مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می‌شود ... رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, اوکراین, بالتیک, تحلیل, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

هشتمین روز جنگ در اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز در آخرین گزارش خود در مورد عملیات نظامی در اوکراین از نابودی ۱۶۱۲ مرکز نظامی و تاسیسات نظامی اوکراین خبر داد و اعلام کرد که شهر بالاکلی در استان خارکیف هم به تصرف در آمد.

 

به گزارش ایرنا، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: نیروهای روسیه از آغاز عملیات نظامی در اوکراین ۱۶۱۲ مرکز نظامی این کشور را نابود کردند که ۶۲ مقر فرماندهی و مرکز مخابراتی نظامی از آن جمله بود.

 

به گفته این مقام نظامی روس، نیروهای روسیه ۳۹ مجموعه پدافند هوایی اس-۳۰۰، بوک.ام.۱ و اوسا و ۵۲ ایستگاه هشداردهی موشکی و رادار را نابود کردند.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ۴۹ هواپیما بر روی زمین و ۱۳ هواپیمای نظامی اوکراین در هوا و ۶۰۶ تانک و ۶۷ آتشبار سنگین نابود شده است.

 

نیروهای روسیه همچنین ۲۲۷ عراده توپ و خمپاره انداز و ۴۰۵ خودرو نظامی و ۵۳ پهپاد ضربتی و تجسسی را نابود کردند.

 

تصرف یک شهر و سه منطقه در استان خارکیف

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از ادامه درگیریها در استان خارکیف روسیه خبر داده و اعلام کرد: نیروهای روسیه موفق شدند شهر بالاکلی در این استان را که در کنترل ملی گرایان مسلح اوکراینی قرار داشت، آزاد کنند.

 

کوناشنکوف همچنین از تصرف مناطق چیستاپوله، نووپالتاوا و ژوفتنوی در استان خارکیف و ادامه پیشروی واحدهای هوابرد ارتش روسیه در مناطق دیگر استان خارکیف خبر داد.

 

نیروهای اوکراینی مانع خروج مردم از ماریوپول می‌شوند

 

ادوارد باسورین معاون فرمانده ارتش جمهوری خلق دونتسک با اشاره به ادامه محاصره شهر بندری ماریوپول توسط نیروهای این جمهوری اعلام کرد: نیروهای اوکراینی ماریوپول را به اردوگاه اجباری تبدیل کرده و مانع خروج مردم از این شهر می‌شوند.

 

باسورین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ ، گفت: همینک وضع ساکنان ماریوپول بسیار بد است و باکمبود آب و مواد غذایی و برق مواجه هستند و جنگجویان گردان ملی گرایان آزوف که کنترل داخل شهر را در دست دارند در واقع ساکنان آن را به گروگان گرفته‌اند.

 

به گفته این مقام جمهوری خلق دونتسک، امکان برای حملات دقیق به بندر ماریوپول وجود دارد به صورتی که ساکنان این منطقه اسیب نبینند و نیروهای اوکراینی روحیه خود را ازدست بدهند.

 

پیشروی ارتش لوگانسک ادامه دارد

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پیشروی نیروهای ارتش لوگانسک با حمایت روسیه ادامه دارد.

 

به گفته وی نیروهای ارتش جمهوری خلق لوگانسک، در شبانه روز اخیر ۴ کیلومتر پیشروی کرده و به حومه شهر سورودونتسک رسید.

 

در جمهوری لوگانسک در شبانه روز اخیر حدود ۴۰ منطقه شامل چندین بخش و دهها روستا تحت کنترل نیروهای این منطقه درآمده است.

 

آمریکا صدها موشک استینگر به اوکراین ارسال کرد

 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا همچنان به ارسال تسلیحات به حکومت اوکراین ادامه می دهد.

 

در گزارش این رسانه روسی گفته شد که آخرین مورد ارسال تسلیحات آمریکا به اوکراین، تحویل سلاح های پدافند هوایی دوش پرتاب استینگر به این کشور است.

 

به گفته رسانه روسی، اسپانیا نیز در آینده نیز هزاران سلاح تهاجمی ازجمله خمپاره انداز به اوکراین ارسال خواهد کرد.

 

۵۵۰۰ پناهنده از دونباس وارد روسیه شدند

 

اداره مرزبانی استان راستف روسیه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۵۵۰۰ نفر از منطقه مناقشه دونباس وارد روسیه شدند.

 

تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مناطق مختلف جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک، از مرز روسیه عبور کرده و به این کشور پناهنده شده و در حدود ۱۵ منطقه این کشور اسکان یافته اند.

 

شهردار خرسون سقوط شهر به دست نیروهای روسی را تأیید کرد

 

شهردار خرسون سقوط این شهر در جنوب اوکراین را تأیید و اذعان کرد که ارتش روسیه کنترل آن را به دست گرفته‌اند.

 

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، ایهور کولیخایف شهردار خرسون شامگاه چهارشنبه در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که ارتش اوکراین دیگر در این شهر حضور ندارد و ساکنان خرسون باید دستورالعمل های افراد مسلحی که اداره شهر را به دست گرفتند، عمل کنند؛ بدین معنا که شهر تحت کنترل روسیه قرار گرفته است.

 

اعلام وی مبنی بر سقوط شهر خرسون به دنبال فشار چندین روزه روس ها بر این شهر مطرح شده است. هرچند امروز شبکه روسیه ۲۴ گزارش داده بود که تفنگداران دریایی روسیه و واحدهای ارتش این کشور با پشتیبانی هوایی وارد شهر جنوبی اوکراین شده و آن را تحت کنترل خود در آوردند.

 

خرسون یک شهر مهم استراتژیک در سواحل دریای سیاه با جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر است.

 

تلفات نظامیان و ملی گرایان اوکراین از آغاز عملیات ویژه نیروهای روسیه به ۲۸۷۰ نفر رسد.

 

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اطلاع داد.

 

وی به خبرنگاران گفت: ” در بین ملی گرایان و نیروهای مسلح اوکراین تلفات شامل بیش از ۲۸۷۰ کشته و تقریبا ۳۷۰۰ زخمی بوده است. بر اساس اطلاعات تایید شده تعداد نیروهای نظامی اوکراینی اسیرشده ۵۷۲ نفر است.”

 

کوناشنکوف خاطر نشان کرد: ” متاسفانه در بین دوستان ما که در عملیات ویژه نظامی شرکت داشتند تلفاتی وجود داشت. ۴۹۸ نظامی روسی در حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند. به خانواده های کشته شدگان کمک های لازم ارائه می شود. ۱۵۹۷ نفر از رفقای ما نیز زخمی شدند.”

نیویورک تایمز از دامن زدنِ اروپا به جنگ، با ارسال سیل اسلحه به اوکراین می‌نویسد

نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی روند افزایشی ارسال اسلحه به اوکراین و پیامد‌های آن در جهت شعله‌ور کردن آتش جنگ پرداخته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استونی, المان, امنیتی, بلژیک, جهان, چک, روسیه, سوئد, فنلاند, لتونی, لهستان, مقاله, ناتو, هلند