تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

هشت پزشک و کادر درمانی به اتهام قتل غیرعمد مارادونا محاکمه می‌شوند

یک قاضی آرژانتینی روز چهارشنبه و در چارچوب تحقیقات قضایی درباره مرگ دیگو مارادونا اعلام کرد که هشت پزشک و کادر درمانی به اتهام قتل غیرعمد وب محاکمه خواهند شد.

 

به گزارش ایرنا، دویچه وله اعلام کرد که دیگو مارادونا اسطوره فوتبال، در ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ (پنجم آذر ۱۳۹۹) میلادی در تنهایی و هنگامی که پس از جراحی مغز و اعصاب دوران نقاهت را می‌گذراند، روی تخت پزشکی خود در اقامتگاهی در شمال بوئنوس آیرس بر اثر حمله قلبی- تنفسی درگذشت.

 

او در سال‌های پایانی عمر از مشکلات متعددی از جمله مشکلات کلیوی و کبدی، نارسایی قلبی همچنین اعتیاد به الکل و داروهای روانگردان رنج می‌برد.

 

به گفتۀ قاضی منطقه سن ایسیدرو، متهمان این پرونده عبارت از یک جراح مغز و اعصاب، یک پزشک بالینی، یک روانپزشک، یک روانشناس، مدیر تیم پرستاری و دو پرستار همچنین پزشک شخصی مارادونا هستند.

 

پیش از این در ماه آوریل، دادستان با اشاره به کاستی‌ها و سهل انگاری‌هایی که در مراقبت از مارادونا دیده شده، خواستار محاکمه این افراد شده بود و قاضی نیز در نهایت، روز چهارشنبه با این درخواست موافقت کرد.

 

متهمان در صورت محکومیت، با مجازات ۸ تا ۲۵ سال زندان روبرو خواهند بود.

 

دفتر دادستانی سان ایسیدرو هرگز درخواست بازداشت پیش از محاکمۀ متهمان را نداده؛ بنابراین متهمان در زمان حاضر آزاد هستند و باید در دادگاه حاضر شوند.

 

تحقیقات پزشکی و قضایی درباره مرگ مارادونا نشان داد که ستاره سابق فوتبال جهان، از سوی تیم پزشکی‌اش رها شده بود و به این ترتیب او به سمت عذابی خاموش و آهسته سوق داده شده بود.

 

هنوز تاریخ برگزاری دادگاه این هشت متهم تعیین نشده است.

چین خواستار همکاری در ساخت مشترک یک جامعه توسعه یافته جهانی است

چهاردهمین نشست سران گروه «بریکس» تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد. شعار این نشست «ساخت مشارکت با کیفیت برای ایجاد یک دوره جدید از توسعه جهانی» اعلام شده است. . .

ادامه

افریقای مرکزی, اقتصادی, امریکای لاتین, برزیل, جنوب آسیا, جنوب آفریقا, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش, هندوستان

واشنگتن‌پست: پیشگامی کوبا در واکسیناسیون علیه کرونا، سندی بر‌ناکارآمدی تحریم‌های آمریکا است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای به معرفی کوبا به عنوان کشور پیشگام در زمینه واکسیناسیون کودکان علیه کووید-۱۹ پرداخت و موفقیت این کشور در کارزار واکسیناسیون را با وجود تحریم‌های آمریکا برجسته کرد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, کوبا, مقاله

برای نخستین بار در تاریخ کلمبیا، یک چپگرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد

«گوستاوو پترو» نماینده ائتلاف «پیمان تاریخی» و شهردار سابق بوگوتا با کسب اکثریت آرا در دور دوم انتخابات کلمبیا، به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری چپگرای تاریخ این کشور، سکان ریاست دولت برای ۴ سال آینده را به دست می‌گیرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, سیاسی, کلمبیا, ونزوئلا

استفاده از پشه‌های تب دار در آزمایشگاه‌های اوکراین از سوی آمریکا

وزارت دفاع روسیه در ادامه افشاگری‌های خود از فعالیت های بیولوژیکی واشنگتن در کی‌یف امروز اعلام کرد: آمریکا از پشه‌های تب دار در آزمایشگاه‌های اوکراین در کوبا استفاده کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, کوبا, لوگانسک