درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

استونی: تمایل اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه روسیه رو به کاهش است

نخست وزیر استونی می‌گوید که اشتیاق اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه روسیه، روند نزولی به خود گرفته است. 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، کایا کالاس، نخست وزیر استونی با اشاره به مشکلات داخلی کشورهای اروپایی در حوزه انرژی، گفت که تمایل اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه مسکو رو به کاهش گذاشته است. 

 

کالاس در گفت‌وگو با این نشریه چاپ انگلیس گفت: اعمال تحریم (علیه روسیه) روز به روز دشوارتر می‌شود و حوزه‌های زیادی برای اعمال تحریم باقی نمانده است. مشکل اینجاست. 

 

نخست وزیر استونی «جنگ فرسایشی» و «مشکلات داخلی» را دلیل تمایل رو به افول اروپایی‌ها برای تحریم روسیه عنوان کرد. 

 

آمریکا و اتحادیه اروپا از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ماه فوریه، اقتصاد مسکو را با تحریم هدف گرفته‌اند. در حالی که دور نخست تحریم‌ها به طور متفق‌القول به تأیید و تصویب آنها رسیده بود، به دلیل نقش محوری مسکو در عرضه نفت و گاز، محدودیت‌ها برای خرید انرژی روسیه به نقطه اختلاف متحدان اروپایی تبدیل شده است. 

 

استقبال از تحریم‌ها علیه مسکو بدون در نظر گرفتن خسارات جانبی آن به اقتصاد اتحادیه اروپا و شهروندانش، بهای قبوض انرژی و تورم در این بلوک را به شکلی سرسام‌آور افزایش داده است. 

 

کالاس گرچه اطمینان داده که «اکثریت مردم اروپا به این درک رسیده‌اند که تورم شبیه یک جنگ مالیاتی است» و مدعی شده که «ما این هزینه را با یورو پرداخت می‌کنیم، در حالی که اوکراینی‌ها با جانشان هزینه می‌دهند»، اعتراضات در اتریش، ایتالیا، فرانسه و جمهوری چک در واکنش به افزایش هزینه زندگی و آنچه منتقدان جنگ نیابتی ناتو نامیده‌اند، سیر صعودی به خود گرفته و احتمالاً با ورود به فصل سرما شدت خواهد گرفت. 

 

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، «خودزنی اقتصادی» ناشی از اعمال تحریم علیه روسیه را قویاً نکوهش کرده و این در حالی است که زُلتان کواکس، وزیر امور خارجه این کشور، اقدامات تحریمی علیه روسیه را به «انداختن بمب اتم در اقتصاد مجارستان و همچنین اقتصاد اروپا» تشبیه کرده است. 

 

بوداپست باتوجه به اینکه گاز مورد نیاز خود را از طریق خط لوله زمینی تأمین می‌کند، موفق شده تا در تازه‌ترین بسته تحریمی اروپا علیه مسکو، معافیت‌هایی را برای خود لحاظ کند، هرچند پس از خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و ۲، بسیاری از کشورهای اروپایی، دیگر قادر به دریافت گاز از طریق خطوط لوله زیر دریایی نیستند. 

 

در بین کشورهای اروپایی، استونی در ما جولای، بالاترین میزان افزایش قیمت انرژی را ثبت کرد. البته این موضوع، اشتیاق سران این کشور را به جنگ اوکراین کاهش نداد. استونی از ماه آگوست و به نسبت سرانه تولید ناخالص داخلی، تجهیزات نظامی بیشتری نسبت به سایر کشورهای عضو ناتو به کی‌یف ارسال کرده است. 

 

بر اساس آمار و ارقام، کی‌یف از آغاز سال ۲۰۲۲، بیش از ۸۰ میلیارد یورو کمک خارجی دریافت کرده است. 

 

تظاهرات گسترده در اروپا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه+ فیلم

معترضان به افزایش قیمت‌ ها در برخی پایتخت‌ های کشورهای اروپایی با برگزاری تظاهرات هایی خواستار لغو تحریم‌ های اعمالی علیه روسیه شدند.

ادامه

اتریش, اعتراضات اجتماعی, المان, ایتالیا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چک, حقوق بشر, خبر, روسیه, فیلم, کارگری

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره رد پیش‌نویس مربوط به‌شین جیانگ در شورای حقوق بشر سازمان ملل

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنج شنبه ۶ اکتبر به سوال خبرنگاری مبنی بر شکست پیش نویس مربوط به شین جیانگ در شورای حقوق بشر سازمان ملل پاسخ داد.

ادامه

اپارتایت, امریکا, انگلستان, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا, غرب

نیوزویک: آمریکا به تغییر موضع در جنگ روسیه و اوکراین نیاز دارد

هفته نامه نیوزویک نوشت: با گذشت هفت ماه از جنگ روسیه و اوکراین موضع آمریکا، در قبال این جنگ کوچکترین  تغییری نکرده است و به نظر می‌رسد که از نظر سردمداران آمریکایی هزینه این جنگ برای مالیات پردازان این کشور اهمیتی ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

انتقاد وزیر اقتصاد آلمان از قیمت‌های «نجومی» گاز طبیعی آمریکا

«رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان، آمریکا و کشورهای دیگر «دوست» و تامین کننده گاز طبیعی را به دستیابی به قیمت‌های «نجومی» برای عرضه گاز خود متهم کرد و گفت آنها از تبعات جنگ روسیه در اوکراین نفع می‌برند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, بلژیک, تحریم, تحلیل, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا