چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

ایندیپندنت؛ ترامپ با مداخله در مساله هنگ کنگ به دنبال امتیازگیری در مذاکرات تجاری با چین است

با ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ مشاوران دونالد ترامپ ظاهرا موفق شده‌اند او را متقاعد سازند مداخله بیشتر آمریکا در موضوع هنگ کنگ لازم و حتی در جنگ تجاری آمریکا با پکن سودمند است.

 

روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارشی در مورد تغییر رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای افزایش مداخله‌اش در مساله اعتراضات در هنگ کنگ نوشته است:

 

«در روزهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موضعش را در قبال ناآرامی‌های هنگ‌کنگ تغییر داده و تلاش کرده به ظاهر با معترضان دموکراسی‌خواه در این منطقه همبستگی نشان دهد. این اتفاق بعد از آن افتاده که ظاهرا ترامپ این مساله را به عنوان یک اهرم احتمالی در مذاکرات تجاری با چین در نظر گرفته است.

 

مقامات دولت ترامپ تا چند وقت پیش اعتراضات هنگ‌کنگ را یک موضوع داخلی مرتبط با چین در نظر گرفته بودند و این مساله را لحاظ می‌کردند که موضوع این تظاهرات برای شی جینپینگ رئیس جمهور چین و دیگر مقامات حزب کمونیست این کشور حساس است.

 

هر چند که تنش‌ها میان آمریکا و چین بالا گرفته و مذاکرات تجاری آنها به بن‌بست خورده اما دولت آمریکا معمولا تا پیش از این نسبت به موضوع هنگ کنگ تلاش داشت بی‌طرف عمل کند.

 

با این حال با ادامه یافتن اعتراضات معترضان هنگ‌کنگی مشاوران دونالد ترامپ او را متقاعد ساخته‌اند که مداخله بیشتر او به این موضوع لازم بوده و حتی می‌تواند به سود آمریکا تمام شود.

 

ترامپ پیش از این گفته بود که موضوع هنگ‌کنگ از “وضعیتی بسیار سخت” برخوردار بوده و مدیریت آن به عهده رهبران چین است. با این حال اخیرا ترامپ از این رهبران خواست تا پاسخی “انسانی” به موضوع اعتراضات هنگ‌کنگی‌ها داده و از شی جینپینگ خواست وارد گفت‌وگو با معترضان شود.

 

این اظهارات ترامپ شاید با لحن دفاع از حقوق بشر ایراد نشده باشند اما با توجه به موضع خنثی قبلی او در قبال هنگ‌کنگ تعجب‌برانگیز است.

 

ترامپ روز یکشنبه گفت: من فکر می‌کنم اگر آنها (مقام‌های چینی) رو به خشونت بیاورند مدیریت وضعیت بسیار سخت خواهد بود. منظور من این است که اگر یک اتفاق مشابه با وقایع میدان تیان آنمن رخ دهد مدیریت وضعیت با توجه به وجود خشونت بسیار سخت خواهد شد.

 

یک روز بعد از آن، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی در دیترویت صحبت‌های مشابهی مطرح کرد و گفت: اگر اتفاقات خشونت‌آمیز در هنگ‌کنگ رخ دهند کار ما برای حصول یک توافق بسیار سخت‌تر خواهد شد. من می‌خواهم به شما اطمینان دهم دولت ما از پکن خواهد خواست به روشی انسانی عمل کند و در عین حال از چین و تظاهرکنندگان هنگ‌کنگی می‌خواهد اختلافاتشان را به صورت صلح آمیز حل کنند.

 

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا حتی در مرتبط کردن موضوع هنگ‌کنگ به مناقشه تجاری آمریکا و چین لحن صریحتری در پیش گرفت.

 

او روز دوشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز چین را متهم به نقض وعده‌هایی که به هنگ‌کنگ داده بود و زیر پا گذاشتن تعهداتش نسبت به حراست از حقوق بشر کرد.

 

این مقام‌های ارشد آمریکایی با اظهارنظرهایشان درباره این موضوع که چین از تعهد چند دهه‌ای به حفظ نظام سیاسی مستقل در هنگ‌کنگ فاصله گرفته، در عین حال تاکید می‌کنند که یک معاهده تجاری با چین باید بندهای اجرایی سختگیرانه‌ای داشته باشد.

 

آنها همچنین دارند این پیام را می دهند که سرکوبگری خشونت آمیز در هنگ‌کنگ مشابه با اتفاقات سال ۱۹۸۹ علیه معترضان در میدان تیان آنمن پکن، سبب خواهد شد که چین نزد بسیاری از آمریکایی ها و دیگر شهروندان سراسر جهان یک کشور مطرود تلقی شود و در عین حال کار برای از سرگیری مذاکرات تجاری با چین در ضمن وجود یک واکنش جهانی به اقدامات این کشور غیرممکن می‌شود.

 

اسوار پراسات، رئیس سابق بخش چین در صندوق بین‌المللی پول گفت: حمایت از حل و فصل وضعیت به صورت صلح آمیز در هنگ‌کنگ به طور بالقوه می‌تواند یک جایگاه قدرتمند تر به آمریکا در مذاکرات تجاری با توجه به این فرضیه که پکن شدیدا خواستار یک توافق تجاری و حفظ جایگاه ویژه هنگ‌کنگ در تجارتش با آمریکا است بدهد.

 

مقامات سیاست خارجی آمریکا در هفته‌های اخیر تلاش داشتند ترامپ را نسبت به در پیش گرفتن یک موضع قدرتمندتر در دفاع از هنگ‌کنگ مجاب کنند.

 

این مقامات درعین حال نسبت به امکان استفاده از تدابیر قهرآمیز بیشتر از سوی رئیس جمهور چین علیه معترضان هنگ‌کنگی نگرانی داشتند. آنها با انتشار ویدئوهایی از تجمع نظامیان چینی در منطقه مرزی شن ژن بیش از پیش نگران شده‌اند.

 

برخی از دستیاران ارشد ترامپ از او خواسته‌اند با صدور بیانیه‌هایی به رهبران چین نسبت به استفاده از خشونت علیه معترضان هنگ‌کنگی هشدار دهد و یکی از این افراد جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بوده که چین را یک رقیب قدرتمند برای آمریکا می‌داند.»

ایسنا

کشاورزان حامی ترامپ به‌منتقدان سرسخت وی تبدیل شده‌اند

” اتحادیه ملی کشاورزان” آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا اوضاع را به جای بهتر کردن، بدتر می‌کند و پل‌ها در جنگ تجاری با چین را به آتش می‌کشد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, مقاله

کره‌شمالی دوباره ۲ موشک بالستیک شلیک کرد/ ترامپ: کیم آزمایش موشکی را دوست دارد

رسانه‌های کره‌جنوبی به نقل از ستاد مشترک ارتش کشورشان گزارش دادند، کره‌شمالی امروز شنبه، پرتابه‌هایی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

توان موشکی چین بر خلاف آمریکا تهدیدی علیه جهان نیست

نماینده دائم چین در سازمان ملل با اشاره به انتقاد ناموجه آمریکا از توسعه موشک‌های هسته‌ای میانبرد چین تاکید کرد چین همواره بر سیاست دفاعی پایبند بوده و تمام موشک‌های میانبرد زمین پایه را با هدف کاملا دفاعی در داخل خاک خود مستقر کرده و تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا