چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

نانسی پلوسی وارد تایوان شد

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با وجود هشدارهای پکن در بخشی از سفر آسیایی خود، اواخر روز سه‌شنبه دو اوت (۱۱ مرداد) وارد تایپه پایتخت تایوان شد.

 

به گزارش یورونیوز؛ رئیس مجلس نمایندگان اروپا در فرودگاه از سوی جوزف وو، وزیر خارجه تایوان مورد استقبال قرار گرفت. نانسی پلوسی پس از ورود به تایپه تاکید کرد که سفرش به تایوان نشان‌دهنده «حمایت بی‌قید و شرط» آمریکا از این جزیره است.

 

او افزود که بازدید از تایوان را با سیاست واشنگتن در قبال چین در «تناقض» نمی‌بیند.

 

تلویزیون دولتی چین در آستانه ورود نانسی پلوسی به تایوان گزارش داده بود که جنگنده‌های این کشور در حال «عبور از تنگه تایوان» هستند. پکن همچنین دقایقی پس از ورود رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اعلام کرد که با «اقدامات نظامی هدفمند» به این سفر واکنش نشان خواهد داد. در همین راستا چین از روز پنجشنبه چهار اوت (۱۳ مرداد) با برگزاری رزمایش نظامی در نظر دارد جزیره تایوان را محاصره کند.

 

دولت چین پس از ورود نانسی پلوسی به تایوان رویکرد «بسیار خطرناک» آمریکا را محکوم کرده بود. در مقابل دولت تایوان سفر نانسی پلوسی را نشانه حمایت «تزلزل‌ناپذیر» آمریکا از این جزیره دانسته بود.

 

پکن پیش از این بارها هشدار داده بود که سفر نانسی پلوسی به تایوان برای واشنگتن «پیامدهایی» به دنبال خواهد داشت. چین همچنین اعلام کرده است که «مسئولیت» تبعات سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برعهده واشنگتن خواهد بود.

 

کاخ کرملین روز سه‌شنبه در واکنش به احتمال سفر نانسی پلوسی به تایوان چنین اقدامی را «تحریک محض» خوانده بود. مسکو علاوه بر این بر «همبستگی کامل» روسیه را با چین اعلام کرد.

 

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده پیش از این در چهارچوب سفر آسیایی خود از سنگاپور و مالزی بازدید کرده بود. نانسی پلوسی، ۸۲ ساله، عالی‌رتبه‌ترین مقام آمریکایی است که طی ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرده است.

 

 

چین: آماده کمک به کشاورزان افغان برای کشت جایگزین خشخاش هستیم

وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان گفت با ممنوعیت کاشت خشخاش، پکن آماده است به کشاورزان افغان در زمینه معیشت جایگزین کمک کند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

غرش جنگنده‌های‌چین بر فراز منطقه در آستانه سفر احتمالی پلوسی به تایوان

اخبار رسانه های غربی و آمریکایی حاکی است نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد امروز (سه شنبه) از تایوان دیدن کند. همزمان با این رویداد احتمالی، جنگنده های چین بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمده اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, مالزی

احتمال پیوستن الجزایر به گروه بریکس

رئیس جمهور الجزایر از احتمال پیوستن کشورش به گروه «بریکس» به علت داشتن شرایط و معیار‌های عضویت در آن خبر داد.

ادامه

اتحادیه عرب, افریقای جنوبی, الجزایر, برزیل, بریکس, تونس, چین, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, شمال افریقا, فلسطین, هندوستان

در بحبوحه تنش‌ها در تنگه تایوان؛ چین «قاتل ناو هواپیمابر» را پرتاب کرد + فیلم

در حالی که تنش‌ها در تنگه تایوان در پی خبر سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره بالا گرفته، چین برای اولین بار ویدئویی را به نمایش گذاشت که به نظر پرتاب موشک مافوق صوت DF-۱۷ را نشان می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم