روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

در اولین روزهای سال ۲۰۲۴ میلادی واضح گردید که بخار از ظرف جوشان رها شده است. مطالباتی که در اعتصابات هشدار دهنده سال گذشته بیان گردید، در اعتراضات امسال مجددا تکرار شد: مردم از سیاست های دولت ناراضی هستند. “هاگن لش” از مؤسسه اقتصاد آلمان، با نگرانی گفت: “اگر اعتراض کشاورزان الگو شود، ما با ... پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, پناهجویی, روسیه, زنان, فقر, کارگری, کشاورزی, کودکان, مقاله

سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

سنای آمریکا بسته امنیت ملی را که مدت‌ها در انتظار ارائه بود و شامل کمک خارجی به اوکراین، اسرائیل و تایوان می‌شود، اعلام کرد و قرار است در روزهای آتی رای گیری اولیه درباره آن انجام شود. به گزارش ایسنا، از این بسته جدید کمک ۱۱۸ میلیارد دلاری، بیش از نیمی یا تقریبا ۶۰ میلیارد ... سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امنیتی, اوکراین, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فلسطین, هندو پاسیفیک

معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

صدها هزار معترضان در آلمان روز یکشنبه در حدود ۴۰ شهر علیه گروه‌های راست افراطی تظاهرات کرده و بار دیگر مخالفت خود را با طرح اخراج میلیون‌ها مهاجر از این کشور اعلام کردند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های «جمعه‌های آینده» و «کامپکت» که سازماندهی این تظاهرات را بر عهده داشتند، در ... معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

رئیس‌جمهوری مکزیک قانون ضد مهاجرتی تگزاس آمریکا را «غیرانسانی» خواند

رئیس‌جمهوری مکزیک قانون جدید وضع شده از سوی فرماندار تگزاس که بازداشت مهاجران غیر قانونی را جرم‌انگاری می‌کند، محکوم کرد و این دست اقدامات را «غیر انسانی و سیاسی» توصیف کرد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ال پائیس، بسته اقداماتی که هفته جاری توسط گرگ ابوت (Greg Abbott) فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ... رئیس‌جمهوری مکزیک قانون ضد مهاجرتی تگزاس آمریکا را «غیرانسانی» خواند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, پناهجویی, تحلیل, حقوق بشر, مکزیک

سازمان ملل: یک میلیون نفر از اوکراین گریخته‌اند

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد از آغاز حمله روسیه در یک هفته پیش، یک میلیون تن از اوکراین فرار کرده‌اند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از لوپاریزین، این رقم ۲ درصد از جمعیت اوکراین را تشکیل می‌دهد و آژانس می‌گوید پیش‌بینی می‌شود که تا چهار میلیون نفر این کشور را ترک کنند.

 

فیلیپو گراندی، کمیسیر عالی پناهندگان در توییتر نوشت: فقط در هفت روز ما باید شاهد مهاجرت میلیونی از اوکراین به کشورهای همسایه باشیم.

 

وی تاکید کرده است: برای میلیون‌ها نفر دیگری که در اوکراین هستند، زمان آن فرا رسیده که سلاح‌ها متوقف شوند تا کمک‌های بشردوستانه ارسال شود و جان‌ها نجات یابد.

 

از یک میلیون نفر بیش از نیمی از آنها در لهستان پناه گرفته‌اند.

 

سازمان ملل تخمین می‌زند که چهار میلیون نفر برای فرار از جنگ به کشورهای همسایه بروند.

روسیه و سوریه: آمریکا باید تحریم‌های غیرقانونی علیه دمشق را لغو کند

در بیانیه مشترک ستادهای هماهنگی بین دولتی روسیه و سوریه در زمینه بازگشت پناهندگان، از آمریکا و متحدانش خواسته شده اعمال تحریم‌ها علیه سوریه را متوقف، مسائل انسان دوستانه را سیاسی نکرده و نظامیان خود را از خاک این کشور خارج کنند.

ادامه

امریکا, بیانیه, پناهجویی, تحریم, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه

اعتراف سرباز لهستانی: شماری از پناهجویان در مرز تیرباران شدند

یک سرباز لهستانی که به بلاروس پناهنده شده است از رفتار بسیار خشن ماموران کشورش پرده برداشت و مدعی شد که نیروهای لهستانی تعدادی از پناهجویان در مرز بلاروس را تیرباران کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, بلاروس, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان

بلاروس درباره تحرکات ناتو هشدار داد

وزیر دفاع بلاروس درباره افزایش تحرکات ناتو در مرزهای این کشور هشدار داد و رئیس جمهور بلاروس نیز بیان داشت کشورش تمام قابلیت‌ها برای واکنش به درگیری مرزی را دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, بلاروس, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, گزارش, لهستان