مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

رهبر حزب میهن پرستان فرانسه اعلام کرد که تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین، به میدان نبرد ارسال نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک سیاستمدار ارشد فرانسوی اعلام کرد که بخش بزرگی از کمک‌های غرب به کی‌یف توسط مقامات اوکراین دزدیده می‌شود. «فلوریان فیلیپات» رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، که منتقد سرسخت ... مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, غرب, فرانسه

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

پوتین: غرب از نتایج ضدحملات اوکراین ناامید شده / تداوم جنگ به سود آمریکاست

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد ارتش اوکراین در ضدحملات متحمل خسارات زیادی شده و غرب نیز از نتایج این ضدحملات نا امید شده است.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز در نشست عملیاتی شورای امنیت این کشور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین در ضدحملات متحمل خسارات فراوانی شده، تأکید کرد غرب از نتایج ضدحملات ناامیدشده است.

وی دراین‌باره گفت: ضد حمله اوکراین هیچ نتیجه‌ای نداشته و روشن است که حامیان غربی کی‌یف به‌روشنی از نتایج ضدحملات ناامید شده‌اند.تمام غرب می‌بینند که تجهیزات «افتخار آمیز» آنها بسیار عالی می‌سوزند.

پوتین با تأکید بر این اینکه «انبارهای سلاح غربی‌ها در حال اتمام است و قابلیت‌های فناوری آنها اجازه نمی‌دهد که به سرعت این انبارها را مجددا پر کنند.» افزود: اوکراین ده‌ها هزار نیروی نظامی خود را از دست داده و جهان دارد می‌بیند که تجهیزات غربی چگونه منهدم و سوخته می‌شوند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: تهیه سلاح، مزدور و مستشاران خارجی برای کی‌یف به آنها کمک نمی‌کند تا از ارتش روسیه در جبهه جنگ عبور کنند.

پوتین با اشاره به اینکه «هیئت حاکمه آمریکا از تداوم جنگ در اوکراین سود می‌برند.» گفت: هنوز هم می توان با ارسال سلاح های غربی به کی‌یف و استفاده از آنها در نبرد، درگیری را طولانی تر کرد.

وی با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره اتحاد لهستان، لیتوانی و اوکراین گفت: طرح و برنامه اتحاد لهستان-لیتوانی-اوکراین برای اشغال خاک اوکراین است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی از دست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه اول تیرماه در نشست اعضای این شورا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که از تاریخ ۴ ژوئن (آغاز ضدحملات اوکراین) تا روز چهارشنبه ۲۱ ژوئن رژیم کی‌یف ۲۴۶ تانک از جمله ۱۳ تانک کشورهای غربی، ۵۹۵ واحد خودروی زرهی نظامی و خودروی زرهی، و ۲۷۹ توپخانه میدانی منهدم شده است.

وی همچنین گفت: ۴۲ سامانه موشکی چندمنظوره و سامانه موشکی ضدهوایی و ۱۰ جنگنده تاکتیکی، ۴ بالگرد، و ۲۶۴ پهپاد ارتش اوکراین نیز منهدم شدند. در همین بازه زمانی و در جریان ضدحملات بیش از ۱۳ هزار نظامی را نیز از دست داد.

روسیه: لهستان می‌خواهد مناطق غربی اوکراین را اشغال کند

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه هشدار داد که لهستان با اعزام نیروی نظامی به غرب اوکراین به دنبال اشغال مناطق غربی اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ناریشکین»، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد لهستان با استقرار نیروهای نظامی در غرب اوکراین، به دنبال اشغال مناطق غربی اوکراین است.

دوشنبه گذشته شبکه تلویزیونی LCI فرانسه اعلام کرد که لهستان و برخی از کشورهای حوزه بالتیک در حال آماده شدن برای اعزام نیروهای خود به اوکراین هستند. منابعی در دولت لهستان که نخواستند نامشان فاش شود در این خصوص گزارش دادند که لهستانی‌ِها اکنون منتظر نتیجه نهایی ضدحمله اوکراین و اقدامات تهاجمی نیروهای روسی هستند.

بر اساس اعلام این وبگاه، اگر مشخص شود که روسیه در حال پیروزی در اوکراین است، لهستانی‌ها ممکن است اولین بخش از نیروهای خود را را در سال جاری به کی‌یف بفرستند.

تا کنون بیانیه رسمی از سوی کشور لهستان و یا اوکراین در این خصوص رسانه‌ای نشده است.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه پارسال تیرماه نیز اعلام کرد لهستان به دنبال مخفی‌کردن طرح‌هایش برای تصاحب مناطق غربی اوکراین است و از درز اطلاعات مربوط به این برنامه عصبی است.

