اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

واکنش تند کره شمالی به توافق همکاری نظامی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

وزارت امور خارجه کره شمالی توافق افزایش همکاری نظامی میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را محکوم کرده و پاسخ متقابل به آن را اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه کره شمالی روز یکشنبه توافق اخیر میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در حاشیه نشست سران ناتو را محکوم کرد.

 

به نوشته روزنامه «گاردین»، این مقام کره شمالی اعلام گفت: «واقعیت به روشنی نشان می‌دهد که هدف حقیقی آمریکا از پخش شایعه “تهدید ناشی از کره شمالی” این است که بهانه‌ای برای کسب برتری نظامی در حوزه اقیانوس هند-آرام داشته باشد».

 

او همچنین بیان داشت: «وضع عمومی، حاکی از نیاز فوری‌تری برای تقویت دفاع کشور به منظور سازگاری فعالانه با تنش‌آلود شدن سریع فضای امنیتی شبه جزیره کره و باقی نقاط جهان است».

 

در بیانیه این مقام کره شمالی آمده است: «سران آمریکا، ژاپن و کروه جنوبی برای مقابله با کره شمالی فکرشان را روی هم گذاشته و اقدامات خطرناک نظامی مشترک علیه این کشور از جمله به راه انداختن رزمایش‌های مشترک نظامی را به بحث گذاشتند».

 

هفته گذشته نیز این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا هم‌زمان با اجرای گستاخانه رزمایش‌های نظامی با کره جنوبی و ژاپن، در حال اقدام تمام عیار برای ایجاد ناتوی آسیایی است».

 

با این وجود نیروهای پدافند هوایی ژاپن روز ۲۹ ژوئن (هشتم تیر ماه) به همراه ارتش ایالات متحده رزمایش هوایی با حضور جنگنده‌ها بر فراز آب‌های ژاپن و دریای چین شرقی برگزار کردند.

 

گزارش وزیر دفاع روسیه به پوتین درمورد تصرف کامل لوگانسک

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور به رئیس جمهوری در مورد تصرف کامل جمهوری خلق لوگانسک گزارش داده است.

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک

چین: به‌نظر می‌رسد ژاپن قصد دارد حمله ناتو به آسیا-پاسیفیک را هدایت کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت ژاپن صرفا سخنان قدیمی خود را در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مادرید اسپانیا تکرار کرد.

ادامه

اروپا, اقیانوسیه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, ناتو, هندوستان

صاحب‌نظران آلمانی خواستار توقف جنگ اوکراین شدند

گروهی از صاحب‌نظران آلمانی با انتشار نامه‌ای از کشورهای غربی خواستند تا حمایت نظامی از کی‌یف را متوقف کرده و شرایطی برای انجام مذاکرات در سریع‌ترین زمان ممکن ایجاد کنند.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک