بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

روسیه: بمباران بیمارستان کودکان «خبر جعلی» است

روسیه با رد خبر بمباران بیمارستان کودکان در ماریوپول گفت ساختمان مذکور پیش‌تر توسط سربازان تصرف شده بود.

 

روسیه می‌گوید ادعای اوکراین مبنی بر بمباران بیمارستان کودکان در ماریوپول «خبر جعلی» است؛ زیرا این ساختمان یک زایشگاه سابق بوده که توسط سربازان تصرف شده بود.

 

«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در توییتر گفت: «اینگونه است که اخبار جعلی متولد می‌شود. روسیه در بیانیه‌ای دو روز پیش هشدار داده بود که این بیمارستان توسط رادیکال‌ها به یک محل نظامی تبدیل شده است. بسیار ناراحت کننده است که سازمان ملل این اطلاعات تایید نشده را منتشر می‌کند».

 

در بیانیه مذکور که در وبسایت دولت روسیه منتشر شده است نوشته شده که نیرو‌های نظامی اوکراین پرسنل بیمارستان ماریوپول را خارج کرده و محل بیمارستان را به سایت شلیک تبدیل کرده‌اند.

 

توییت پولیانسکی در پاسخ به توییت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشته شده است. گوترش نوشته بود: «حمله امروز به بیمارستانی در ماریوپول در اوکراین، جایی که بخش‌های زایمان و کودکان در آن قرار دارد، وحشتناک است. این خشونت بی معنی باید متوقف شود».

 

شب گذشته اخباری مبنی بر حمله نظامی روسیه به بیمارستان کودکان در «ماریوپول» اوکراین منتشر شد. منابع غربی مدعی شدند طی این حادثه ۱۷ بیمار که برخی از آنان زنان باردار بوده اند، کشته شده‌اند. لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس این رخداد را «کاملا نفرت‌انگیز، بی‌پروا و وحشتناک» توصیف کرد. کاخ سفید نیز آن را «استفاده وحشیانه از نیروی نظامی برای تعقیب غیرنظامیان بی گناه» خواند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، نیز روسیه را به نسل کشی متهم کرد.

 

در روز‌های گذشته، اخبار جعلی زیادی درباره جنگ اوکراین بدون تایید در رسانه‌ها منتشر شده و حتی توسط مقامات بلند پایه اعلام می‌شود. نمونه دیگری از این اخبار جعلی روز گذشته توسط دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین منتشر شد. وی ادعا کرد خطر تشعشعات هسته‌ای در نیروگاه چرنوبیل وجود دارد. این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده هیچ ضربه جدی به امنیت نیروگاه چرنوبیل وارد نشده است.

شولتس و ماکرون خطاب به پوتین: راه حل بحران از مذاکره میان روسیه و اوکراین حاصل می‌شود

کاخ کرملین در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور روسیه، فرانسه و صدر اعظم آلمان درباره حمله روسیه به اوکراین خبر داد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

ورود نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین

روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد که نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین سفر کرده‌اند تا به لژیون بین‌المللی برای مبارزه با روسیه بپیوندند.

ادامه

المان, اوکراین, جهان, حضور نظامی, روسیه, سازمان ملل, شمال اروپا