حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

معلمان و کارگران فرانسه به سیاست افزایش سن بازنشستگی اعتراض کردند

هفته گذشته تظاهرات خیابانی در سراسر فرانسه در حالی برگزار شد که مدارس و خدمات حمل و نقل به دلیل اولین اعتصاب بزرگ از زمان انتخاب امانوئل مکرون به عنوان رئیس جمهور شرایط اداری کشور را مختل کردند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین انگلستان، اتحادیه‌های معلمان و کارگران حمل و نقل فرانسه در بحبوحه بحران افزایش هزینه‌های زندگی در اروپا نسبت به طرح برنامه‌های افزایش سن بازنشستگی توسط مجلس این کشور، تهدید به برگزاری یک اعتصاب بزرگ کردند.

 

همچنین هفته گذشته تظاهرات خیابانی در سراسر فرانسه در حالی برگزار شد که مدارس و خدمات حمل و نقل به دلیل اولین اعتصاب بزرگ از زمان انتخاب امانوئل مکرون به عنوان رئیس جمهور شرایط اداری کشور را مختل کردند.

 

معلمان مدارس ابتدایی و رانندگان قطار و اتوبوس در برخی از خدمات منطقه‌ای و کارگران صنعت انرژی هسته‌ای کار خود را در روز پنجشنبه متوقف کردند.

 

کارگران در شهرهای سرتاسر فرانسه راهپیمایی کردند، زیرا اتحادیه‌ها برای مقابله با تاثیر تورم و افزایش قیمت‌ها برای افزایش حقوق‌ها تلاش دارند.

 

اتحادیه‌ها همچنین خواستار لغو برنامه‌های مکرون برای افزایش تدریجی سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۵ سال شدند. اصرار رئیس‌جمهور بر ایجاد تغییرات در سیستم بازنشستگی – یکی از وعده‌های اصلی کمپین انتخاباتی او – به طور گسترده در نظرسنجی‌ها مورد مخالفت قرار گرفت.

 

اتحادیه‌های کارگری احزاب بسیج شدند تا راه دولت را در این زمینه مسدود کنند. هیات وزیران فرانسه روز پنجشنبه گفتند که پیش‌نویس قانون در مورد تغییرات حقوق بازنشستگی تا کریسمس آمسال آماده خواهد شد و روند مشورتی آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

الیویه دوسوپ، وزیر کار فرانسه، در سخنانی تهدیدآمیز گفت اگر احزاب مخالف برای جلوگیری از دولت متحد شوند، نمی‌توان مقابل انحلال پارلمان توسط ماکرون را گرفت! این بلافاصله باعث آغاز انتخابات پارلمانی جدید می‌شود.

 

فیلیپ مارتینز، رئیس اتحادیه سراسری کارگران فرانسه CGT، گفته است: «ما با عقب انداختن سن بازنشستگی مخالفیم، زیرا وقتی تعداد بیکاران زیادی در این کشور وجود دارد، آن را یک انحراف در سیاست‌های معطوف به اشتغال می‌دانیم. برعکس بجای سن بازنشستگی دستمزدها باید افزایش یابد زیرا در این کشور مشکل رشد هزینه زندگی وجود دارد.»

طبقه کارگر و ضرورت مبارزه با سمت‌گیری اقتصادی‌ اجتماعی حکومت جمهوری اسلامی

طی هفته‌های اخیر هم‌زمان با تحول‌های صحنهٔ سیاسی کشور و گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ آیندهٔ مناسبات تهران- واشنگتن و نیز سرانجام توافق برجام به‌دنبال ردوبدل‌شدن پیشنهادها و پاسخ‌های ایران و آمریکا با پادرمیانی اتحادیهٔ اروپا، در داخل جراحی اقتصادی با شدتی هرچه تمام‌تر ادامه یافت و آزادسازی اقتصادی سفرهٔ تهی‌دستان جامعه را کوچک و کوچک‌تر کرد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سازمان تجارت جهانی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, مقاله

سفره کارگران و زحمتکشان خالی تر از همیشه

همه مردم کشور باید از یک زندگی انسانی و مرفه برخوردار باشند و محاسبه حداقل دستمزدها باید بالاتر از خط فقر باشد تا بتواند تامین کننده هزینه های لازم زندگی آنها باشد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, بانک جهانی, حقوق بشر, سازمان ملل, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, مقاله

فراخوانی اتحادیه‌های کارکنان فرانسه برای اعتصاب سراسری

اتحادیه‌های فرانسه در اعتراض به اصلاحات حقوق بازنشستگی و بحران هزینه‌های زندگی روز پنجشنبه اصناف و اقشار مختلف را به اعتصاب سراسری فراخواندند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, جهان, حقوق بشر, خبر, راننده, غرب اروپا, فرانسه, کارگری, معلمان