واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

وزیر اول اسکاتلند به دولت مرکزی انگلیس هشدار داد

وزیر اول اسکاتلند با هشدار به دولت لندن، خواست تا دولت مرکزی بوریس جانسون با خواسته‌ی اسکاتلندی‌ها برای برگزاری همه پرسی دوباره استقلال همراهی کند.

 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «نیکولا استروژن» وزیر اول اسکاتلند در اظهاراتی هشدارآمیز نسبت به اقدامات دولت مرکزی لندن ابراز نگرانی کرد.

 

به گفته استروژن، اگر لندن از برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال در این کشور جلوگیری کند، اسکاتلندی‌ها نیز به هر گزینه‌ای که معقولانه باشد متوسل خواهند شد.

 

پیش از این «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در دیدار با استروژن، برگزاری هرگونه همه پرسی استقلال اسکاتلند را رد کرده بود.

 

درخواست برای برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند پس از آن باردیگر مطرح شده که نخست وزیر انگلیس در انتخابات پارلمانی اخیر با کسب اکثریت قابل توجهی از آرا، بر اجرای برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا تاکید کرد، اما در مقابل وزیر اول اسکاتلند اعلام کرده که این منطقه با خروج از اتحادیه اروپا مخالف است.

 

آرای بالا و قابل توجه استروژن در منطقه اسکاتلند در انتخابات پارلمانی اخیر نشان داد که حزب «ملی اسکاتلند» که مخالف برگزیت است، حمایت قابل توجهی از مردم این منطقه برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا بدست آورده، هرچند در مقابل دولت انگلیس به دنبال خروج از اتحادیه اروپاست و همین مسئله باردیگر اجرای برگزیت را با چالش روبرو کرده است.

 

سندیکاهای بزرگ کارگری، پلیس، وکلا و آتش‌نشانان تا اتحادیه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی برعلیه دولت لیبرال فرانسه

پنج‌شنبه پنجم دسامبر، چهاردهم آذر، فرانسه یکی از مهم‌ترین اعتصاب‌های سراسری را تجربه می‌کند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه

تیر دولت ترامپ برای تحریم «نورد استریم ۲» به سنگ خورد

با وجود تصویب تحریم پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان در سنای آمریکا، دولت ترامپ امیدی به اثربخشی این تحریم‌ها نداشته و مقام‌های آلمان نیز تمام قد از طرح خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان معروف به «نورد استریم ۲» حمایت می‌کنند.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا

گام رو به عقب دولت ماکرون در برابر مخالفان اصلاحات بازنشستگی

پس از دو هفته اعتصاب‌ها علیه برنامه اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه که به استعفای « ژان پل دلووآ » طراح این برنامه جنجال برانگیز منجر شد، کاخ الیزه از تمایل رئیس جمهوری برای اصلاح این برنامه خبر داده که می‌تواند یک گام به عقب دولت امانوئل مکرون در برابر مخالفان این طرح باشد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه

جریمه یک میلیاردی بانک آلمانی برای نقض تحریم ایران

کومرس بانک آلمان بیش از یک میلیارد دلار برای فیصله دادن به تحقیقات مقامات آمریکایی در مورد نقض قوانین پولشویی و تحریم ها توسط این بانک پرداخت خواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, سوئیس, غرب اروپا, فرانسه