رسانه آمریکایی: نفوذ چین در حیاط خلوت آمریکا افزایش یافته است

شبکه خبری ان بی سی نیوز نوشت: انجام یک پروژه بندری در السالوادور نشان می‌دهد که چین چگونه به شکل فزاینده‌ای نفوذ خود را در حیاط خلوت آمریکا از جمله در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب افزایش داده است.

ادامه

اقتصادی, السالوادور, امریکا, اورگوئه, برزیل, پرو, جنگ سرد, جهان, چین, مقاله

واکنش آمریکا به همکاری نظامی عربستان و روسیه

دولت ایالات متحده در واکنش به امضای پیمان همکاری نظامی میان عربستان سعودی و روسیه ضمن تاکید بر پایبندی آمریکا به ادامه همکاری‌های دفاعی با سعودی، از متحدان خود خواست از هرگونه همکاری نزدیک نظامی با روسیه پرهیز کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

نشانه‌های زیادی وجود دارد که از بحرانی شدن نظم جهانی حکایت می‌کند. پاسخ آشفته بین‌المللی به شیوع ویروس کرونا، بحران گسترده اقتصادی ناشی از آن، قوت گرفتن تفکرات ناسیونالیستی و پررنگ‌تر شدن مرزهای میان کشورها بخشی از نشانه‌های وضعیت شکننده نظام بین‌المللی است؛ نظامی که کشور مدعی رهبری‌اش، رئیس‌جمهوری دارد که همچنان بر شعار «نخست ... پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, افریقای جنوبی, امریکا, امریکای لاتین, اورآسیا, ایتالیا, ایدئولوژیک, برزیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, صربستان, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قطر, مصر, مقاله, نئولیبرالیسم, هندوستان

زاخارووا: رویدادهای افغانستان نشان‌دهنده زوال ناتو است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اوضاع افغانستان نشان دهنده این است که نه آمریکا و نه ناتو توانایی هماهنگی در اقداماتشان را ندارند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, بالکان, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شمال اروپا, عراق, ناتو

بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

جمهوری خلق چین پس از سال‌ها انزوای دیپلماتیک در انتهای دهه ۷۰ میلادی درها را به روی جهان گشود و عصر جدیدی از توسعه تقریبا همه جانبه را تحت رهبری دنگ شیائوپینگ آغاز کرد که به نوبه خود به الگویی برای برخی کشورهایی تبدیل شد که به دنبال احیای اقتصاد خود، رفع فقر و ایجاد ... بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, گواتمالا, مقاله

وزیر دفاع روسیه: پیشرفته‌ترین ارتش جهان را داریم

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه ارتش این کشور را در رده پیشرفته ترین ارتش های جهان توصیف کرد و گفت: نیروهای مسلح ما بر بسیاری از ارتش های دیگر کشورها برتری دارند.

 

به گزارش ایرنا شایگو روز جمعه گفت که تغییر و تحول اساسی نیروهای مسلح روسیه کامل و ارتش مدرن، متحرک، جمع و جور و کارآمد شده است.

 

وی با بیان اینکه نوع جدیدی از نیروهای مسلح و نیروهای هوافضای راهبردی در ارتش تشکیل شده است، تصریح کرد: فرماندهی مشترک استراتژیک ناوگان شمالی، نیروهای عملیات ویژه، پلیس نظامی، واحدهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین از جمله پیشرفت های جدید در ارتش این کشور هستند.

 

به گزارش تاس وزیر دفاع روسیه افزود: سهم جدیدترین تسلیحات و تجهیزات پیشرفته در نیروها به ۷۰.۱ درصد و در نیروهای هسته‌ای استراتژیک به ۸۶ درصد می‌رسد.

 

در پایتخت های اروپایی مراکز تبلیغی ضد روسی تشکیل شده است

 

شایگو وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: که در پایتخت کشورهای اروپایی لهستان، لتونی و استونی مراکز تبلیغات ضدروسی دایر شده است.

 

به گزارش ریانووستی، وی افزود: در ورشو، تالین و ریگا (پایتخت های لهستان، استونی و لتونی) مراکز تبلیغات ضدروسی فعالیت می‌کنند که در آن ده‌ها کارشناس آموزش می‌بینند.

 

به گفته وزیر دفاع روسیه، اطلاعات امروز به عنوان سلاح بکار گرفته می‌شود و در پایتخت های این سه کشور، مراکز استراتژی تبلیغات دایر شده است که به انتشار اطلاعات برای مقابله با روسیه می پردازند.

 

وی تصریح کرد که این مراکز به شایعه پراکنی می‌پردازند و اقدامات آنها علیه روسیه تمرکز یافته است.

 

وزیر دفاع روسیه گفت: حتی یک مرکز در روسیه نمی‌توانید پیدا کنید که کارشناسان آن به حمله اطلاعاتی بپردازند. ما این گونه کارشناسان آموزش نمی‌دهیم. اما در اروپا چندین مرکز از این دست وجود دارد.

 

شایگو گفت: این گونه مراکز غربی بر عرصه اطلاع رسانی در شبکه اینترنتی نظارت دارند و افرادی را که علیه دیگران مطلب می‌نویسند برای تبلیغات علیه روسیه به خدمت می‌گیرند.

 

مقامهای روسی بارها از اقدامات علیه این کشور ازجمله تبلیغات ضدروسی و شایعه پراکنی در مورد این کشور انتقاد کرده‌اند.

کارشناس آلمانی: ادعای آمریکا درباره خاستگاه کرونا بی‌اساس و سیاسی‌ست

یک کارشناس و ناظر سیاسی آلمانی گفت، ادعای دولت آمریکا درباره خاستگاه ویروس کرونا در چین، بی‌اساس و دارای انگیزه سیاسی و تلاشی برای انحراف افکار عمومی است.

ادامه

المان, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, سوریه, شرق آسیا, عراق

وزیر خارجه چین سه خط قرمز برای روابط پکن و واشنگتن ترسیم کرد

وزیر امور خارجه چین در دیدار با «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در پکن سه خط قرمز را برای مدیریت موثر اختلافات و جلوگیری از خارج شدن از کنترل روابط چین و ایالات متحده ترسیم کرد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, گزارش

داسیلوا: گناه نیمی از این قربانی‌ها به‌گردن رئیس‌جمهور است/ کاری که او کرده یک نسل‌کشی‌ست

ظهور و سقوط سیاسی لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، ملقب به «لولا» رئیس جمهوری پیشین برزیل، که باراک اوباما او را محبوب‌ترین سیاستمدار روی زمین نامیده به‌اندازهٔ ظهورش چشمگیر بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, برزیل, تحلیل, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, فاشیسم, فقر