نتیجه انتخابات، به خیابان‌ها آمدند

با گذشت دقیقا یک ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پرو، هزاران نفر از شهروندان این کشور آمریکای لاتین در شهر لیما، پایتخت در اعتراض به عدم تایید و اعلام رسمی رئیس‌جمهوری منتخب به خیابان‌ها آمده و خواستار اعلام برنده نهایی شدند.

ادامه

ارژانتین, اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای لاتین, برزیل, بولیوی, پرو, جهان, خبر

خاموشی‌ها در ایران؛ تظاهرات مردم و شعار مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور

شهرهای دستکم پنج استان ایران صحنه اعتراض مردم علیه قطع مکرر برق شده‌اند. معترضان شعار “مرگ بر خامنه‌ای” و استعفای “وزیر بی‌کفایت” سر داده‌اند. جان بیماران در شرایط کنونی در خطر است و قطع آب نیز مزید بر علت شده است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, گزارش

هزاران برزیلی خواستار برکناری رییس جمهوری این کشور شدند + ویدئو

هزاران نفر از مردم برزیل در اعتراض به عملکرد «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری این کشور در مقابله با بحران همه گیری کرونا که باعث جان باختن بیش از نیم میلیون نفر از شهروندان برزیلی شده، به خیابان ها آمدند و فریاد «بیرون برو بولسونارو» را سر دادند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, برزیل, جهان, حقوق بشر, خبر