روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

وزارت خارجه آمریکا خواستار پایان اقدامات مخاطره آمیز جنگنده‌های روسی شد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه جنگنده نظامی روسیه بر فراز دریای سیاه رهگیری مخاطره آمیزی با هواپیمای تجسسی آمریکایی داشته و از فاصله یک و نیم متری آن عبور کرده است، خواستار پایان این گونه اقدامات از سوی جنگنده های روسی شد.

 

این خبرگزاری روزسه شنبه از مبدا واشنگتن افزود:وزارت خارجه آمریکا دربیانیه ای اعلام کردیک فروندجنگنده روسی بایک فروندهواپیمای تجسسی نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه (روز گذشته) بر فراز دریای سیاه بصورت مخاطره آمیزی مواجه شد که از فاصله پنج فوتی برابر با ۱.۵ (یک متر و نیم) و مستقیم از مقابل آن عبور کرد.

 

این بیانیه در ادامه می افزاید: ما از روس ها خواستار توقف اینگونه اقدامات مخاطره آمیز هستیم که اشتباه محاسباتی، خطر برای خدمه هوایی هردو طرف و برخورد در آسمان را افزایش می دهد.

 

رویترز به جزئیات بیشتر این خبر اشاره ای نکرد.

 

سی ان ان جنگنده ‘سوخو -۲۷’ روسیه از ۵ فوتی هواپیمایی آمریکایی عبور کرد

 

شبکه خبری سی ان ان نیز ضمن پوشش این خبر به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)گزارش داد:سه مقام رسمی پنتاگون به این شبکه خبری گفتندکه یک فروند جنگنده ‘سوخو-۲۷ ‘روسیه رهگیری مخاطره آمیزی با یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکایی حین پرواز در آسمان بین المللی بر فراز دریای سیاه انجام داد.

 

سی ان ان افزود: به گفته مقامات پنتاگون خلبانان آمریکایی هواپیمای تجسسی اعلام کردند که جنگنده روسیه از فاصله پنج فوتی آنها گذشته و اقدام جنگنده روسی منجر به نیمه تمام گذاردن مامویت هواپیمای نیروی دریایی آمریکا شد.

 

بنابراین گزارش هواپیمای تجسسی نیروی دریایی آمریکایی دراین حادثه از نوع EP-3 بود و وزارت دفاع روسیه نیز به این موضوع واکنش نشان داد.

 

سی ان ان افزود: وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: یک ‘هدف هوایی نامعلوم’ درحال نزدیکی به حریم هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه شناسایی شد، یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ برای رهگیری هدفی که درحال نزدیک شدن بود، اعزام و خدمه جنگنده روسی هدف را یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکایی شناسایی کرده و آن را برای ممانعت از نقض حریم هوایی روسیه همراهی کردند.تمامی موارد امنیتی دراین زمینه رعایت شد.

 

سی ان ان درادامه گزارش داد: تاکنون چندین تقابل مخاطره آمیز بین نیروهای آمریکایی و روسیه در نزدیکی دریای سیاه رخ داده است؛ عملیات نظامی نیروهای روسیه، آمریکا و ناتو تا حدود بسیار زیادی در نزدیکی از یکدیگر دراین منطقه رخ می دهد بخصوص از زمانی که روسیه با الحاق شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ به سرزمین خود، حضور نظامی را دراین مناطق گسترش داده است.

ایرنا

حزب کمونیست روسیه خواستار خروج مسکو از سازمان تجارت جهانی شد

به گزارش خبرگزاری تاس، در این طرح که در پایگاه اینترنتی مجلس دوما قرار گرفته شده، آمده است: قانون فدرال «تایید پروتکل پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی» ۲۱ جولای سال ۲۰۱۲ (تیر سال ۱۳۹۱)باید بی اعتبار خوانده شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, خبر

لاوروف: آمریکا دنبال چند تکه کردن سوریه است / آماده میانجی‌گری در عراق هستیم

غرب در حال از دست دادن تسلطی است که برای مدت پنج قرن در اختیار داشت. اکنون مراکز قدرت و پایگاه‌های قدرت جدیدی در حال سر بر آوردن هستند و جامعه بین‌الملل باید با این واقعیت تطبیق یابد اما آمریکا این کار را نمی‌کند و با توسل به شیوه‌های غیرقانونی تلاش دارد نقشش را در ... لاوروف: آمریکا دنبال چند تکه کردن سوریه است / آماده میانجی‌گری در عراق هستیم

ادامه

امریکا, جهان, روسیه, گفتگو