نگرانی مقامات اطلاعاتی آلمان از تلفات سنگین اوکراینی‌ها در جنگ

یک هفته‌نامه آلمانی گزارش کرد، آژانس اطلاعات فدرال این کشور زنگ خطر را نسبت به وارد شدن تلفات سنگین به سربازان اوکراینی در جنگ به صدا در آورده است.

به گزارش ایسنا، هفته نامه آلمانی “در اشپیگل” روز جمعه گزارش کرد، آژانس اطلاعات فدرال آلمان (BND) نسبت به تلفات سنگین سربازان اوکراینی در جنگ، “زنگ خطر را به صدا درآورده است.”

این هفته نامه در ادامه گزارشش با استناد به یک نشست “مخفی” اخیر بین مقامات آژانس اطلاعات فدرال آلمان و قانونگذاران آلمانی مسئول در حوزه تصمیمات امنیتی نوشت، سربازان اوکراینی و روسی هم اکنون مترصد به دست گرفتن کنترل شهر استراتژیک آرتیوموفسک (شناخته شده با نام باخموت در اوکراین) در حوزه دونباس هستند اما وضعیت در آنجا برای کی‌یف چندان مطلوب نیست.

اشپیگل با استناد به داده‌های ارائه شده از سوی مقامات اطلاعاتی طی نشست‌های چند روز قبل در پشت درهای بسته نوشت: “ارتش اوکراین در حال حاضر هر روز در حال دادن تلفات سه رقمی در جنگ با نیروهای روسی است.”

چند روز قبل نشریه تایمز گزارش کرد، کی‌یف سربازان با تجهیزات ناکافی و تجربه رزمی کم را برای دفاع شهر آرتیوموفسک اعزام کرده است.

آژانس BND هشدار داده، چنانچه نیروهای روسی بتوانند کنترل این شهر را به دست بگیرند برای کی‌یف “پیامدهایی جدی” به وجود خواهد آمد. این نهاد هشدار داد، کنترل شهر آرتیوموفسک به صورت بالقوه باعث تسهیل پیشروی‌های بزرگ روسیه در عمق اراضی تحت کنترل اوکراین می‌شود.

شهر آرتیوموفسک از بعد از کودتای سال ۲۰۱۴ در کی‌یف، بدل به یک پایگاه ارتش اوکراین شد. این شهر بخشی از یک خط دفاعی ۷۰ کیلومتری ایجاد شده از سوی قوای اوکراینی است. روسیه مدعی حاکمیت داشتن بر این شهر و مابقی جمهوری خلق دونتسک است که در ماه اکتبر به دنبال برگزاری یک همه پرسی به روسیه پیوست.

این شهر به عنوان یک حوزه لجستیکی مهم نیروهای اوکراینی در منطقه مطرح بوده و در ماه‌های اخیر موضوع درگیری بین دو طرف واقع شده است. سربازان روسی در چند هفته گذشته در این منطقه چندین پیروزی کسب کرده‌اند، از جمله کنترل شهر سولدار و چند روستای دیگر را در راستای محاصره کردن آرتیوموفسک به دست آورده‌اند.

رسانه آمریکایی: نفوذ چین در حیاط خلوت آمریکا افزایش یافته است

شبکه خبری ان بی سی نیوز نوشت: انجام یک پروژه بندری در السالوادور نشان می‌دهد که چین چگونه به شکل فزاینده‌ای نفوذ خود را در حیاط خلوت آمریکا از جمله در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب افزایش داده است.

ادامه

اقتصادی, السالوادور, امریکا, اورگوئه, برزیل, پرو, جنگ سرد, جهان, چین, مقاله

واکنش آمریکا به همکاری نظامی عربستان و روسیه

دولت ایالات متحده در واکنش به امضای پیمان همکاری نظامی میان عربستان سعودی و روسیه ضمن تاکید بر پایبندی آمریکا به ادامه همکاری‌های دفاعی با سعودی، از متحدان خود خواست از هرگونه همکاری نزدیک نظامی با روسیه پرهیز کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

نشانه‌های زیادی وجود دارد که از بحرانی شدن نظم جهانی حکایت می‌کند. پاسخ آشفته بین‌المللی به شیوع ویروس کرونا، بحران گسترده اقتصادی ناشی از آن، قوت گرفتن تفکرات ناسیونالیستی و پررنگ‌تر شدن مرزهای میان کشورها بخشی از نشانه‌های وضعیت شکننده نظام بین‌المللی است؛ نظامی که کشور مدعی رهبری‌اش، رئیس‌جمهوری دارد که همچنان بر شعار «نخست ... پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, افریقای جنوبی, امریکا, امریکای لاتین, اورآسیا, ایتالیا, ایدئولوژیک, برزیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, صربستان, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قطر, مصر, مقاله, نئولیبرالیسم, هندوستان

زاخارووا: رویدادهای افغانستان نشان‌دهنده زوال ناتو است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اوضاع افغانستان نشان دهنده این است که نه آمریکا و نه ناتو توانایی هماهنگی در اقداماتشان را ندارند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, بالکان, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شمال اروپا, عراق, ناتو

بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

جمهوری خلق چین پس از سال‌ها انزوای دیپلماتیک در انتهای دهه ۷۰ میلادی درها را به روی جهان گشود و عصر جدیدی از توسعه تقریبا همه جانبه را تحت رهبری دنگ شیائوپینگ آغاز کرد که به نوبه خود به الگویی برای برخی کشورهایی تبدیل شد که به دنبال احیای اقتصاد خود، رفع فقر و ایجاد ... بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, گواتمالا, مقاله