به گفته ناریشکین اطلاعات رسیده به سرویس اطلاعات خارجی نشان می‌دهد مقامات لهستان امیدوارند در بحبوحه بن‌ست ژئوپلیتیکِ (جنگ اوکراین)، نه کی‌یف، نه واشنگتن، و نه مسکو هیچ کدام توجهی به آماده‌سازی ورشو برای تصرف قلمروهای اوکراین نداشته باشند.

وی در این‌باره افزود: امید مقامات ورشو به این است زمانی که جنگ اوکراین وارد مرحله حل‌وفصل دیپلماتیک شود، همه طرف‌ها مجبور خواهند بود «گسترش خاک لهستان در مناطق غربی اوکراین» را به عنوان یک واقعیت انجام‌شده بپذیرند. و هم‌اکنون درز اطلاعات حساس مربوط به این برنامه، لهستان، ناتو و دوستانشان در اتحادیه اروپا را نگران کرده است.

این مقام ارشد امنیتی دولت روسیه در ادامه گفت: در حال حاضر و پس از درز اطلاعات، ورشو به دنبال این است از طریق تبلیغات و پروپاگاندای گسترده رسانه‌ها و اندیشکده‌های دولتی، شرایط و وضعیت خود را اصلاح و «شایعات» مربوط به تقویت مواضعش در اوکراین را تکذیب و رد کند.

بنا به اعلام سرویس اطلاعات خارجی روسیه، طبق برنامه، تمرکز اصلی دولت لهستان در ایجاد تصویری از «همکاری گروهی» همه همسایه‌های اوکراین درباره مسائل کی‌یف بود و برای تحقق این هدف، ورشو قصد داشت در زمینه حل مسائل اوکراین همکاری با مجارستان و رومانی را افزایش دهد تا پیش‌برد اهداف خود (تصرف بخش‌هایی از خاک اوکراین) را پشت سر آنها پنهان کند.

وال‌استریت‌ژورنال: شکست ضد حمله اوکراین باعث حیرت غرب شده است

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده شکست ضدحمله اوکراین باعث حیرت غرب شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی امروز چهارشنبه گزارش داد شکست ضد حمله اوکراین باعث حیرت کشورهای غربی شده است. به گزارش وال استریت ژورنال، ناتوانی اوکراین در شکستن خطوط دفاعی روسیه در هفته‌های اول ضد حمله باعث تغییر رویکرد ارتش ... وال‌استریت‌ژورنال: شکست ضد حمله اوکراین باعث حیرت غرب شده است

ادامه

آلمان, آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

آمریکا “خون آشام‌ها” را به اوکراین می‌فرستد

گزارش شده که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای دادن ۱.۳ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بسته کمک تسلیحاتی شامل دفاع هوایی، سیستم‌های ضد پهپاد، مهمات و پهپادهای مسلح است. براساس گزارش رویترز، این بسته کمکی از جمله شامل انواع مختلفی از ... آمریکا “خون آشام‌ها” را به اوکراین می‌فرستد

ادامه

آمریکا, امنیتی, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین: دیپلماسی تنها راه‌حل بحران اوکراین است

نماینده دائم چین در سازمان ملل با ارائه یک چارچوب چهار‌ ماده‌ای برای اوکراین تاکید کرد، دیپلماسی تنها راه‌حل بحران کی‌یف است. به گزارش خبرگزاری فارس، «گنگ شوانگ» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) با ارائه یک چارچوب چهارنکته‌ای برای تلاش‌های آینده به منظور برقراری صلح در اوکراین، تصریح کرد که ... چین: دیپلماسی تنها راه‌حل بحران اوکراین است

ادامه

اروپا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, صلح, غرب, ناتو

واکنش چین به انفجار پل کریمه: به غیرنظامیان حمله نشود

وزارت خارجه چین ضمن ابراز امیدواری برای حرکت مسکو و کی‌یف به سمت راهکار سیاسی و عدم حمله به غیرنظامیان، خواستار گفتگو برای تمدید توافق صادرات غلات از اوکراین شد. به گزارش خبرگزاری فارس، تحولات روز گذشته بین روسیه و اوکراین شامل انفجار پل کریمه و عدم موافقت مسکو با تمدید توافق صادرات غلات از ... واکنش چین به انفجار پل کریمه: به غیرنظامیان حمله نشود

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

تلاش انگلیس برای پی بردن به راز تجهیزات نظامی روسیه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بریتانیا فاش کرد لندن خودروهای زرهی روسیه را که در اوکراین به تصرف درآمده، جداسازی می‌کند تا از اسرار آن‌ها سر درآورد. به گزارش خبرگزاری فارس، «تونی راداکین» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بریتانیا فاش کرد لندن خودروهای زرهی روسیه را که در اوکراین به تصرف درآمده، جداسازی می‌کند تا ... تلاش انگلیس برای پی بردن به راز تجهیزات نظامی روسیه

ادامه

آلمان, انگلیس, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه