افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

هشدار روسیه در مورد استقرار تجهیزات نظامی آمریکا نزدیک میدان نفتی رمیلان سوریه

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نسبت به استقرار تجهیزات نظامی آمریکا نزدیک یک میدان نفتی سوریه هشدار داد.

 

«میخاییل بوگدانف» روز جمعه به خبرنگاران گفت: استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در نزدیکی میدان نفت واقع در استان حسکه سوریه منجر به تشدید تنش‌ها در این کشور می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از استقرار تجهیزات نظامی آمریکا نزدیک این میدان نفتی استقبال کنیم، اظهار داشت: برعکس این اقدام منجر به تشدید تنش‌ها می‌شود که هیچکس به آن نیاز ندارد.

 

روز پنجشنبه خبرگزاری دولتی سانا سوریه از استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در میدان نفت رمیلان سوریه خبر داد.

 

آمریکا در اقدامی غیرقانونی منابع نفتی سوریه را در اختیار گرفته و قصد دارد شرکت‌های آمریکایی را برای استخراج نفت سوریه به این کشور بیاورد. اقدامی که با انتقادهای زیادی روبرو شده است.

 

پنتاگون روز شش آبان اعلام کرد واشنگتن با هر تلاشی برای خارج کردن میدان‌های نفتی سوریه از کنترل شبه نظامیان سوری مورد حمایت آمریکا به شدت مقابله خواهد کرد. ارتش آمریکا نیز هفته گذشته اعلام کرد به منظور جلوگیری از کنترل اعضای باقیمانده داعش یا دیگر گروه‌ها بر میدان‌های نفتی سوریه در حال تقویت مواضع خود در این کشور از جمله اعزام شماری از نیروهای مکانیزه است.

 

مقام‌های روسیه در یک ماه اخیر بارها از این اقدام آمریکا انتقاد کرده و آن را راهزنی بین‌المللی خوانده‌اند که مغایر با قوانین بین‌المللی است.

 

بوگدانف در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت که مساله حضور نظامی خارجی غیرقانونی و تامین شرایط برای توقف اقدامات نظامی در سوریه موضوعات مهم مذاکرات در فرمت آستانه خواهد بود که روز ۱۰ ماه دسامبر (۱۹ آذر ماه) در نورسلطان برگزار می‌شود.

ایرنا

پوتین: کُردهای سوری به پلیس نظامی روسیه کمک می‌کنند

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد کردهای سوری نه تنها رفتار مناسبی با پلیس نظامی روسیه دارند، بلکه بخشی از دستاوردها در امتداد مرزهای سوریه-ترکیه نیز مرهون حمایت آنها است.

ادامه

ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه

تلویزیون اسرائیل: نتانیاهو خطری برای تل‌آویو است

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل امروز (شنبه) اعلام کرد، نخست وزیر این رژیم به خطری برای تل آویو تبدیل شده است و احتمال دارد وجهه خارجی اسرائیل را خدشه‌دار کند، چرا که برای باقی ماندن در قدرت، آماده است حزب لیکود را قربانی کند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, خبر رسانی

شبکه خبری الجزیره؛ چرخش موضع آمریکا در لیبی برای چیست؟

پس از ورود روسیه به درگیری‌های لیبی و حمایت از نیروهای موسوم به “ارتش ملی” آمریکا در خصوص منافع خود و همپیمانان اروپایی‌اش احساس خطر کرده و اکنون تلاش دارد با خاتمه دادن به جنگ و درگیری در لیبی به نفوذ روسیه پایان داده و منافعش را حفظ کند.

ادامه

امارات, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, لیبی, مصر