بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مورالس دلیل بحران اوکراین را ناتو و آمریکا دانست

رئیس جمهوری سابق بولیوی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتینک اعلام کرد معتقد است دلیل اصلی پشت بحران اوکراین توسعه ناتو به رهبری آمریکا و مداخله‌شان در امور داخلی دیگر کشورها است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوو مورالس رئیس جمهوری سابق بولیوی بر اهمیت ایجاد کمپینی بین‌المللی برای وادار کردن ناتو به احترام گذاشتن به حاکمیت و تمامیت ارضی دیگر کشورها تأکید کرد و گفت: ناتو تهدیدی پایدار برای بشریت در صورتی که ما هیچ کاری انجام ندهیم، خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اروپا تلاش می‌کند رسانه‌هایی را که حقیقت را درباره اوضاع اوکراین گزارش می‌دهند، ساکت کند.

 

مورالس افزود: نمی‌توانم درک کنم که چرا برخی نهادهای اروپایی که حامی دموکراسی و آزادی بیان هستند در حال حاضر رسانه‌هایی را که حقیقت را بازگو می‌کنند ساکت می‌کنند. این رسانه‌ها نشان می‌دهند که امپریالیسم فاسد است، آماده گفتن هر دروغی است و تلاش می‌کند تا مغایر با باقی جهان حرکت کند. این در حالی است که رسانه‌هایی که حقیقت را می‌گویند سانسور و سرکوب می‌شوند. همین اتفاق نیز در بولیوی در جریان کودتا رخ داد.

 

مورالس همچنین اعلام کرد که آمریکا با فروش تسلیحات به جنگ‌ها دامن می‌زند و به دنبال تصرف منابع طبیعی است و بحران اوکراین نیز از این مساله مستثنی نیست.

 

وی افزود: آمریکا همیشه با فروش تسلیحات و ایجاد پایگاه‌های نظامی برای تصرف منابع طبیعی جنگ‌ها را تحریک می‌کند. یک مثال برای شما می‌آورم که جنگ چاکو میان بولیوی و پاراگوئه آغاز شد؛ اما این در حقیقت جنگی میان آمریکا و انگلیس بود. آمریکا از طریق یک شرک خصوصی بر فروش سوخت کنترل داشت. آمریکا سوخت را به پاراگوئه و بولیوی می‌فروخت. آمریکا تسلیحات به پاراگوئه و بولیوی می‌فروخت. آمریکا به دنبال راه‌هایی برای فروش تسلیحات و مصادره منابع است. اگر دقت کنید در عراق، افغانستان و لیبی نیز آن‌ها همین هدف را دنبال می‌کردند.

 

مورالس در ادامه گفت: آمریکا در درگیری‌های اوکراین نیز به دنبال فرصتی برای مصادره منابع این کشور است. بدون شک آمریکا نه تنها به دنبال مصادره منابع اوکراین بلکه به دنبال فرصتی برای محاصره روسیه با یک حضور نظامی است.

 

رئیس جمهوری سابق بولیوی تصریح کرد: کسی که بیشترین تسلیحات را دارد و نهادهایی چون ناتو را سازماندهی می‌کند نمی‌تواند بر ما سلطه پیدا کند، میان ما تفرقه افکند و منابع مان را به سرقت ببرد.

شولتس و ماکرون خطاب به پوتین: راه حل بحران از مذاکره میان روسیه و اوکراین حاصل می‌شود

کاخ کرملین در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور روسیه، فرانسه و صدر اعظم آلمان درباره حمله روسیه به اوکراین خبر داد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

ورود نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین

روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد که نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین سفر کرده‌اند تا به لژیون بین‌المللی برای مبارزه با روسیه بپیوندند.

ادامه

المان, اوکراین, جهان, حضور نظامی, روسیه, سازمان ملل, شمال اروپا