استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

شی جین پینگ، در ۲۵امین سالگرد بمباران سفارت چین در صربستان در بلگراد، پایتخت، با استقبال گرم و ویژه مقام‌های رسمی و جمعیتی از شهروندان صرب، دومین مرحله از سفر اروپایی خود را ادامه داد. به گزارش یورو نیور؛ سفر رهبر چین به صربستان مصادف بود با بیست و پنجمین سالگرد بمباران «اشتباهی» سفارت این ... استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

ادامه

آلمان, اروپا, جنوب شرق اروپا, چین, سوئیس, شرق آسیا, صربستان, فرانسه, فیلم, گزارش, مجارستان

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

داده‌های اخیر دولت ژاپن در مورد میلیون‌ها خانه خالی از یکی دیگر از تبعات رشد جمعیت منفی در این کشور آسیایی پرده برداشت. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ژاپن در حال حاضر یکی از پیرترین کشورهای جهان است. میانگین سنی این کشور نزدیک به ۴۹ سال است درحالیکه سال‌هاست دولت ژاپن تلاش می‌کند تا با ... در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

ادامه

جهان, حقوق بشر, ژاپن, شرق آسیا, گزارش

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

هشدار شدید اللحن تجاری چین به آمریکا

چین بار دیگر به آمریکا هشدار داد تا آخرین نفس در جنگ تجاری با این کشور مبارزه خواهد کرد و هر اقدام اشتباهی از سوی واشنگتن را تلافی می‌کند.

 

وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای که امروز شنبه منتشر کرد بشدت از آمریکا انتقاد کرد و افزود که نبرد تجاری با آمریکا ادامه می‌یابد آمریکا و ترامپ نباید درباره اراده راسخ ملت و حکومت چین در این مبارزه تجاری دچار سوء قضاوت شوند.

 

وزارت بازرگانی چین در این ارتباط از واشنگتن خواسته است تا درباره اوضاع قضاوت اشتباه نکند و عزم راسخ چین را سست ننگرد و فورا اشتباه خود را اصلاح کند در غیر این صورت، آمریکا در انتظار عواقب آن باشد.

 

این هشدار پس از آن صادر می شود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در توئیتی اعلام کرد که تعرفه ۲۵ درصدی روی ۲۵۰ میلیارد دلار کالای صادراتی چین را به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 

وی همچنین تاکید کرد که تعرفه ۱۰ درصدی که روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی در نظر گرفته است به تلافی تعرفه ۷۵ میلیارد دلاری چین به ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

 

او از شرکت های آمریکایی هم خواسته است که به دنبال بازارهای دیگری بجز چین برای فعالیت خود باشندو بسرعت چین را ترک کرده و به کشورهای دیگر بروند و یا اینکه کسب و کارشان را به آمریکا منتقل کنند.

 

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین هم در مطلبی هشدار آمیز و شدید اللحن خطاب به آمریکا نوشته است چین برای دفاع از منافع خود که فناناپذیر به حساب می آید، به نبرد و مبارزه با واشنگتن ادامه خواهد داد.

 

این روزنامه نوشت چین قدرت ادامه این نبرد را دارد و به آمریکا هشدار می‌دهد که در حال قربانی کردن منافع آمریکا و ملت آمریکا است.

 

روزنامه مردم از واژه «بربریت» برای نام بردن از آمریکا استفاده کرده و آورده است که از منافع خود تا پایان حراست می‌کنیم و برای مقابله با هر چالشی آماده هستیم تاریخ ثابت می‌کند آن طرفی که در مسیر عدالت حرکت می‌کند آخرین لبخند را بر لب خواهد داشت.

 

گزارش‌ها حاکی است آمریکا احتمالا برای افزودن بر فشارها بر چین از کشورهای دیگر متحد این کشور درخواست همکاری خواهد کرد تا جامعه جهانی را علیه پکن بسیج کند.

 

افزایش تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا درست یک روز پس از آن صورت می‌پذیرد که «لری کودلف» معاون هیات مذاکرات آمریکا از ارتباط سازنده میان دو کشور قبل از شروع گفت و گوها در ماه سپتامبر خبر داده بود.

 

تعرفه‌های جدید چین روی بیش از ۵ هزار کالای آمریکایی در دو نوبت در روزهای اول و ۱۵ سپتامبر (۱۰ و ۲ شهریور ۱۳۹۸) اعمال می شود و تعرفه بازگشتی ۲۵ درصدی روی خودروهای وارداتی آمریکا هم از روز ۱۵ دسامبر اعمال خواهد شد.

 

روزنامه اقتصاد چین هم خواستار آن شده است که کالاهای بیشتری از آمریکا از جمله نفت و خودروی این کشور مشمول تعرفه های سنگین شود.

ایرنا

کشاورزان حامی ترامپ به‌منتقدان سرسخت وی تبدیل شده‌اند

” اتحادیه ملی کشاورزان” آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا اوضاع را به جای بهتر کردن، بدتر می‌کند و پل‌ها در جنگ تجاری با چین را به آتش می‌کشد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, مقاله

کره‌شمالی دوباره ۲ موشک بالستیک شلیک کرد/ ترامپ: کیم آزمایش موشکی را دوست دارد

رسانه‌های کره‌جنوبی به نقل از ستاد مشترک ارتش کشورشان گزارش دادند، کره‌شمالی امروز شنبه، پرتابه‌هایی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

ایندیپندنت؛ ترامپ با مداخله در مساله هنگ کنگ به دنبال امتیازگیری در مذاکرات تجاری با چین است

با ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ مشاوران دونالد ترامپ ظاهرا موفق شده‌اند او را متقاعد سازند مداخله بیشتر آمریکا در موضوع هنگ کنگ لازم و حتی در جنگ تجاری آمریکا با پکن سودمند است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, هنگ کنگ

توان موشکی چین بر خلاف آمریکا تهدیدی علیه جهان نیست

نماینده دائم چین در سازمان ملل با اشاره به انتقاد ناموجه آمریکا از توسعه موشک‌های هسته‌ای میانبرد چین تاکید کرد چین همواره بر سیاست دفاعی پایبند بوده و تمام موشک‌های میانبرد زمین پایه را با هدف کاملا دفاعی در داخل خاک خود مستقر کرده و تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا