کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار آلمان به آمریکا: از منافع خود دفاع می‌کنیم / اتحادیه اروپا: اقدامات آمریکا تهدیدی علیه تجارت جهانی است

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از وزیر اقتصاد آلمان نوشت، اگرچه اتحادیه اروپا به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست ولی این نهاد آماده است تا برای دفاع از منافع خود با تصمیم های یک جانبه این کشور مقابله کند.

 

پیتر آلتمایر (Peter Altmaier) دیروز ۱۶ اسفند، به تلویزیون آلمانی زد دی اف (ZDF) گفت: جنگ و جنگ های تجاری از اساس ایده خوبی نیستند چرا که آخر سر همه می بازند. هدف و منافع ما این است که از جنگ تجاری (با آمریکا) پرهیز کنیم.

 

وی افزود که اتحادیه اروپا می خواهد اختلاف نظر با آمریکا را با توافق بر سر تعرفه های پائین تر (گمرکی) حل و فصل نماید.

 

با این حال آلتمایر هشدار داد که اگر واشنگتن تصمیم به اعمال یکجانبه تعرفه های بالاتر بگیرد، بروکسل به وسیله ساز و کارهای خود واکنش نشان خواهد داد تا ‘همگان بدانند که ما از منافع خود دفاع و محافظت می کنیم.’

 

وزیر اقتصاد آلمان پیشتر برهه کنونی در روابط اتحادیه اروپا و آمریکا را «فاز مهم و تعیین کننده» خوانده و گفته بود که اتحادیه اروپا باید بصورت یکپارچه عمل کرده و توانایی خود را در مذاکره به نمایش بگذارد.

 

به گفته آلتمایر، اعمال تعرفه های گمرکی برای خودروها اقدام نادرستی است که آثار مخرب جهانی دارد، از این رو آمریکا و اروپا باید تعرفه های خودرو را کاهش دهند.

 

 

اتحادیه اروپا: اقدامات آمریکا تهدیدی علیه تجارت جهانی است

 

«سسیلیا مالمستروم» کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا هشدار داد که اقدامات آمریکا نظام تجاری جهانی را تهدید به درهم شکستن می کند و از واشنگتن خواست تا برای اصلاح قوانین بازرگانی همکاری کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مالمستروم گفت : نگرانی آمریکا نسبت به عدم کارایی قوانین تجارت جهانی در مقابل چین قابل درک است اما اقدامات واشنگتن برای سازمان تجارت جهانی مشکل ساز است.

 

وی افزود: اتحادیه اروپا و آمریکا اغلب در زمینه تشخیص تهدیدها علیه تجارت جهانی تفاهم دارند اما «ما همیشه در مورد راه چاره توافق نداریم».

 

این مقام اروپایی ادامه داد: اقدامات آمریکا اینک کل سیستم را تهدید به درهم شکستن کل سیستم می کند.

 

به گفته مالمستروم، چین از قوانین سازمان تجارت جهانی «سود می برد» اما از آمریکا خواست تا برای یافتن «راه حل ها» همکاری کند.

 

توکیو، بروکسل و واشنگتن سال گذشته اعلام کردند که برای اصلاح قوانین سازمان تجارت جهانی همکاری می کنند تا کاستی رویکردهای تجاری را رفع کنند.

 

اتحادیه اروپا و آمریکا ماه هاست که برای آغاز رسمی مذاکرات تجاری همکاری می کنند. در همین راستا، مالمستروم روز چهارشنبه با «رابرت لایتهایزر» نماینده تجاری آمریکا دیدار کرد. مالمستروم اظهار داشت که دو طرف پیشرفت هایی حاصل کرده اند.

 

کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که بروکسل و واشنگتن همه تعرفه ها بر کالاهای صنعتی را لغو کنند زیرا این اقدام «اهمیت اقتصادی دارد و درعین حال به بازسازی اعتماد دو طرفه منجر می شود».

 

مالمستروم با اشاره به تعرفه هایی که آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا وضع کرده است، گفت که بروکسل از این اقدام «به شدت رنجیده خاطر» شده است.

 

وی افزود: ما دوست و متحد هستیم، نه تهدید.

ایرنا

نیوزویک: کسری تجاری آمریکا رکورد زد

پایگاه اینترنتی مجله نیوزویک، ایالات متحده سال گذشته میلادی بالاترین میزان کسری تجاری را در ۲۴۳ سال گذشته تجربه کرد. این در حالی است که سیاست «ابتدا آمریکا»ی رئیس‌جمهوری این کشور نیز نتوانسته بر این کسری فائق آید. 

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا