هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

ان‌بی‌سی‌نیوز؛ اوکراین و استفاده ایالات متحده از اطلاع‌رسانی به‌عنوان سلاح‌

دستگاه اطلاعاتی آمریکا به‌صورت آگاهانه اطلاعاتی را که می‌دانسته است چندان دقیق نیست به‌خورد رسانه‌های جریان اصلی آمریکا داده است تا برداشت عموم مردم از جنگ اوکراین را مطابق روایت واشنگتن شکل دهد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اواخر سال گذشته نتایج یک نظرسنجی در مرکز افکارسنجی «گالوپ» نشان داد اعتماد آمریکایی‌‌ها به رسانه‌های جریان اصلی به بدترین وضعیت خود در سال‌های اخیر رسیده است، تنها هفت درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی عنوان کرده بودند که «اعتماد زیادی» به رسانه‌ها دارند.

 

هفته گذشته پایگاه «ان‌بی‌سی‌نیوز» گزارش داد که دستگاه اطلاعاتی آمریکا به‌صورت آگاهانه اطلاعاتی را که می‌دانسته چندان دقیق نیست به‌خورد رسانه‌های جریان اصلی آمریکا داده است تا برداشت عموم مردم از جنگ اوکراین را مطابق روایت آمریکا شکل دهد. در این مقاله آمده است: «شمار زیادی از مقام‌های آمریکایی اذعان می‌کنند ایالات متحده از اطلاع‌رسانی به‌عنوان سلاح‌ استفاده کرده و حتی زمانی که به صحت و دقت اخبار چندان اعتماد نداشته آن را به رسانه‌ها داده است.»

 

پایگاه ان‌بی‌سی‌نیوز در این گزارش که ۶ آوریل (۱۷ فروردین) منتشر شده، به‌عنوان یک نمونه، به ادعاهای مقام‌های آمریکایی درباره امکان استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی اشاره کرده و نوشته است: «گفته مقام‌های آمریکایی مبنی بر اینکه نشانه‌هایی در دست است که گواه می‌دهد روسیه ممکن است آماده استفاده از عامل شیمیایی در اوکراین باشد ادعایی جالب توجه بود که به تیتر اخبار در رسانه‌های سراسر دنیا تبدیل شد.»

 

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هم همین ادعا را به‌صورت علنی تکرار کرد، اما سه مقام‌های آمریکایی به ان‌بی‌سی‌نیوز گفته‌اند که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روسیه سلاح‌های شیمیایی به اوکراین آورده باشد وجود ندارد. آنها گفته‌اند آمریکا این خبر را به رسانه‌ها داده است تا از اقدام احتمالی روسیه در این زمینه جلوگیری کند.

 

مورد دیگر، اخباری است که چند هفته پیش در رسانه‌های آمریکا منتشر شد و ادعا می‌کرد روسیه خواستار کمک نظامی چین برای پیشبرد جنگ اوکراین شده است. در گزارش ان‌بی‌سی، یک مقام اروپایی و دو مقام آمریکایی اذعان کرده‌اند که این خبر هم صحت نداشته است. این مقام‌ها گفته‌اند شواهدی درباره اینکه چین قصد ارسال سلاح به روسیه دارد وجود ندارد و هدف دولت بایدن از انتشار این خبر در رسانه‌ها بازداشتن چین از چنین اقدامی بوده است. یک مقام اروپایی گفته است این خبر، «یک بازی برای جلوگیری از حمایت نظامی چین بود.»

 

یک مقام آمریکایی هدف دولت بایدن از این خبردرمانی‌ها را «نفوذ به ذهن پوتین» عنوان کرده است، اما آن‌طور که از سوابق گذشته سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و به‌ویژه سیا هم برمی‌آید، یکی از مهم‌ترین اهداف این سیاست در اصل هدف قرار دادن افکار عمومی مردم دنیا از طریق جنگ تبلیغاتی است.

 

موضوع دروغگویی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا چیزی است که «مایک پامپئو» یکی از رؤسای سازمان سیا هم در اقدامی نادر به آموزش «دروغگویی، تقلب و دزدی» در سیا اعتراف کرده است. او سال ۲۰۱۹ در یک سخنرانی در دانشگاه تگزاس گفت: «شعار [دانشگاه نظامی] “وست پوینت” (دانشگاه محل تحصیل پامپئو) چه بود؟ “دروغ نگو، فریبکاری نکن، دزدی نکن و کسانی که این کار را می‌کنند، تحمل نکن.” [اما] وقتی من رئیس سیا بودم، ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. ما برای این کارها یک دوره کامل آموزشی داشتیم.»

