چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

پایان دیدار «ترامپ» و «اون» / کاخ سفید: توافق حاصل نشد

خبرگزاری سی‎ان‎ان دقایقی پیش از پایان دیدار امروز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خبر داد.

 

به گزارش مهر به نقل از سی‎ان‎ان، طرفین درحال بازگشت به هتل‎های محل اقامت خود هستند.

 

این درحالی است که سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید دقایقی پیش از لغو ناهار کاری سران ۲ کشور خبر داد.

 

به این ترتیب، جلسه امضای توافق مشترکی که کاخ سفید شب گذشته وعده آن را داده بود نیز لغو شد.

 

کاخ سفید نیز دقایقی پیش در بیانیه‌ای دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هانوی را خوب و سازنده توصیف کرد.

 

این بیانیه همچنین افزود: سران ۲ کشور درباره راه‌های گوناگون پیشبرد خلع‌سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره و همچنین موضوعات اقتصادی بحث و تبادل نظر داشتند. در این دور از دیدارها هیچ توافقی حاصل نشد حال آنکه تیم‌های مذاکره‌کننده طرفین به دنبال برنامه‌ریزی دیدارهای آتی هستند.

 

گفتنی است دیدار امروز پنجشنبه به دلیل لغو ناهار کاری طرفین بسیار کوتاه بود.

 

خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره از جمله نابودی راکتور هسته‌ای یونگ بیون و ارایه جدول زمانی برنامه خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از مهمترین خواسته‌های ترامپ از کیم است در عوض گفته می‌شود که کره شمالی نیز به دنبال رفع تحریم‌های بین‌المللی، امضای توافقنامه نهایی صلح بر مبنای پایان جنگ کره، خروج نیروهای نظامی و تسلیحات آمریکا از شبه جزیره کره و ایجاد کانال مستقیم دیپلماتیک برای حل و فصل مسائل است.

چین‌هراسی آمریکا در آسیای مرکزی؛ کمپین‌های سیاسی با مقاصد اقتصادی

کارشناس سیاسی روس گفت: آمریکا طی ماه‌های اخیر با استفاده از فضاسازی رسانه‌ای در منطقه، به احساسات ضد چینی در آسیای مرکزی دامن زده است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, پاکستان, تاجیکستان, جهان, چین, شرق آسیا, قزاقستان

آسوشیتدپرس؛ ساکنان اوکیناوا به ساخت پایگاه هوایی آمریکا “نَه” گفتند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رأی منفی مردم اوکیناوا به این مساله، فشاری مضاعف بر دولت ملی ژاپن برای تغییر موضعش است که می‌خواهد پایگاه نظامی آمریکا را جابجا کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا

هشدار خبرگزاری کره شمالی به مردم آمریکا در آستانه مذاکرات ترامپ و اون

رسانه دولتی کره شمالی امروز یکشنبه، گزارش داد که اگر نشست هسته‌ای ویتنام بدون نتیجه به پایان برسد، مردم آمریکا “هرگز از تهدیدهای امنیتی رها نمی‌شوند”.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره شمالی

فرماندار داکوتای جنوبی؛ جنگ‌های تجاری ترامپ ایالت داکوتای جنوبی را نابود کرده است

فرماندار ایالت داکوتای جنوبی گفت که جنگ های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایالت او را نابود کرده و از ترامپ خواست که به جنگ تجاری با چین پایان بدهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا