مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

مورالس؛ آمریکا وقتی دست از کشتار بردارد، جهان به صلح خواهد رسید

«اوو مورالس» رئیس‌جمهوری سابق بولیوی همزمان با ارسال پیام تبریک به مناسبت تولد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، اعلام کرد «جهان وقتی ایالات متحده دست از کشتار بردارد، به صلح خواهد رسید».

 

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از نشریه اینفوبائه، «اوو مورالس» رئیس‌جمهوری سابق بولیوی (۲۰۰۶- ۲۰۱۹) در پیامی توییتری، تولد رئیس‌جمهوری روسیه را تبریک گفت و نوشت: ملت‌های بزرگ، آزاد و ضدامپریالیستی در مبارزه با مداخله‌گرایی نظامی ایالات متحده و ناتو در کنار او (ولادیمیر پوتین) هستند.

 

مورالس که فرصت تبریک هفتادمین سالگرد تولد پوتین را برای انتقاد از سیاست‌های آمریکا و ناتو غنیمت شمرد، در ادامه تاکید کرد: جهان وقتی ایالات متحده دست از کشتار بردارد، به صلح خواهد رسید.

 

هر چند رهبران غربی و برخی کشورهای آمریکای لاتین، نقش کرملین در واقعه جنگ اوکراین را مورد انتقاد قرار می‌دهند، اوو مورالس به صراحت، مخالفت خود با دیدگاه‌های امپریالیستی به رهبری کاخ سفید را اعلام کرده است و سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا و ناتو را علت بروز جنگ اوکراین می‌داند.

 

مورالس پیشتر با انتقاد از عملکرد آمریکا در قبال جنگ اوکراین، اقدامات واشنگتن در تخصیص بودجه‌های کلان ارسال سلاح به کی‌یف را ریختن هیزم در آتش این درگیری و شعله ورتر کردن آتش جنگ دانست.

 

این رهبر چپگرای آمریکای لاتین با بیان اینکه دولت فعلی آمریکا به ریاست «جو بایدن» تاکنون «در مجموع بیش از ۱۰ میلیارد دلار سلاح به اوکراین ارسال کرده است»، افزود: ایالات متحده دوست دارد در مورد صلح و دموکراسی صحبت کند اما در واقع، جنگ و نابودی مردم را تامین مالی می‌کند.

 

مورالس آمریکا را به عنوان «بدترین دشمن همزیستی مسالمت‌آمیز میان کشورهای برادر» متهم کرد.

 

مورالس از جمله رهبران آمریکای لاتین است که طعم تلخ سیاست‌های آمریکا در کشورش و کودتای طرح‌ریزی شده توسط واشنگتن را چشیده است.

سناتور سندرز: عربستان با همراهی روسیه به اقتصاد آمریکا آسیب می‌رساند

برنی سندرز سناتور آمریکایی در پی همراهی عربستان سعودی با روسیه برای کاهش تولید نفت در چارچوب اوپک پلاس، با توصیف ریاض به عنوان بدترین نقض کننده حقوق بشر در جهان، خواستار بیرون آورده شدن همه نیروهای نظامی آمریکا از عربستان و توقف فروش جنگ افزار به این کشور غرب آسیا شده است.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, عربستان سعودی

چین به اتهام‌زنی یک اندیشکده استرالیایی علیه اقدامات پکن در جزایر سلیمان پاسخ داد

سفارت چین در جزایر سلیمان طی بیانیه‌ای خطاب به برخی کشورهای غربی تاکید کرد: از شایعه‌سازی و انتشار اطلاعات نادرست علیه چین دست بردارید و در راستای منفعت مردم جزایر اقیانوس آرام عمل کنید.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, تایوان, تحلیل, جزایر سلیمان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا

افشاگری نیویورک تایمز: دولت اوکراین در قتل دختر نظریه پرداز روس دست داشت

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه فاش کرد بخش‌هایی از دولت اوکراین مجوز حادثه تروریستی را صادر کرده که در آن دختر نظریه پرداز مشهور روس کشته شد.

ادامه

امریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نخستین نشست “جامعه سیاسی اروپا”؛ موضع‌گیری یکپارچه علیه روسیه

رهبران ۴۴ کشور اروپایی روز پنج‌شنبه ۶ اکتبر (۱۴ مهر) در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک، گرد هم جمع شدند تا نخستین نشست خود را در قالب نهاد سیاسی جدید به نام ”جامعه سیاسی اروپا” برگزار کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, انگلستان, اوکراین, بالکان, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چک, خبر, روسیه, صربستان, فرانسه, مولداوی