مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای، تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

 

به گزارش روز گذشته( جمعه) تارنمای اطلاع رسانی دولت ونزوئلا، دولت کاراکاس در این بیانیه ضمن محکوم کردن اعمال دوباره تحریم های یک جانبه دولت واشنگتن علیه ایران اعلام کرد:‌ این اقدامات آمریکا نقض تمامیت ارضی و استقلال ایران بوده و مغایر با اقدامات صلح طلبانه است.

 

در ادامه بیانیه دولت ونزوئلا تصریح شده است: این تحریم های یکجانبه آمریکا نقض آشکار قوانین بین‌المللی و همانند تروریسم اقتصادی است که اقدامات چندجانبه را در مسیر مذاکرات سیاسی، احترام متقابل و درک اوضاع در منطقه تضعیف می‌کند.

 

دولت کاراکاس همچنین ضمن اعلام حمایت از صلح و ثبات در خاورمیانه و همبستگی با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم های آمریکا عنوان کرد که همچنان به مقابله خستگی ناپذیر با یک جانبه گرایی در جهان و تهدید و استفاده از اهرم زور و فشار علیه کشورها به عنوان ابزار استعمار ادامه خواهد داد.

 

رییس جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه) در ادامه تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، بانک مرکزی کشورمان را در فهرست تحریم قرار داد.

 

«دونالد ترامپ» در نشست خبری مشترک با نخست وزیر استرالیا افزود: شدیدترین تحریم ها علیه ایران وجود دارد. ما شدیدترین تحریم ها را وضع کرده‌ایم که پیش از این هرگز وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: ما امروز بانک مرکزی را در فهرست قرار دادیم.

 

آمریکا، موج جدید تحریم‌های بانکی ایران را پس از خروج از برجام در اردیبهشت ۹۷ آغاز کرد و بر این اساس در آبان ۹۷ دسترسی نظام بانکی ایران به شبکه بانکی سوئیفت قطع شد.

 

در تازه‌ترین گام از سناریوی تحریم نیز آمریکا نام بانک مرکزی را بار دیگر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

 

وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد که علاوه بر بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و شرکت اعتماد تجارت پارس نیز با اتهام مشابهی تحت تحریم قرار گرفته است.

ایرنا

انور قرقاش: حمله اخوان المسلمین به مصر شکست خورد

وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد که بسترهای رسانه‌ای هدفمند و پشتیبانی شده در دعوت به برگزاری تظاهرات با مقابله مردم مصر و حمایت از دولت و نهادهای دولتی این کشور مواجه شد.

ادامه

امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, مصر

کنار گذاشتن بولتون از کاخ سفید: گشایشی برای کاهش تنش؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۹ شهریور با انتشار پیامی در توییتر، جان بولتون، مشاورش در امور امنیت ملی را برکنار کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, سوریه, سیاسی, عراق, فرانسه, کره شمالی, لیبی, مذاکرات اتمی

آخرین حربه نتانیاهو برای فرار از چنگ قانون؛ کناره گیری از صحنه سیاسی به‌شرط تبرئه شدن از اتهامات

بنیامین نتانیاهو، که تا کنون توانسته با فشارهای سیاسی و غیر سیاسی روند رسیدگی به اتهامات فساد مالی خود را به تعویق بیاندازد با توجه به شکست در برابر رقیب خود «بنی گانتز»، اکنون در آستانه محاکمه قرار گرفته است.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

روسیه: سیاست‌های آمریکا درحال فروپاشی است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در منطقه و زیر سوال بردن تسلیحات تهاجمی و دفاع این کشور که در عربستان نیز مستقر است، اعلام کرد: جهان در حال مشاهده فروپاشی سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

ادامه

امارات, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عربستان سعودی, یمن