سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ارتش آمریکا تایید کرد که یک جنگنده اف-۱۶ آمریکایی در آب‌های نزدیک کره‌جنوبی سقوط کرده است. این سومین باری است که یک هواپیمای جنگی آمریکا در کمتر از یک سال گذشته در این منطقه سقوط می‌کند. به گزارش ایسنا، به گزارش یونهاپ، خلبان این جنگنده آمریکایی بامداد امروز چهارشنبه مجبور شد هواپیمایش را رها کرده ... سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, شبه جزیره کره, شرق آسیا

معمار تحریم‌های ضد روسی آمریکا به فساد متهم شد

رابرت منندز، سناتور دموکرات برجسته ایالات متحده، در یک پرونده فدرال به اتهام رابطه همراه با فساد با سه تاجر متهم شده است. در کیفرخواستی که منتشر شده، نام همسر منندز و همچنین سه مظنون دیگر که گفته می‌شود در این طرح دخیل بودند، ذکر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، براساس این سند، این قانونگذار و همسرش حداقل از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، صدها هزار دلار رشوه در ازای استفاده از قدرت و نفوذ منندز به عنوان سناتور برای خدمت به منافع سه تاجر و همچنین یک بازیگر دولتی خارجی، یعنی مصر دریافت کرده‌اند.

در کیفرخواست که جمعه منتشر شده، آمده است: این رشوه‌ها شامل پول نقد، طلا، پرداخت وام مسکن، پاداش در ازای حضور کم یا عدم حضور شغلی، یک وسیله نقلیه لوکس و سایر چیزهای با ارزش می‌شود.

به گفته دادستانی آمریکا، در بازرسی از خانه منندز حدود ۱۰۰ هزار دلار شمش طلا و همچنین نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار پول نقد پنهان‌شده به دست آمد.

این کیفرخواست جدید، دومین رسوایی فساد مالی سناتور منندز در دوران خدمتش به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۵، این سناتور آمریکایی اهل نیوجرسی به اتهام رشوه در زد و بندی با یک چشم پزشک ثروتمند متهم شد. گفته می‌شود که این پزشک هدایای مختلفی به ارزش نزدیک به یک میلیون دلار را در ازای امتیازات سیاسی با این سناتور مبادله کرده بود. این پرونده در اواخر سال ۲۰۱۷، زمانی که هیئت منصفه موفق به صدور رأی نشد، خاتمه یافت.

منندز از اوایل سال ۲۰۲۱ به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مشغول به کار بوده است. او یکی از حامیان فعال تحریم‌های ضد روسیه توسط ایالات متحده از زمان آغاز جنگ اوکراین بوده و مکررا استدلال می‌کند که این اقدامات برای «محدود کردن توانایی روسیه به منظور مشارکت در اقتصاد جهانی، محدود کردن صادرات‌های خاص و تحمیل هزینه بر خواص در روسیه بسیار مهم است.»

در همین حال کارین ژان-پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید از اظهارنظر درباره صدور کیفرخواست علیه منندز خودداری کرد. او گفت: واقعا باید در این رابطه محتاط باشم چون این یک پرونده باز است و من نمی‌توانم راجع به آن اظهارنظری داشته باشم. اما تا جایی که به نقش رهبری او در سنا مرتبط است، این موردی است که رهبری سنا باید درباره آن نظر بدهد.

به دنبال افشای این رسوایی، چندین مقام دموکرات خواستار استعفای منندز شده‌اند، اما این سناتور با رد ادعاهای مطرح شده از ارائه استعفای خود امتناع کرده است.

براساس گزارش ان‌بی‌سی، منندز درخواست‌ها برای کناره‌گیری را رد کرده و تاکید دارد که ادعاهای فسا د و ارتشاء را به چالش می‌کشد. منندز در بیانیه‌ای گفت: «کسانی که به عدالت اعتقاد دارند، تا زمانی که گناهشان ثابت نشود به بی‌گناهی معتقدند. من قصد دارم با همان موفقیتی که در پنج دهه گذشته داشتم، برای مردم نیوجرسی مبارزه کنم. این همان رکورد موفقیتی است که همین رهبران در تمام مدت آن را ستایش کرده‌اند. از یاد من نخواهد رفت که آنها با چه سرعتی عجله می‌کنند تا قضاوت کنند. من هیچ جا نمی‌روم.»

آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

کارلوس دل تورو وزیر نیروی دریایی آمریکا گفت: نیروی دریایی چین نسبت به رقیب آمریکایی خود از مزایای قابل توجهی برخوردار است و ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند. به گزارش ایرنا، سی ان ان چهارشنبه شب گفت، رئیس نیروی دریایی ایالات متحده تصریح کرد که نیروی دریایی چین دارای ... آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, چین, شرق آسیا, غرب

بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

بالاخره بعد از ۱۵ دور رای‌گیری در پنج روز، در ساعات ابتدایی امروز (شنبه) کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید، اما ۱۴ رای‌گیری ناموفق و امتیازات زیادی که به مخالفان داده، نشان از راه دشوار او در ادامه این مسیر دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، کوین مک‌کارتی، ... بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند. به گزارش ایلنا، روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند.  «بردلی دیوین»، نویسنده‌ آمریکایی، طی مقاله‌ای در این روزنامه عنوان کرد که اقدامات اخیر کنگره آمریکا نشان از ... افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه

جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

جمهوریخواهان توانسته اند سرانجام پیروزی خود در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا را تثبیت کنند و به طور رسمی حزب پیروز انتخابات شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس تازه‌ترین نتایج شمارش آرای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، حزب جمهوری خواه پس از چهار سال توانست رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را ... جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

رئیس‌جمهوری کلمبیا: آمریکا در حال ویران کردن اقتصاد جهان است

«گوستاوو پترو» نخستین رئیس‌جمهوری چپگرای تاریخ کلمبیا گفت که آمریکا تمام اقتصادهای جهان را نابود می‌کند تا بدون توجه به آنچه برای سایر کشورها رخ می‌دهد، از خود محافظت کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, حقوق بشر, فرانسه, کلمبیا