تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

نشنال اینترست؛ نیروهای روسی در خاورمیانه سیستم‌های جی پی اس جنگنده‌های امریکا را برهم زده‌اند

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در مقاله‌ای به قلم «دیوید اکس» نوشت که روسیه از منطقه خاورمیانه به عنوان یک میدان آزمایش برای تقویت تجهیزات جنگ الکترونیک برای رویارویی احتمالی با آمریکا در این حوزه استفاده می‌کند.

 

در این مقاله آمده است: روسیه با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی های خود در جنگ الکترونیکی، سامانه های ردیاب جی پی اس را در خاورمیانه مختل کرده که این امر به ویژه در گمراه کردن جنگنده های آمریکایی برای حمله احتمالی به ایران اهمیت دارد.

 

دیوید اکس از سردبیران این نشریه آمریکایی در نوشتاری با عنوان “هنگامی که جنگنده های ایالات متحده به ایران نزدیک می شوند، روسیه سیگنال آنها را مختل می کند” افزود: نیروهای روسی در خاورمیانه سیستم های جی پی اس را بر هم زده اند؛ اختلالی که می تواند به عنوان یک جنگ، بر عملکرد نیروهای آمریکایی که در منطقه برای جلوگیری از حملات احتمالی ایران حضور دارند، تاثیر بگذارد. اما هدف از این همکاری چیست؟

 

نویسنده در ادامه آورده است: روزنامه تایمز اسراییل در ماه ژوئن (خرداد) گزارش داد که خلبانانی که از طریق خاورمیانه، به ویژه در اطراف سوریه پرواز می کنند، گفته اند که سیستم های جی پی اس آنها مکان اشتباهی را نشان داده یا به طور کامل از کار افتاده است.

 

براساس داده های جمع آوری شده یک محقق مستقر در آمریکا، این سیگنال ها که ناوبری ماهواره ای را مختل می کند، از یک پایگاه هوایی روسیه مستقر در سوریه سرچشمه می‌گیرد.

 

“تاد همفریس” استاد دانشگاه تگزاس در مصاحبه با تایمز اسراییل در این خصوص گفت: به نظر نمی رسد که این اختلال با هدف برهم زدن سامانه موقعیت یابی جهانی اسراییل برنامه ریزی شده باشد، بلکه به احتمال زیاد در راستای تلاش مسکو برای محافظت از نیروهای خود در برابر حملات پهپادها و نمایش تسلط خود در زمینه جنگ الکترونیکی است.

 

حال پرسش اینجاست در شراط کنونی که روسیه دریافته است سبب اختلال در سیستم جی پی اس کشورهای اطراف شده، چرا برای رفع این معضل کاری نمی‌کند.

 

پاسخ ممکن است مربوط به محدودیت های جنگ الکترونیکی روسیه باشد که هرچند بسیار قدرتمندتر از ارتش ایالات متحده است، اما هنوز هم نمی تواند هدف گیری دقیقی داشته باشد.

 

به گزارش نشریه “برکینگ دیفنس”، “فدراسیون بین المللی انجمن های خلبانان خطوط هوایی” و “مرکز فرودگاه های اسراییل” در اواخر ژوئن سال ۲۰۱۹ (خرداد سالجاری) اعلام کردند که بسیاری از هواپیماها هنگام پرواز به داخل و خارج از فرودگاه بین المللی “بن گوریون” در اسراییل، سیگنال ماهواره جی پی اس را گم کردند. هرچند گزارش ها تایید کرد که مسافران این پروازها هیچ آسیبی ندیده اند و هواپیمای آسیب دیده به سادگی به سیستم های پشتیبان وصل شده‌اند.

 

برکینگ دیفنس خاطرنشان کرد: “جالب این است که سیستم های جی پی اس زمینی از این اختلال ها در امان مانده اند و این خود ثابت می کند که این اختلال در واقع نوعی سلاح الکترونیکی است. ضمن آنکه روس‌ها سرمایه گذاری های بسیاری بر روی سیستم های قدرتمند انجام داده اند تا سیگنال های جی پی اس کاذب را تا ۵۰۰ برابر قوی تر کند و به ویژه ناوگان های غیرنظامی را دچار سردرگمی نماید.

 

روسیه همچنین سیستم جی پی اس را در اروپا هم مختل کرده است. گزارش ها نشان می دهد که این اختلال ها برای نخستین بار در پایان اکتبر ۲۰۱۸ (مهر ۹۷) در نروژ کشف شد.

 

در اواخر سال ۲۰۱۸ فنلاند و نروژ هر دو شکایت خود را از روسیه در مورد این اختلال مطرح کردند. روسای ناوگان دفاعی و هواپیمایی فنلاند و نروژ هم پس از طرح این شکایت هشدار دادند که مسدود کردن جی پی اس خطرات بسیاری برای هواپیماهای نظامی و مسافربری ایجاد می‌کند.

 

در پی این اختلالات ارتش آمریکا قصد دارد سیستم های جی پی اس مقاوم را در اروپا آزمایش کند و گامی بالقوه برای مقابله با جنگ الکترونیکی روسیه بردارد.

جمع‌آوری امضا در پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و لغو توافق امنیتی

نماینده ائتلاف الفتح عراق امروز (چهارشنبه) از جمع‌آوری امضا در پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، لغو توافق‌نامه امنیتی بین دو کشور و برچیدن اتاق عملیات مشترک خبر داد و اعلام کرد، سال ۲۰۲۰ سال اخراج نیروهای آمریکایی از کشور خواهد بود.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

گاردین؛ حوادث بغداد همانند تخلیه سفارت آمریکا در سایگون ویتنام توسط هلیکوپتر در ۱۹۷۵ است

تارنمای روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که پس از هزینه ۲ تریلیون دلاری آمریکا در عراق وقایع اخیر در بغداد نشان دهنده ضعف واشنگتن و گزینه های اندک این کشور برای پیشبرد اهداف خود است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق, ویتنام