 

موارد توسل سیا به روش‌های فریبکارانه جهت شکل‌دهی به افکار عمومی فراوانند، به‌عنوان مثال، سال ۲۰۰۷، افشا شد که رایانه‌هایی از «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) مقاله‌های موجود در ویکی‌پدیا را تغییر می‌دهند و از جمله اطلاعات مربوط به حمله ۲۰۰۳ به عراق را تغییر داده‌اند.

 

دروغگویی درباره برنامه‌های شکنجه آمریکا در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو به رسانه‌ها و مردم از جمله دیگر موارد دروغگویی در کارنامه سیا است. کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا چند سال پیش گزارشی منتشر می‌کرد که نشان می‌داد اداره روابط عمومی سیا چگونه با ارائه اطلاعات غیردقیق به رسانه‌ها به مردم درباره شکنجه زندانیان دروغ گفته است، به‌عنوان مثال مارس ۲۰۰۵ یک مقام سیا به‌غلط به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود اطلاعات به‌دست‌آمده از افراد بازداشت‌شده در زندان‌های سیا در خارج از مرزهای آمریکا به استخراج اطلاعاتی مهم منجر شده است که بر اساس آن چندین عملیات تروریستی خنثی و جان صد‌ها نفر نجات داده شده است.

 

در تازه‌ترین تحول هم رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ۵۱ مقام سابق اطلاعاتی این کشور که در اکتبر ۲۰۲۰ مدعی شده بودند مطالب منتشرشده درباره لپ‌تاپ هانتر بایدن، پسر نامزد وقت حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صحت ندارد، به‌منظور کمک به کمپین انتخاباتی جو بایدن واقعیت را از مردم پنهان کرده‌اند.

 

دروغ مشهور دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا این بود که قبل از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ مدعی شدند که عراق سلاح‌های کشتار جمعی دارد و صدام حسین با القاعده در ارتباط است، زیان‌های این فریب، بسیار زیاد بود. آمریکا بیش از یک‌هزار میلیارد دلار در آن جنگ هزینه کرد، حدود پنج‌هزار آمریکایی در عراق کشته و تعداد بیشتری زخمی شدند، اما کشته‌های عراق به بیش از یکصد هزار نفر بالغ گشت، عراق به ویرانه‌ای تبدیل شد که هنوز با خطر جنگ‌های قومی و مذهبی مواجه است.

 

گفته می‌شود جان اف‌کندی، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بعد از فاجعه خلیج خوک‌ها گفته بود که باید سیا را «به هزار تکه قطعه قطعه کرد و قطعه‌هایش را در هوا پخش کرد.»، پایگاه گلوبال‌ریسرچ در گزارشی بر اساس همین نقل‌قول از کندی گفته است توسل سیا به دروغ برای انتشار پروپاگاندا درباره جنگ اوکراین یکی از هزاران دلایلی است که باید سیا را به یک‌میلیون قطعه شکست و قطعاتش را به باد سپرد.

واشنگتن‌پست: تحریم روسیه موجب رکود اقتصادی در آمریکا می‌شود

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش کرد که تحریم‌ها علیه روسیه می‌تواند به عاملی برای افزایش تورم و رکورد اقتصادی در ایالات متحده تبدیل شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, گزارش, لیتوانی

جامعهٔ بشری در وضعیت خطرناکی است، و مهم‌ترین وظیفه، دفاع از صلح است!

شواهد نگران کننده حکایت از آن دارد که با گذشت هر روز، اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان، شرایط زیست روی کرهٔ زمین، و روابط بین‌ کشورهای جهان بی‌ثبات‌تر و خطرناک‌تر می‌شود. ادامۀ این روند می‌تواند مردم جهان را با تهدیدهایی مهلک روبه‌رو کند و جهان و نوع بشر را به نقطۀ برگشت‌ناپذیر هولناکی سوق دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, اسراییل, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, ایران, تحریم, جهان, چین, دیدگاه, روسیه, ژاپن, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, غرب, فاشیسم, محیط زیست, مسابقه تسلیحاتی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, هندوستان