هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

واشنگتن‌پست: تحریم روسیه موجب رکود اقتصادی در آمریکا می‌شود

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش کرد که تحریم‌ها علیه روسیه می‌تواند به عاملی برای افزایش تورم و رکورد اقتصادی در ایالات متحده تبدیل شود.

 

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش کرده است که تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای تورم بیشتر و رکود اقتصادی در خود ایالات متحده عمل کند.

 

در این گزارش ضمن هشدار درباره تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه نوشته شده است: «تحریم‌ها به ویژه هرچه شدیدتر شود، می‌تواند به افزایش قیمت‌ها در زمینه‌های مختلف مانند انرژی و محصولات غذایی که گندم از مواد متشکل آن است، منجر شود».

 

بنا بر گزارش این روزنامه آمریکایی، «مأموریت بایدن برای مجازات روسیه… به زودی می‌تواند با تلاش‌ها برای کنترل قیمت قبل از انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر کنگره در تضاد باشد».

 

روز سه‌شنبه هفته جاری (۲۳ فروردین ماه)، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که تورم سالانه در این کشور در ماه مارس به ۸.۵ درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از سال ۱۹۸۱ است. قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه مارس (سومین ماه میلادی) پس از افزایش ۷.۹ درصدی در ماه قبل (فوریه، دومین ماه میلادی)، ۸.۵ درصد افزایش یافت.

 

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد و ««ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات کشورش در اوکراین را «حفاظت از مردمی خواند که برای مدت هشت سال در معرض قلدوری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار داشتند».

 

وی همچنین گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای «خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین و محاکمه تمامی جنایتکارانی است که مسئول جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس هستند».

 

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نظامیان اوکراینی را هدف قرار داده‌اند و به هیچ عنوان به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند.

 

کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های بیشماری علیه روسیه وضع کردند و شماری از شرکت‌ها نیز خروج از بازار روسیه و توقف عرضه تولیدات به روسیه را اعلام کردند.

 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت که امتناع شرکت‌های غربی برای ادامه همکاری با روسیه تحت فشارهای بیشمار غرب صورت گرفته است اما روسیه به قدری توانمند است که می‌تواند تمامی مشکلات اقتصادی که غرب عامل آن بوده را رفع کند.

 

از طرف دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز روز سه‌شنبه (۲۳ فروردین ماه) در یک سخنرانی ویدئویی به پارلمان «لیتوانی» از اتحادیه اروپا خواست تا برای کشورهای این اتحادیه به منظور قطع واردات نفت و گاز روسیه ضرب‌الاجل تعیین کنند.

 

زلنسکی تصریح کرد که «یک تصمیم کاملاً مقتدرانه» درباره تحریم روسیه باید همین حالا و بدون منتظر ماندن برای تصویب بسته‌های تنبیهی جدید، به تصویب برسد.

 

رئیس‌جمهور اوکراین در این خصوص گفت: «اتحادیه اروپا می‌تواند این کار را بکند و باید با تمامی ابزارآلات از جمله نفت، تحریم تمامی بانک‌های روسی و نه صرفاً چند بانک محدود اقدام به چنین کاری کند. ضرب‌الاجل‌های خاصی باید برای تمامی کشورهای اتحادیه اروپا برای امتناع واقعی یا حداقل محدودیت چشمگیر در مصر گاز و نفت روسیه تعیین کند».

 

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه افزود که برخی کشورهای اتحادیه اروپا هنوز نمی توانند تصمیم‌گیری کنند که حداقل خرید منابع انرژی روسیه را محدود کنند و توضیح داد: «صدها شرکت و بانک اروپایی هنوز حاضر به رد همکاری با بازار روسیه نشده‌اند و در عین حال در واکنش به درخواست‌ها برای توقف تأمین مالی فدراسیون روسیه، آشکارا بی‌احترامی می‌کنند».

ان‌بی‌سی‌نیوز؛ اوکراین و استفاده ایالات متحده از اطلاع‌رسانی به‌عنوان سلاح‌

دستگاه اطلاعاتی آمریکا به‌صورت آگاهانه اطلاعاتی را که می‌دانسته است چندان دقیق نیست به‌خورد رسانه‌های جریان اصلی آمریکا داده است تا برداشت عموم مردم از جنگ اوکراین را مطابق روایت واشنگتن شکل دهد.

ادامه

امریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, عراق, مقاله

جامعهٔ بشری در وضعیت خطرناکی است، و مهم‌ترین وظیفه، دفاع از صلح است!

شواهد نگران کننده حکایت از آن دارد که با گذشت هر روز، اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان، شرایط زیست روی کرهٔ زمین، و روابط بین‌ کشورهای جهان بی‌ثبات‌تر و خطرناک‌تر می‌شود. ادامۀ این روند می‌تواند مردم جهان را با تهدیدهایی مهلک روبه‌رو کند و جهان و نوع بشر را به نقطۀ برگشت‌ناپذیر هولناکی سوق دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, اسراییل, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, ایران, تحریم, جهان, چین, دیدگاه, روسیه, ژاپن, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, غرب, فاشیسم, محیط زیست, مسابقه تسلیحاتی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, هندوستان