گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

جلسه امروز اتحادیه اروپا در بروکسل تحت الشعاع کشاورزان معترضی قرار گرفت که برای اعتراض به شرایط خود مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «اگر ببینید که با چه تعداد امروز در این‌جا حضور داریم و اگر ببینید که (اعتراضات) سراسر اروپا را فراگرفته، پس باید امیدوار باشیم. شما به ما نیاز ... بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, بلژیک, پرتغال, جهان, حقوق بشر, خبر, دهقانی, فرانسه, کشاورزی, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رژیمِ ناتوان از حلِ مشکلات اساسی مردم ادامۀ گرانی مواد اساسی غذائی خصوصاً نان، اجارۀ مسکن، و نیز افزایش تعرفه اینترنت به‌میزان ۳۴ درصد در هفته‌های گذشته، فشار بیشتری بر گردۀ زحمتکشان وارد آورده‌ است. خالی شدن صندوق توسعه ملی به‌دلیل برداشت‌های پی در پی دولت از این صندوق، عدم پرداخت حقوق کارگران و نیز ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, وکلا

هواشناسی؛ هشدار بارش‌های سیل‌آسا

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا یکشنبه آینده در برخی مناطق کشور خبر و نسبت به نفوذ توده گردوخاک به ۲۰ استان هشدار داد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی بارش‌ها در نوار شمالی و برخی مناطق غرب کشور ادامه دارد و شدت بارش‌های امروز برای شمال شرق است و همچنین نیمه جنوبی کشور غبارآلود پیش‌بینی شده است.

 

فردا پنجشنبه در شمال غرب، البرز مرکزی، برخی مناطق مرکز، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. روز جمعه در شمال غرب، قزوین، تهران، غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی،‌ برخی مناطق استان‌های بوشهر، کرمان و یزد بارش روی می‌دهد.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه آینده بارش در شمال غرب، شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی یزد، شمال خراسان رضوی، غرب کردستان و غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

 

یکشنبه آینده در شمال غرب، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعدازظهر امروز افزایش وزش باد روی کشور عراق باعث خیزش گردوخاک و انتقال آن به استان‌های غربی و جنوب غربی کشور می‌شود و طی فردا علاوه بر این مناطق گردوخاک به شمال‌غرب و بخش‌هایی از مرکز نیز گسترش می‌یابد.

 

این وضعیت باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می‌شود. آسمان تهران امروز ابری، گاهی نیمه ابری با وزش باد شدید موقتی و برای شب نیز بارش خفیف باران همراه با رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

 

توصیف سامانه: نفوذ گرد و غبار

زمان شروع: صبح چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۴

زمان پایان: بعدازظهر جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۱۶

نوع مخاطره: کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید

 

منطقه اثر: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۴: ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر، لرستان.

 

پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۵: ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان.

 

جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۱۶: ایلام، خوزستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، مرکزی، زنجان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، فارس، بوشهر، لرستان.

 

اثر مخاطره: افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال در تردد و احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک.

 

توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت در نگهداری تاسیسأت حساس به گردوخاک و پرهیز از سفرهای غیرضروری.

خشکسالی کم سابقه در شاخ آفریقا؛ دو میلیون کودک در خطر مرگ هستند

یک مقام ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه نسبت به خشکسالی کم سابقه در کشورهای کنیا، اتیوپی و سومالی و تکرار قطحی یک دهه پیش هشدار داد و اعلام کرد بیش از دو میلیون کودک در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی مفرط قرار دارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتیوپی, افریقا, اقتصادی, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سومالی, شرق افریقا, فقر, کانادا, کنیا, محیط زیست