خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

نخست‌وزیر سوئد: پیوستن به ناتو امنیت اروپا را بی‌ثبات می‌کند

نخست وزیر سوئد درخواست‌ پیوستن به ناتو را رد کرد و گفت اکنون چنین درخواستی امنیت اروپا را “بی‌ثبات” می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوئد از سال ۱۸۱۴ وارد جنگ نشده و سیاست خارجی خود را بر “عدم مشارکت در ائتلاف‌های نظامی” بنا کرده است، اما در سال‌های اخیر با افزایش تنش‌های مربوط به روسیه در منطقه بالتیک، روابط “نزدیک‌تری” با ناتو ایجاد کرده است.

 

پس از حمله روسیه به اوکراین که مسکو آن را “عملیات ویژه نظامی” نامیده است، درخواست‌ها از سوئد و فنلاند جهت پیوستن به ناتو افزایش پیدا کرده است.

 

«ماگدالنا آندرسون»، نخست وزیر سوئد، به خبرنگاران گفت: اگر سوئد در این وضعیت تصمیم بگیرد که به ناتو بپیوندد، این منطقه از اروپا را “بی‌ثبات” خواهد کرد و موجب افزایش تنش‌ها خواهد شد.

 

وی افزود: من در تمام این مدت صراحتا اعلام کرده‌ام که بهترین مسئله برای امنیت سوئد و امنیت این منطقه از اروپا این است که دولت یک “سیاست بلندمدت، سازگار و قابل پیش‌بینی” دارد و این “اعتقاد مستمر” من است.

 

روسیه نمی‌خواهد فنلاند یا سوئد به ناتو بپیوندند و همچنین چندی پیش، مسکو آخرین هشدار خود را درباره “پیامدهای جدی نظامی-سیاسی” در صورت پیوستن به این ائتلاف اعلام کرد.

 

اظهارات نخست وزیر سوئد پس از دیدار با رهبران احزاب مخالف برای بحث در مورد “بدتر شدن وضعیت امنیتی” بیان شد.

 

نظرسنجی روز جمعه توسط Demoskop و به سفارش روزنامه آفتونبلادت نشان داد که ۵۱ درصد از سوئدی‌ها موافق عضویت در ناتو هستند، در حالی که در ماه ژانویه ۴۲ درصد موافق این قضیه بوده‌اند. همچنین، ۲۷ درصد از شرکت کنندگان مخالف پیوستن به ناتو هستند، در حالی که در گذشته این رقم ۳۷ درصد بود.

 

همچنین فایننشال تایمز گزارش داد که برخی از تحلیلگران و مفسران، از انتخاب واژگان نخست وزیر سوئد انتقاد کردند. «آنا دالبرگ»، سردبیر سیاسی روزنامه اکسپرسن، با اشاره به استفاده نخست وزیر از کلمه “بی‌ثبات کننده” گفت: «چرا نخست وزیر دیدگاه کرملین را می‌پذیرد؟»

 

روز یکشنبه نخست وزیران کشورهای سوئد و فنلاند درخصوص حمله روسیه به اوکراین اعلام کردند که هر دو کشور “همکاری امنیتی” خود را بیشتر تقویت خواهند کرد اما “هیچ تعهدی” نسبت به پیوستن به ناتو ندارند.

عطوان؛ چگونه مقدمات شکست توطئه آمریکا در اوکراین تنها بعد از دو هفته آغاز شده است؟

“آمریکا آتش جنگ اوکراین را برافروخت تا با قربانی کردن این کشور و وارد کردن آن به یک جنگ فرسایشی طولانی مدت با روسیه مقابله کند اما هنوز دو هفته از جنگ نگذشته که مقدمات شکست توطئه آمریکا شروع شده است.”

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امریکا, امنیتی, اوکراین, ایران, بلغارستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, سوریه, شمال اروپا, عراق, فرانسه, کوبا, لیبی, مقاله, ناتو, ونزوئلا

هشدار سفیر سوریه در مسکو نسبت به تبدیل اوکراین به «ادلب بزرگ اروپا»

سفیر سوریه در مسکو هشدار داد، تصمیم مقامات اوکراین درخصوص «تشکیل سپاه بین‌المللی»، می‌تواند این کشور را به «ادلب بزرگ اروپا» تبدیل کند.

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, سوریه, شمال اروپا, ناتو

چین: تایوان و اوکراین در ماهیت خود تفاوت دارند/ انگلیسی‌ها با آتش بازی نکنند

«وانگ یی» وزیر امورخارجه روز دوشنبه با اشاره به جدیدترین تحولات مربوط به تنش‌های اوکراین اعلام کرد :تایوان و اوکراین در ماهیت خود متفاوت هستند و نباید آنها را با یکدیگر مقایسه کرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا