وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیویورک‌تایمز:‌ اطلاعات پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا نیز در حمله سایبری به سرقت رفته

وزارت دفاع و خارجه آمریکا نیز در موج حملات سایبری چند روز اخیر هدف قرار گرفته و اطلاعات آنها توسط هکرها به سرقت رفته است.

 

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور نیز بین سازمان‌هایی بودند که در حمله سایبری چند روز پیش، هک شده‌اند.

 

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که این وزارت خانه در بین دیگر سازمان‌هایی بودند که هکرها توانسته بودند به صورت موفقیت آمیز آنها را هک کنند.

 

«راسل گوئماره» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این وزارتخانه از گزارش‌ها مطلع بوده و در حال ارزیابی تاثیرات آن است.

 

دو روز پیش نیز خبرگزاری رویترز خبر داد که تیمی از هکرهای پیچیده که به ادعای یک منبع، برای دولت روسیه کار می‌کنند توانسته‌اند به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا کنند.

 

این نفوذ بخشی از حمله سایبری است که روز یکشنبه وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا را نیز هدف قرار داده بود.

 

به گزارش ایسنا، دو منبع ناشناس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که هکرها از طریق به روزرسانی‌های منتشر شده توسط شرکت سولارویندز (SolarWinds)، یک شرکت نرم‌افزاری مستقر در آستین تگزاس که همچنین به کاخ سفید، پنتاگون و ناسا خدمات ارائه می‌دهد، وارد سیستم‌های ایالات متحده شدند. علاوه بر این، این شرکت خدماتی به ارائه‌دهندگان ارتباطات از راه دور پیشرو در این کشور ارائه می‌دهد.

 

چهار منبع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که شبکه گسترده مشتریان فدرال سولارویندز باعث ایجاد نگرانی در میان مقامات اطلاعاتی ایالات متحده شده است، مبنی بر اینکه این سازمان‌ها نیز می‌توانند در معرض خطر باشند. یک منبع مطلع گفت: ماجرا بسیار بزرگتر از صرفا یک آژانس است. این یک کمپین جاسوسی سایبری بزرگ است که دولت آمریکا و منافع آن را هدف گرفته است.

 

عصر یکشنبه شرکت سولارویندز اعلام کرد: یک حمله زنجیره‌ای بسیار پیچیده، هدفمند و دستی توسط یک کشور احتمالا بین مارس تا ژوئن سال جاری میلادی از طریق به روزرسانی‌های نرم‌افزاری نفوذ کرده است.

 

دولت روسیه هرگونه ایفای نقش در این حملات را رد کرده است. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای این اتهامات را “تلاش بی‌اساس دیگری از سوی رسانه‌های آمریکایی برای متهم کردن روسیه به اجرای عملیات هکری علیه نهادهای دولتی آمریکا” توصیف کرد.

آمریکا با سطح بی‌سابقه‌ای از گرسنگی کودکان روبرو است

طبق اعلام فیدینگ آمریکا، یک شبکه ملی غیرسودآور بانک غذا در آمریکا، میلیون‌ها آمریکایی به علت پاندمی کرونا با گرسنگی شدید روبرو شده‌اند و بسیاری از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق کودک, خبر, فقر

پمپئو ؛ احتمال صورت گرفتن حمله سایبری اخیر توسط حزب کمونیست چین و کره شمالی بسیار بیشتر است

وزارت خارجه آمریکا هنوز دخالت روسیه در این حمله را تایید نکرده و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که احتمال صورت گرفتن این کار توسط حزب کمونیست چین و کره شمالی بسیار بیشتر است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره شمالی

رویترز: وزارت امنیت داخلی آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفت

وزارت امنیت داخلی آمریکا که خود مسئول امنیت سایبری سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی است هدف حمله سایبری قرار گرفته و هکرها توانستند به ارتباطات داخلی این وزارتخانه دسترسی پیدا کنند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه

شکایت از آمریکا برای استفاده از اورانیوم علیه عراقی‌ها

مشاور کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق از تصمیم خود برای شکایت قضایی علیه آمریکا به خاطر نقض حاکمیت کشورش و استفاده از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده علیه ملت عراق خبر داد.

ادامه

المان, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوئد, عراق