ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

۶ کشور اروپایی هم مرز با دریای شمال، توافقی را به امضا رساندند که براساس آن از زیرساخت‌های دریایی این پهنه آبی با هدف آنچه که مقابله با تهدیدات روسیه خوانده‌اند، محافظت کنند. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رویترز، انگلیس و دیگر کشورهای بزرگ اروپایی هم مرز با دریای شمال امروز سه‌شنبه این توافق‌نامه ... توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

ادامه

آلمان, اروپا, انگلیس, اوکراین, بالتیک, بلژیک, جنگ سرد, جهان, خبر, دانمارک, روسیه, غرب, غرب اروپا, ناتو, نروژ, هلند

نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شدند

۱۱۵ نماینده پارلمان فرانسه خواستار توقف فوری فروش تسلیحات به اسرائیل شدند. به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، ۱۱۵ نماینده اپوزیسیون در پارلمان فرانسه روز گذشته -جمعه- در نامه ای از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا فورا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند. این نمایندگان در نامه خود با اشاره به ... نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شدند

ادامه

اسراییل, غرب آسیا, فرانسه, فلسطین

ایندیپندنت؛ هشدار آمریکا به لندن درخصوص توافق تجاری با چین

معاون رئیس جمهور آمریکا به انگلیس هشدار داد، توافق این کشور با شرکتی چینی می‌تواند برای توافقات تجاری لندن و واشنگتن مشکل ایجاد کند.

 

به گزارش افکارنیوز، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا به دولت انگلیس هشدار داد، عقد قرارداد با شرکت چینی «هوآوی» می‌تواند توافق تجاری بین لندن و واشنگتن را به خطر اندازد.

 

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، پنس روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت: «فکر می‌کنم رئیس‌جمهور [آمریکا] بسیار روشن صحبت کرد و [مایک] پامپئو وزیر امور خارجه نیز بر آن تأکید کرد که از تصمیم انگلیس درخصوص دادن سهمی به هوآوی در فناوری اطلاعات این کشور بسیار نا امید شدند».

 

معاون رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ما عمیقاً نا امید شدیم زیرا زمانی که به‌ درخواست رئیس‌جمهور در ماه سپتامبر (شهریور) به انگلیس رفتم با نخست‌وزیر [بوریس] جانسون دیدار کردم و به او گفتم به محض این‌که از انگلیس از برگزیت خلاص شد مشتاقیم که مذاکره درباره تجارت آزاد با انگلیس را آغاز کنیم و حالا که انگلیس از برگزیت خلاص شده است تیم‌های ما روند مذاکرات را شروع کرده‌اند».

 

پنس در ادامه گفت: «ولی نمی‌توانیم باور کنیم که استفاده از فناوری‌های هوآوی با منافع امنیتی و حریم خصوصی در انگلیس و آمریکا هم راستا باشد و این به‌صورت مسئله‌ای جدی بین ما خواهد ماند».

 

او در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد انگلیسی‌ها و چینی‌ها موجب لغو قرارداد تجاری میان لندن و واشنگتن خواهد شد گفت: «خواهیم دید. اگر این‌طور باشد خواهیم دید».

 

پامپئو در سفر چند روز پیش خود به انگلیس از دولت این کشور درخواست کرد در قرارداد خود با شرکت هوآوی برای تأمین اینترنت نسل پنجم این کشور «تجدید نظر» کند.

 

آمریکایی‌ها مدعی هستند، دولت چین از این شرکت به‌عنوان ابزاری برای جاسوسی از سایر کشورها استفاده می‌کند. اما شرکت هوآوی که بزرگ‌ترین تولید‌کننده تجهیزات ارتباطی در جهان است بارها این ادعاها را رد کرده‌ است.

 

علاوه بر انگلیس، کشورهای دیگر اروپایی مانند آلمان نیز رسیدن به توافق با شرکت هوآوی را برای دستیابی به نسل پنجم اینترنت در نظر دارند.

شماری از وزرای پیشین دولت آلمان: آسانژ باید بی‌درنگ آزاد شود

بیش از ۱۳۰ وزیر پیشین آلمان و همچنین قانون‌گذاران، خبرنگاران و چهره‌های فرهنگی این کشور خواستار آزادی بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس شدند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, ویکی‌لیکس

انجام اولین معامله در سازوکار مالی سوئیس؛ ۱۸۰هزار بسته دارو به تهران رسید

مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در تهران روز یکشنبه از عملیاتی شدن سازوکار مالی سوییس در ۲ تا ۳ هفته آینده خبر داد و گفت: «در پی انجام اولین معامله آزمایشی موفق در قالب این ساز و کار، ۱۸۰ هزار بسته از اقلام دارویی مورد نیاز بیماران پیوند اعضا امروز(یکشنبه) وارد تهران شد.»

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس