گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

هند واردات نفت از ایران را قطع کرد

هند به خیل کشورهایی پیوست که به تحریم‌های تهدیدآمیز آمریکا گردن می‌گذارند. سفیر دهلی‌نو در واشنگتن، از توقف کلیه واردات نفتی از ایران در ماه جاری خبر داد و گفت یک میلیون تن نفت خام در ماه آوریل آخرین واردات بود و بس.

 

به گزارش دویچه وله؛ وردهان شرینگلا، سفیرکبیر هند در ایالات متحده از قطع واردات نفت ایران به کشورش خبر داد و یادآور شد که هند در ماه آوریل نیز میزان واردات از ایران را به شدت کاهش داده و به یک میلیون بشکه رسانده بود.

 

سفیر هند در آمریکا، خبر توقف واردات نفت ایران را در نشست مطبوعاتی مربوط به پیروزی انتخاباتی نارندرا مودی اعلام کرد و افزود که واردات نفت از ونزوئلا نیز قطع شده است: «به عنوان شریک آمریکا، معامله با کاراکاس را هم پایان دادیم.»

 

او در عین حال، ایران را “همسایه‌‌ای دور با اشتراکات دیرین فرهنگی” خواند و از پاسخ به این سوال طفره رفت که هند شریک نگرانی‌های ترامپ علیه ایران خواهد شد یا خیر. شرینگلا گفت: «این موضوعی است که باید از سوی خود ایران و آمریکا حل شود و ما به عنوان شخص ثالث تنها ناظر مسائل می‌مانیم.»

 

وردهان شرینگلا همزمان افزود که کشورش خواهان هیچ تنشی در منطقه نیست: «به این دلیل ساده که ما به ثبات منطقه وابستگی بسیار داریم.»

 

دو ماه قبل خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع موثق نوشته بود که هند در مذاکره با آمریکا خواستار تمدید معافیت از تحریم نفتی و حفظ واردات ماهانه‌ یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن، معادل روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از ایران است.

 

ادامه پروژه توسعه چابهار

 

سفیرکبیر هند در واشنگتن درعین حال گفته که تحریم‌های آمریکا در مشارکت این کشور در طرح توسعه بندر چابهار تاثیری نخواهند گذاشت.

 

هند به این ترتیب می‌تواند رقیب قدیم خودش، پاکستان را که راه‌های حمل و نقل هند در منطقه را بسته، دور بزند. بندر چابهار در ۱۷۰۰ کیلومتری بندر بمبئی قرار دارد. در حال حاضر، هند ۱/۱ میلیون تن گندم را از طریق بندر چابهار و بدون عبور از خاک پاکستان به افغانستان ارسال می‌کند.

 

وردهان شرینگلا گفته است که پروژه چابهار به نفع هر دو کشور و به نفع همه شهروندان افغانستان است.

 

اقتصاد سوم آسیا

 

هند سومین اقتصاد بزرگ آسیا به شمار می‌رود و به شدت به نفت وارداتی وابسته است. ۸۰ درصد نیازهای هند به نفت خام از طریق واردات تامین می‌شود.

 

مهمترین کشور تامین‌کننده نفت هند، عربستان سعودی است. اما هند به مدت چند دهه، بخش قابل ملاحظه‌ای از نیازهای نفتی خود را از طریق معاملات نفتی با ایران تامین کرده است. ایران تا قبل از تحریم‌ها ۱۰ درصد از نیاز این کشور در حوزه انرژی را تامین می‌کرد.

 

پیش‌تر، واندانا هاری، موسس پورتال بازار جهانی انرژی “واندا” به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفته بود که قطع واردات نفت از ایران موجب افزایش هزینه واردات هند می‌شود و نیاز به داد و ستد با ارزهای خارجی را افزایش می‌دهد.

 

واردات نفت هند از ایران از زمان شروع تحریم‌های نفتی آمریکا روندی نزولی داشت و در ژانویه ۲۰۱۹ با ۴۵درصد کاهش همراه شد. ایران امیدوار بود که میزان صادرات نفتی خود با هند را در حدود ۵۰۰هزار بشکه در روز نگاه دارد.

 

کمپانی بزرگ “ایندین اویل کورپ” پیشتر گفته بود که تصمیم دارد میزان واردات نفت خود از ایران را از پنج میلیون به دو میلیون بشکه در روز تقلیل دهد. “پترولیوم کورپ” و پالایشگاه “منگالور و پترولیوم کورپ” نیز اوایل سال جاری میلادی خبر داده بودند که واردات نفتی از ایران را به یک میلیون بشکه در ماه محدود خواهند کرد.

 

کارشناسان اقتصادی قبلا گفته‌اند که افزایش وابستگی هند برای واردات نفت به دلار، فشار بر روپیه را افزایش خواهد داد و از ارزش آن خواهد کاست

 

قدردانی از ترکیه

 

دونالد ترامپ سال گذشته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد ودر دوم ماه مه نیز معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی ایران را نیز تمدید نکرد.

 

ترکیه در شمار این هشت کشور بود اما با وجود مخالفت با تحریم نفتی ایران، واردات نفت از این کشور را به منظور “احترام به متحد استراتژیک خود” قطع کرد. آنکارا می‌گوید به خلاف میل خود و تنها به خاطر رعایت سیاست‌های تحریم نفتی ایران این تصمیم را گرفته است.

 

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با استقبال از این اقدام ترکیه گفته است: «ما از همه متحدان و شرکایمان که تحریم‌ها را رعایت می‌کنند، سپاسگزاریم.»

دولت ترکیه از توقف واردات نفت خام از ایران خبر داد

دولت ترکیه اعلام کرده که از اول ماه مه، واردات نفت از ایران را متوقف کرده است. ترکیه تاکید کرده که این تصمیم را برخلاف میل خود و تنها به خاطر احترام به سیاست‌های تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا اتخاذ کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, خبر, روسیه