بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

نقشه راه ارزهای ملی در دستور کار سران سازمان همکاری شانگ‌های در سمرقند

رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا اعلام کرد، قرار است در اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های در سمرقند، نقشه راه استفاده گسترده‌تر از پول ملی در تجارت‌های متقابل امضا شود.

 

به گزارش ایرنا، میخائیل میاسنیکوویچ روز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه های محلی تصریح کرد که سران سازمان همکاری شانگ‌های در نشست آتی خود در سمرقند قرار است برنامه ای را برای استفاده گسترده‌تر از ارزهای ملی در تسویه حساب های متقابل اتخاذ کنند.

 

او گفت که سهم رو به رشد تسویه حساب های متقابل به ارزهای ملی، امیدوارکننده‌ترین زمینه برای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگ‌های است.

 

وی افزود: در اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های همچنین یک سند راهبردی در مورد توسعه ارتباطات متقابل و کریدورهای حمل و نقل اقتصادی موثر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

میخائیل میاسنیکوویچ اظهار داشت: پیشنهادات ایجاد کریدورهای حمل و نقل جدید با اهداف و برنامه‌های مندرج در اسناد راهبردی اتحادیه اقتصادی اوراسیا مطابقت دارد.

 

شورای بین دولتی اوراسیا در نشست اخیر خود در چولپون آتا قرقیزستان، هشت پروژه را در کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب کرد که هدف آنها بهبود کریدورها و مسیرهای حمل و نقل اوراسیا است.

هدف این پروژه ها افزایش ظرفیت ترانزیتی و بهبود زیرساخت های حمل و نقل در امتداد کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب است. رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا تصریح کرد: یکی از پروژه های اولویت دار راه آهن چین، قرقیزستان و ازبکستان است.

اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه جاری به میزبانی شهر سمرقند ازبکستان و با حضور سران کشورهای عضو و ناظر برگزار می‌شود و با امضا شدن یادداشت تعهد ایران برای پیوستن به اعضای اصلی این سازمان منطقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران یک گام بزرگ دیگر به پیوستن به جمع اعضای اصلی سازمان همکاری شانگ‌های نزدیک تر خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا، سازمان همکاری شانگ‌های در ۱۵ ژوئن ۲۰۰۱ (۲۵ خرداد ۱۳۸۰) در شانگ‌های توسط قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد و هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، فدراسیون روسیه، تاجیکستان و ازبکستان هشت کشور این سازمان اقتصادی منطقه ای شانگهای هستند.

 

افغانستان، بلاروس، جمهوری اسلامی ایران و مغولستان هم در سازمان همکاری شانگهای دارای وضعیت ناظر و شش کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان، پادشاهی کامبوج، جمهوری دموکراتیک فدرال نپال، ترکیه و سریلانکا شرکای گفت‌وگوی این سازمان همکاری شانگ‌های به شمار می‌روند.

پیش به سوی اتحاد نیروهای مترقی ملی و مردمی بر محور مبارزه برای«حق حاکمیت ملی، دموکراسی، و عدالت اجتماعی»

نگاهی به روند گسترش بحران‌های چندوجهی سیاسی، اقتصادی-اجتماعی، و زیست‌محیطی در ایران و ناتوانی سران جمهوری اسلامی ایران در حل آنها نشان می‌دهد که کشور ما دستخوش تحولات بسیار حساس و مهمی است که بی‌تردید اثر تعیین کننده‌ای بر آیندۀ اکثریت  مردم کشور خواهد داشت. به‌رغم اینکه حکومت ولایی ایران در مقابله با جنبش‌ حق‌طلبی ... پیش به سوی اتحاد نیروهای مترقی ملی و مردمی بر محور مبارزه برای«حق حاکمیت ملی، دموکراسی، و عدالت اجتماعی»

ادامه

اسلام سیاسی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, محیط زیست, مقاله

وابستگی اروپا به چین؛ افزایش مبادلات تجاری قاره سبز با اژدهای زرد

دولت چین از افزایش قابل توجه حجم تبادلات تجاری بین این کشور با قاره اروپا نسبت به سال گذشته خبر داد؛ خبری که از رشد صعودی مناسبات تجاری-اقتصادی اروپایی های با چین به رغم فشارهای آمریکا حکایت دارد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

امضا اسناد همکاری ۱۴۹ کشور و ۳۲ سازمان بین‌المللی با چین برای ساخت مشترک کمربند و جاده

ناظران سیاسی بر این باورند که سفر آتی رئیس جمهوری چین شی جین پینگ به آسیای مرکزی برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگ‌های سبب تقویت پیوندهای این کشور با همسایگانش خواهد شد.

ادامه

ارمنستان, ازبکستان, افغانستان, اقتصادی, ایران, بلاروس, پاکستان, تاجیکستان, ترکیه, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, سریلانکا, شانگ‌های, قرقیزستان, قزاقستان, کامبوج, نپال, هندوستان