مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

پوتین: اروپا مثل قرون وسطی در حال ذخیره هیزم است

رئیس جمهور روسیه می‌گوید دلیل بحران انرژی اروپا، سیاست‌های غرب بوده و حملات تروریستی به نورد استریم، با هدف قطع دسترسی اروپا به منابع ارزان انرژی انجام شده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) در اجلاس «هفته انرژی روسیه» گفت که حملات تروریستی در خط لوله نورد استریم، با هدف قطع دسترسی اروپا به منابع ارزان انرژی و تضعیف امنیت انرژی اروپا انجام شده است.

 

پوتین دراین‌باره گفت: چه کسی پشت پرده خرابکاری نورد استریم است؟ مشخص است، کسانی که به‌دنبال از بین بردن روابط روسیه و اتحادیه اروپا هستند. کسانی که می‌خواهند استقلال سیاسی اروپا را تضعیف و در نهایت از بین برده، توان صنعتی آن را کاهش داده و بازار را به دست بگیرند.

 

خط لوله نورد استریم که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا و آلمان از زیر دریای بالتیک محسوب می‌شود، ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) به‌دنبال وقوع چندین انفجار در مجاورت جزیره بورنهولم دانمارک، دچار نشتی شد و پمپاژ «محدود» گاز مسکو به اروپا را متوقف کرد. پوتین خرابکاری در نورد استریم را «تروریسم بین‌المللی» و «بدعتی خطرناک» خواند.

 

وی افزود: صادقانه بگویم، مجتمع‌های سوخت و انرژی وارد بحران شدیدی شده‌اند؛ بحرانی ناشی از نوسان‌ها و بی‌ثباتی قیمت منابع انرژی، عدم توازن عرضه و تقاضا و همچنین اقدامات مخرب بازیگران مستقل بازار که صرفاً به‌دنبال بلندپروازی‌های ژئوپلتیکی خود هستند.

 

به گفته پوتین، الگوی قیمت‌گذاری لحظه‌ای که توسط اتحادیه اروپا ارائه شده، برای این بلوک ضرری ۳۰۰ میلیارد دلاری به بار خواهد آورد و این در حالی است که این بلوک همزمان با اعمال سقف قیمت برای نفت، بحران را تشدید می‌کند.

 

وی یادآور شد که یکی از شریان‌های نورد استریم فعال شده و بنابراین روسیه آماده است تا در پاییز و زمستان، گاز بیشتری به اروپا تحویل دهد. زندگی خوب در اروپا مشروط به همکاری با روسیه است. مسکو مسئول این نیست که اروپایی‌ها هم‌اکنون مانند قرون وسطی در حال ذخیره هیزم برای زمستان هستند.

 

با این وجود، پوتین تاکید کرد که «توپ در زمین اتحادیه اروپا» است و این بلوک باید واکنش نشان دهد.

 

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تلاش غرب برای تعیین سقف قیمت برای نفت و گاز روسیه گفت: تعیین سقف‌های ساختگی برای قیمت انرژی منجر به کمبود جهانی و افزایش قیمت آن خواهد شد.

 

به گفته پوتین کشورهای اروپایی از طریق تعیین سقف برای قیمت نفت در حال تشدید وضعیت هستند و روسیه دراین‌باره به ضرر خود عمل نخواهد کرد و روسیه نفت و گاز خود را به قیمت پایین نخواهد فروخت. کشورهایی که برای نقت و گاز روسیه سقف قیمت تعیین کنند، مسکو منابع انرژی را در اختیار آنها قرار نمی‌دهد.

 

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با اشاره به هراس سران اروپایی برای گذار از زمستان بدون گاز روسیه گفت: زندگی خوب در اروپا مشروط به همکاری با روسیه است. مسکو مسئول این واقعیت نییست که اروپایی‌ها در حال حاضر مانند قرون وسطی در حال ذخیره هیزم برای زمستان هستند.

“اعراب در مسیر تصحیح اشتباه استراتژیک در روابط با آمریکا”

اینگونه به نظر می‌رسد که اعراب حوزه خلیج فارس و در رأس آنها عربستان، امارات، کویت و عمان تصحیح یک اشتباه استراتژیک در برقراری روابط قوی اما یک طرفه با آمریکا را در دستور کار خود قرار داده‌اند و به همین منظور درصدد ملحق شدن به نظم جهانی جدید به رهبری روسیه و چین هستند.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی, عمان, کویت

هشدار فرانسه نسبت به‌سلطه اقتصادی آمریکا

برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه هشدار داد که درگیری روسیه و اوکراین و بحران انرژی ناشی از آن می‌تواند به سلطه اقتصادی آمریکا (بر دیگر کشورها)‌ منجر شود.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, نروژ

لاوروف: جنگ اوکراین را آنگلوساکسون‌ها اداره می‌کنند

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد دولت آمریکا از مدت‌ها قبل در جنگ اوکراین حضوری فعال دارد و اینکه واشنگتن دروغ می‌گوید که به مسکو پیشنهاد گفت‌وگو داده است.  

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

آسوشیتدپرس: آمریکا در روابط بین‌المللی تخاصمی‌تر شده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که روابط بین‌المللی آمریکا در سالهای اخیر دستخوش تغییراتی اساسی شده به طوری که از دیدگاه مردم این کشور روابط واشنگتن با کشورهایی مانند روسیه و کره شمالی تخاصمی‌تر شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا