حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

بلژیک حمایت خود را از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد. به گزارش ایسنا، حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک ضمن تاکید بر حمایت کشورش از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، خاطرنشان کرد که این امر نخستین گام به‌سوی برقراری صلح است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه همین هفته (۲۱ اردیبهشت‌ ماه) ... حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

ادامه

آمریکا, انگلیس, بلژیک, جهان, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

نیویورک‌تایمز: اسرائیل به‌زودی با ده‌ها هزار نظامی به نوار غزه حمله می‌کند

یک روزنامه آمریکایی به نقل از سه افسر اسرائیلی از قصد تل‌آویو برای راه اندازی یک عملیات نظامی زمینی گسترده در نوار غزه با دهها هزار نظامی خبر داد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» به نقل از سه تن از افسران ارشد اسرائیل گزارش کرد که ارتش اسرائیل به زودی آماده می‌شود تا با دهها هزار نظامی اسرائیل به نوار غزه حمله کند به امید آن‌که شهر غزه را تحت تصرف خود قرار دهد و رهبری فعلی این منطقه را از بین ببرد.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد، ارتش اسرائیل اعلام کرده است که هدف نهایی آن، از بین بردن سلسله مراتب سیاسی و نظامی حماس است. این حمله، احتمالاً بزرگ‌ترین عملیات زمینی اسرائیل از زمان حمله ۲۰۰۶ این رژیم موقت به لبنان محسوب خواهد شد.

سه افسر ارشد اسرائیل مدعی شده‌اند که این اولین مورد از زمان حمله ۲۰۰۸ اسرائیل به غزه محسوب می‌شود که رژیم موقت در آن تلاش می‌کند زمینی را تصاحب کرده یا حداقل برای مدت اندکی آن را تحت کنترل بگیرد.

این روزنامه آمریکایی سپس به تبعات این حمله زمینی احتمالی صهیونیست‌ها اشاره کرد و نوشت، این عملیات خطر گرفتار کردن اسرائیل در چندین ماه نبرد خونین شهری، هم بر فراز زمین و هم در تونل‌ها به دنبال دارد.

نیویورک‌تایمز سپس ادامه داد که احتمال می‌رود در پی اقدام اسرائیل برای راه‌اندازی یک عملیات زمینی در نوار غزه، حزب‌الله که از متحدان نیروهای مقاومت حماس محسوب می‌شوند و دارای مجموعه وسیعی از موشک‌های نقطه‌زن و نیروی زمینی است، با گشودن یک جبهه دوم در مقابل اسرائیل در امتداد مرز لبنان، به این حمله رژیم موقت واکنش نشان دهد.

ارتش اسرائیل هنوز رسماً اعلام نکرده که قصد حمله به غزه را دارد اما تأیید کرده است که تیم های شناسایی این رژیم برای مدت کوتاهی روز جمعه هفته گذشته وارد نوار غزه شدند و ارتش اسرائیل آمادگی خود برای یک جنگ زمینی را افزایش داده است.

افسران اسرائیلی مدعی شده‌اند که در ابتدا این حمله زمینی برای اوایل هفته برنامه‌ریزی شده بود اما برای مدت چند روز به تعویق افتاده است و بخشی از آن به این دلیل است که شرایط جوی، اوضاع را برای خلبان‌های اسرائیلی و اپراتورهای پهپادها برای پشتیبانی از نیروهای زمینی اسرائیل دشوار می‌کند.

این مقام‌های نظامی اسرائیل در ادامه افزودند که نیروی ضربت اسرائیل علاوه بر پیاده‌نظام، شامل تانک‌ها، سنگ‌شکن‌ها و کماندوها می‌شود. ارتش زمینی اسرائیل با هواپیماهای جنگی، بالگردهای نظامی، پهپادها و توپخانه‌هایی که از زمین و دریا شلیک‌ می‌کنند، پشتیبانی خواهند شد.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارشد نیروی جنگ اسرائیل روز گذشته (شنبه) در خصوص این حمله احتمالی گفت که هدف آن‌ها، «شکست حماس و حذف رهبران آن پس از کشتاری است که مرتکب شده‌اند. سازمان آن‌ها از نظر نظامی و سیاسی بر غزه حکمرانی نخواهند کرد».

یکی دیگر از سخنگویان نظامی ارتش اسرائیل گفته است که ارتش اسرائیل به طور خاص بر به شهادت رساندن «یحیی سنوار» یکی از رهبران ارشد حماس متمرکز است که دفتر او در شهر غزه است زیرا تل‌آویو او را مسئول حمله روز شنبه هفته گذشته حماس علیه اسرائیل می‌داند.

«ریچارد هچ» یکی از سخنگویان نظامی ارتش اسرائیل درباره سنوار گفت: «او در دسترس و دید ما است. او یک مرده متحرک است و به او دست پیدا خواهیم کرد».

بسیاری از فلسطینیان می‌گویند که هراس دارند که حمله زمینی اسرائیل به مفهوم بحران انسانی و متعاقب آن تبعید به کشورهای دیگر باشد.

این خبر در حالی منتشر شده است که شاخه نظامی جنبش حماس در پاسخ به موافقت کابینه اسرائیل برای حمله زمینی به نوار غزه، با انتشار ویدئویی به نظامیان اسرائیلی هشدار داد و اعلام کرد: «این چیزی است که در هنگام ورود به غزه در انتظار شماست».

از سوی دیگر، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین اسرائیل نیز هشدار داد: «آنچه در انتظار سربازان اسرائیلی است، هر چیزی است که می‌توانید تصور کنید و بدتر از آن است. حمله زمینی به غزه ساده نخواهد بود و نه برای ما و نه برای آنها جالب نخواهد بود».

رسانه‌ عبری: اکنون آمریکا فرماندهی جنگ غزه را بر عهده دارد

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارنوت» گزارش داد که واشنگتن براساس منافعش در منطقه به جای تل‌آویو فرماندهی جنگ کنونی در غزه را بر عهده دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی نوشت که آمریکا فرماندهی جنگ در غزه را به جای اسرائیل بر عهده گرفته است. این روزنامه عبری‌زبان همچنین نوشت، ورود هواپیماهای ... رسانه‌ عبری: اکنون آمریکا فرماندهی جنگ غزه را بر عهده دارد

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, زنان, صهیونیسم, فلسطین, کودکان, گزارش

وزیر اسپانیایی: اسرائیل در حال نسل‌کشی در غزه است

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا گفت که رفتار اسرائیل در غزه و محروم کردن صدها هزار نفر از آب و برق و غذا، می‌تواند «جنایت جنگی و نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده» تعریف شود. به گزارش خبرگزاری فارس، «ایون بیلارا» وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا در سخنانی در واکنش به اتفاقات این روزهای غزه، گفت که اسرائیل دست به ... وزیر اسپانیایی: اسرائیل در حال نسل‌کشی در غزه است

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, تحلیل, جنایات جنگی, حقوق بشر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, صهیونیسم, فلسطین, نسل کشی

اعزام تفنگداران دریایی آمریکا به آب‌های نزدیک فلسطین اشغالی

ارتش آمریکا گروهی متشکل از ۲ هزار تفنگدار دریایی را به آب‌های نزدیک سواحل فلسطین اشغالی اعزام کرد تا به دو ناو هواپیمابر این کشور که هم‌اکنون در شرق دریای مدیترانه مستقر هستند، ملحق شوند. به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از اعزام دو ناو هواپیمابر ارتش آمریکا به دریای مدیترانه برای اعلام حمایت از اسرائیل ... اعزام تفنگداران دریایی آمریکا به آب‌های نزدیک فلسطین اشغالی

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مخالفت آمریکا، انگلیس، فرانسه و ژاپن با قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش‌بس در غزه

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی روسیه برای برقراری آتش‌بس فوری میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین را رد کرد. به گزارش ایلنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی روسیه برای برقراری آتش‌بس فوری میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین را رد کرد. چین، امارات متحده عربی، موزامبیک و گابن به این قطعنامه ... مخالفت آمریکا، انگلیس، فرانسه و ژاپن با قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش‌بس در غزه

ادامه

آمریکا, اسراییل, امارات, انگلیس, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, فلسطین, گابن, موزامبیک