هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

روسیه نسبت به خطر وقوع جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای به دلیل استراتژی ناتو هشدار داد. گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو، امروز پنجشنبه تأکید کرد که بزرگترین خطر هسته‌ای که در حال حاضر با استراتژی تشدید تنش از سوی آمریکا و ناتو در بحران اوکراین مرتبط است، می‌تواند منجر به رویارویی ... هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, غرب, فرانسه, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پوتین: آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است

رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی با اعلام تمایل کشورش برای مذاکره مستقیم با ناتو تأکید کرد که آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پاسخ پوتین، خبرنگار انگلیسی را از سالن کنفرانس فراری داد

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال گستاخانه خبرنگار بی بی سی که وی را مقصر در وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب نامید، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا، گفت: من فقط در برابر روسیه و مردم کشورم مسئولیت دارم.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی, مصاحبه و گفتگو, ناتو

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی

مهلت ۲ هفته‌ای آمریکا به‌ترکیه برای انصراف از خرید اس ۴۰۰ روسیه

منابع آگاه اعلام کردند، آمریکا به ترکیه برای چشم پوشی از خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه دو هفته مهلت داده و گفته است به جای اس ۴۰۰ سامانه‌های موشکی پاتریوت آمریکا را بخرد.

 

به گزارش شبکه اس ان بی سی، آمریکا اعلام کرده است که در غیر این صورت، ترکیه با عواقب شدیدتری روبه‌رو می‌شود.

 

اس ان بی سی به نقل از منابع مطلع گزارش داد: اگر ترکیه از توافق با روسیه خارج نشود و سیستم دفاعی پاتریوت را تا پایان اولین هفته ماه ژوئن نخرد با عواقب سنگینی روبه‌رو می‌شود.

 

منابع مطلع می‌گویند، تا پایان هفته اول ژوئن ترکیه باید این قرارداد چندین میلیارد دلاری با روسیه را لغو کرده و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت را بخرد در غیر این صورت نمی‌تواند ۱۰۰ جنگنده اف ۳۵ را از آمریکا بخرد و با تحریم‌های واشنگتن علاوه بر واکنش احتمالی ناتو روبه‌رو خواهد شد.

 

این در حالی است که یاووز سلیم قیروان، معاون وزیر خارجه ترکیه روز سه‌شنبه در کنفرانسی با عنوان “روابط ترکیه و آمریکا، ریشه‌ مشترک و دیدگاهی جدید” گفت: تصمیم خرید اس ۴۰۰ راهکار نیست بلکه ضرورت است.

 

قیران افزود، سامانه‌های اس ۴۰۰ راهکار اول ترکیه نیست بلکه راهکار و راه حل آخر کشور است.

 

وی تصریح کرد، ترکیه طی بیش از ۱۰ سال بر سر خرید سامانه‌های پاتریوت مذاکراتی بی‌فایده با آمریکا داشت و به طبع تصمیم برای خرید اس ۴۰۰ به منزله تغییری استراتژیک در این روند نیست.

 

چندی قبل مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز گفته بود: در حال حاضر هیچ گونه حرفی مبنی بر به تعویق انداختن توافق اس ۴۰۰ و یا تعلیق آن مطرح نیست.

 

توافق اس- ۴۰۰ میان روسیه و ترکیه در سال ۲۰۱۷ به امضا رسید و در پی آن ترکیه از سوی ایالات متحده تحت فشار قرار گرفت و واشنگتن مشارکت آنکارا را در برنامه تولید، نگهداری و استفاده از جنگنده‌های نسل پنجم “اف- ۳۵” به حالت تعلیق درآورد اما ترکیه تهدید کرد جنگنده‌های مورد نیاز خود را از جای دیگری تامین کند و ممکن است جنگنده‌های “سو- ۵۷” روسیه جایگزین آنها شوند.

ایسنا

با فروش اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه صنعت نظامی آمریکا ضربه بزرگی می‌خورد

اگر روسیه موفق به فروش سامانه اس ۴۰۰ خود به ترکیه شود، صنعت نظامی آمریکا بزرگترین ضربه را خواهد خورد و متحمل زیان هنگفتی می‌شود.

ادامه

الجزایر, امریکا, بحرین, برزیل, ترکیه, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, قطر, کلمبیا, مصر, مقاله, هندوستان, ونزوئلا, یونان