یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چینی

سازمان ملی فضایی چین (CNSA) امروز اعلام کرد که ماهواره «کوئه‌کیائو-۲» اخیرا آزمایش‌های ارتباط در مدار را به خوبی پشت سر گذاشته است. به گزارش خبرگزاری سی جی تی ان، سازمان ملی فضایی چین با اعلام ماموریت «کوئه‌کیائو-۲» گفت: کارکرد‌ها و عملکرد «کوئه‌کیائو-۲» الزامات ماموریت را برآورده می‌کند و می‌تواند خدمات ارتباطی رله را برای ... پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چینی

ادامه

چین, خبر, دانش, شرق آسیا

رسانه‌های آمریکایی: صنعت خودروهای الکتریکی چین کارآمدتر از غربی‌ها

رسانه آمریکایی بلومبرگ اخیرا گزارش داد که سازندگان صنعت خودروهای برقی چین کارآمدتر از همتایان خود در اقتصادهای توسعه یافته هستند و به اصطلاح مشکل «مازاد ظرفیت» ندارند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ در دوره‌های اخیر، اقتصادهای توسعه‌یافته مانند ایالات متحده و اروپا، چین را به «مازاد ظرفیت» متهم کرده‌اند و گفته‌اند که این امر ... رسانه‌های آمریکایی: صنعت خودروهای الکتریکی چین کارآمدتر از غربی‌ها

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, جهان, چین, خبر, ژاپن, غرب, کره جنوبی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

چراغ سبز چین برای استفاده از خودروهای بدون راننده

دولت چین اجرای محدود و موقت یک ماهه قانونی را آغاز کرده که براساس آن به خودروهای بدون راننده اجازه می‌دهد در جاده‌ها تردد داشته و مسوولیت قانونی در زمان وقوع حوادث رانندگی را داشته باشند.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آسیا تایمز، وزارت حمل و نقل چین دستورالعملی را منتشر کرده که براساس آن امکان استفاده از خودروهای بدون راننده تحت شرایط مشخصی وجود خواهد داشت.

 

مشاوره عمومی و اجرای آزمایشی این دستورالعمل که از روز دوشنبه هشتم اوت آغاز شده تا روز هفتم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

 

بدنبال انتشار این خبر، قیمت قطعات خودرو به ویژه قطعات مرتبط با سیستم‌های خودران خودرو افزایش یافتند. این در حالی است که برخی از ناظران می‌گویند خودروسازان در حال حاضر با چالش کمبود قطعات الکترونیک (میکروچیپ‌ها) مواجه هستند. هر خودروی بدون راننده نیاز به داشتن ۳۰۰ میکرو کنترلر (MCU) دارد که بیشتر آنها در تایوان تولید می‌شوند.

 

این ناظران می‌گویند حتی این شرایط می‌تواند بعد از امضای قانون چیپ‌ها و علم توسط جو بایدن رییس جمهور آمریکا در روز سه‌شنبه بدتر شود زیرا براساس آن تولید چیپ‌های الکترونیکی در داخل سرزمین اصلی چین را هدف قرار خواهد داد.

 

سازندگان خودروهای بدون راننده در سطح جهان در حالی تولیدات خود را تبلیغ می‌کنند که با پیش‌نیازهای ایمنی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

بیشتر تولیدکنندگان خودروهای بدون راننده مهم در آمریکا مانند فورد، جنرال موتورز و تسلا یا از سیستم گوگل مپ یا دیگر سیستم‌های ناوبری تولید خودشان در این خودروها استفاده می‌کنند.

 

تولیدکنندگان اصلی خودروهای بدون راننده در چین شرکت‌هایی مانند آپولو بایدو، پونی، ای آی، ژی پنگ، علی بابا اوتو ایکس، نیو و BYD هستند.

در بحبوحه تنش‌ها در تنگه تایوان؛ چین «قاتل ناو هواپیمابر» را پرتاب کرد + فیلم

در حالی که تنش‌ها در تنگه تایوان در پی خبر سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره بالا گرفته، چین برای اولین بار ویدئویی را به نمایش گذاشت که به نظر پرتاب موشک مافوق صوت DF-۱۷ را نشان می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

تلخکامی واشنگتن با توسعه سامانه موقعیت‌یاب روسی

آژانس فضایی روسیه در چارچوب مقابله با تحریم‌های آمریکا، جایگزین کردن سامانه موقعیت‌یابی روسی با جی‌پی‌اس آمریکا را در دستور کار قرار داده است و تلاقی این عزم روسیه با آمریکای لاتین از طریق استقرار ایستگاه‌های این سامانه، بی تردید کام واشنگتن را تلخ خواهد کرد.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, برزیل, پاراگوئه, جهان, چین, دانش, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو