زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین: ناتو تنش‌های روسیه و اوکراین را به «نقطه شکست» رسانده است

وزیر امور خارجه چین، ناتو را به عنوان عامل اصلی افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین معرفی کرده و خواهان حفظ منافع تجاری خود با روسیه شده است.

 

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که اقدامات ناتو به رهبری آمریکا تنش بین روسیه و اوکراین را به «نقطه شکست» رسانده است.

 

او در یک نشست خبری از آمریکا خواست تا ملاحظات این کشور در مورد اوکراین را جدی بگیرد.

 

وزیر خارجه چین همچنین گفت چین از میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای سفر به این کشور استقبال می‌کند. گفته می‌شود قرار است باشله ماه مه به سین کیانگ سفر کند. در این کنفرانس خبری اعلام شد صلیب سرخ چین یک بسته کمک بشردوستانه به ارزش ۵ میلیون یوان، معادل ۷۹۱ هزار دلار آمریکا به اوکراین ارائه خواهد کرد. این بسته شامل کالا‌هایی برای رفع نیاز‌های روزانه است.

 

گفتنی است شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین ماه گذشته با پوتین دیدار کرده است و این ملاقات با امضای یک سند مشترک به پایان رسید. این توافق همکاری‌هایی در زمینه‌های هوافضا، تحقیقات در قطب شمال و تولید واکسن را شامل می‌شود. افزون بر این در سند پنج هزار کلمه‌ای امضا شده، هر دو کشور مخالفت خود را با گسترش ناتو اعلام کرده اند.

 

چین برخلاف کشور‌های بلوک غرب، عملیات نظامی روسیه را تاکنون محکوم نکرده است. وانگ‌یی، وزیر خارجه چین نیز اخیرا اعلام کرده آماده میانجی‌گری برای آتش‌بس میان اوکراین و روسیه است.

روسیه: مسئولیت بحران اوکراین بر عهده کشورهای ناتوست/ امریکا توسعه سلاح‌های بیولوژیکی در اوکران را تائید کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن اقدامات ناتو به خاطر ایجاد تنش، از آمریکا به خاطر آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین توضیح خواست.

ادامه

امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

عطوان؛ چگونه مقدمات شکست توطئه آمریکا در اوکراین تنها بعد از دو هفته آغاز شده است؟

“آمریکا آتش جنگ اوکراین را برافروخت تا با قربانی کردن این کشور و وارد کردن آن به یک جنگ فرسایشی طولانی مدت با روسیه مقابله کند اما هنوز دو هفته از جنگ نگذشته که مقدمات شکست توطئه آمریکا شروع شده است.”

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امریکا, امنیتی, اوکراین, ایران, بلغارستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, سوریه, شمال اروپا, عراق, فرانسه, کوبا, لیبی, مقاله, ناتو, ونزوئلا

یدیعوت آحارونوت؛ اکنون توپ در زمین زلنسکی است تا جنگ را پایان دهد

منابع اسرائیلی می‌گویند همه کسانی که در مذاکرات درباره حل بحران اوکراین دخیل هستند متوجه شده‌اند که توپ اکنون در زمین رئیس جمهوری اوکراین برای پایان دادن به جنگ است.

ادامه

اسراییل, اوکراین, تحلیل, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, ناتو