روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

پاتروشف: تصمیم ناتو برای اعلام روسیه به عنوان “دشمن”، امنیت اروپا را متزلزل می‌کند

دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه تاکید کرد، تصمیم ناتو برای اعلام روسیه به عنوان یک “دشمن” تنش‌ها را افزایش می‌دهد، امنیت در اروپا را بی‌ثبات می‌کند و با قانون همکاری ناتو-روسیه مغایرت دارد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در نشستی پیرامون موضوع امنیت ملی در شهر خاباروفسک گفت: روسیه که در حال دفاع از منافع ملی و حاکمیت خود است از سوی آمریکا و متحدانش به عنوان یک “دشمن” تلقی شده و این عنوان در اسناد و مدارکی از جمله سند تصویب شده در نشست ناتو در مادرید منعکس شده است.

 

وی بار دیگر خاطرنشان کرد که آمریکا و دست‌ نشانده‌هایش مشارکت در گفت‌وگویی سازنده با روسیه در حوزه ثبات استراتژیک را رد کرده و به طور کامل درخواست‌های مسکو برای ضمانت‌های امنیتی را نادیده گرفتند.

 

پاتروشف افزود: تاسیسات نظامی ناتو به مرزها و نیروهای نظامی ما نزدیک می‌شوند و تجهیزاتی در حال استقرار در جناح شرقی هستند. تصمیماتی نیز در مورد عضویت فنلاند و سوئد به ناتو اتخاذ شده است. یک پیمان امنیتی جدید میان استرالیا-انگلیس و آمریکا موسوم به “آکوس” (AUKUS) نیز ایجاد شده است.

 

وی اظهار داشت: این تصمیمات و اقدامات نه تنها منجر به تشدید تنش‌ها و بی‌ثباتی امنیت اروپا می‌شوند بلکه به طور واضح مغایر با قانون همکاری روسیه-ناتو هستند که به هر حال به طور قانونی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

 

پاتروشف در بخش دیگری از سخنانش گفت: تحریم‌های غرب وابستگی جدی بخش انرژی روسیه به تکنولوژی‌ها، تجهیزات و نرم‌افزارهای خارجی را نشان داده‌اند. به همین خاطر لازم است که به سرعت از استقلال واردات در بخش‌هایی که برای عملکرد باثبات بخش سوخت و انرژی روسیه مهم و حیاتی هستند، اطمینان حاصل شود تا توسعه و ساخت نرم‌افزارها و تجهیزات الکترونیکی روسی تضمین شود.

 

وی خواستار محدودیت مشارکت خارجی در پروژه‌های بخش انرژی روسیه شد.

 

دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه همچنین تاکید کرد: اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین برای تضمین حفاظت از مردم در برابر نسل‌کشی توسط دولت نئونازی کی‌یف، غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی اوکراین به رغم کمک نظامی غرب به کی‌یف و افزایش در روند تامین تسلیحات مرگبار برای اوکراین تحقق خواهند یافت.

نیویورک تایمز: نیروهای عملیات ویژه آمریکا در خط مقدم جنگ اوکراین حضور دارند

با وجود تکذیب های واشنگتن، یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که کهنه سربازان عملیات ویژه آمریکا بی سر و صدا وارد اوکراین شده اند و در خط مقدم نبرد حضور دارند، امری که ممکن است ایالات متحده را درگیر فاجعه ای شبیه جنگ ویتنام کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو, ویتنام

نشنال‌اینترست: راهبرد کلان آمریکا پنهان کردن افول است

یک نشریه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به شکست‌های راهبردی ایالات متحده در عرصه‌های مختلف جهانی، از جمله عرصه نظامی، تجاری و صنعتی نوشته راهبرد کلان آمریکا در حال حاضر پنهان کردن افول خود است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, اسراییل, اسیا, افریقا, افغانستان, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, اوکراین, برزیل, تحلیل, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, ژاپن, سوریه, شرق آسیا, صربستان, عراق, کانادا, کره جنوبی, گرجستان, لیبی, مکزیک, ناتو, نیوزلند, ویتنام

واشنگتن پست؛ نگرانی آمریکا از افزایش روزافزون ناامنی نیروهایش در خاورمیانه

روزنامه واشنگتن پست از نگرانی آمریکا نسبت به افزایش روزافزون اقدامات تحریک‌آمیز و نا امن مسکو علیه نیروهایش در خاور میانه خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, گزارش

گزارش وزیر دفاع روسیه به پوتین درمورد تصرف کامل لوگانسک

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور به رئیس جمهوری در مورد تصرف کامل جمهوری خلق لوگانسک گزارش داده است.

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک