تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

معترضان جنوب عراق تهدید به محاصره منطقه امنیتی بغداد کردند

معترضان در استان‌های جنوب عراق تهدید کردند که برای انجام راهپیمایی میلیونی پیاده راهی بغداد خواهند شد و منطقه سبز امنیتی پایتخت را محاصره می‌کنند.

 

«علاء الرکابی» یکی از سخنگویان معترضان استان “ذی قار” امروز (یکشنبه) در ویدیویی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، گفت که معترضان جنوب عراق عهد کرده اند که راهپیمایی بزرگی را برای محاصره منطقه سبز بغداد انجام دهند و از قوه قضاییه خواستار نخست وزیر جدید می‌شوند.

 

تظاهرکنندگان در استان ذی قار پس از آنچه کشتار توسط نیروهای امنیتی علیه آنها در بزرگراه بین المللی غرب شهر “ناصریه” این استان نامیدند، عهد کرده اند که راهپیمایی بزرگی را از استان های جنوبی تا بغداد برای محاصره منطقه امنیتی سبز انجام دهند.

 

الرکابی همچنین در این ویدیو گفته است که سرتیپ «ناصر الاسدی» رئیس پلیس ذی قار به دستور نظامی مبنی بر عدم برخورد با معترضان خیانت و به آنان حمله کرده است.

 

وی افزود که ما دیروز از او (الاسدی) خواستیم مهلت دهد تا معترضان به طرز مسالمت آمیز از پل “فهد” در بزرگراه بین المللی ذی قار بیرون روند، اما او خودداری کرد و تصمیم گرفت از زور در مواجهه با تظاهرات کنندگان استفاده کند.

 

معترضان در ذی قار از چند روز پیش با آتش زدن لاستیک و ایجاد انواع موانع فیزیکی جاده اصلی و مهم این استان به بغداد و دیگر استان های جنوبی عراق را بستند و دیروز پلیس موفق به بازگشایی آن شد.

 

به گفته الرکابی، فرمانده عملیات “رافدین” ​​سرلشکر «جبار نعیمه» کنترل نیروها و افسران زیر امر خود را از دست داده و این مساله اکنون وضعیت ناگواری بر کشور حاکم کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد که گام بعدی در این زمینه راهپیمایی بزرگی است که از جنوبی ترین نقطه کشور یعنی استان بصره آغاز می شود تا بتواند منطقه سبز را به شکلی مناسب برای تمکین به خواست معترضان محاصره کند.

 

الرکابی از نیروهای امنیتی و فرمانده ارتش عراق خواست که امنیت کسانی که به سمت بغداد حرکت می‌کنند را تامین کنند.

 

وی به زمان این راهپیمایی اشاره ای نکرده است.

 

استان ذی قار به مرکزیت شهر ناصریه در جنوب عراق از مناطق اصلی و عمده اعتراض های چند ماه اخیر این کشور به شمار می‌رود.

 

از زمان آغاز اعتراض های عراق در اول اکتبر ۲۰۱۹ (دهم مهر ۹۸) شدیدترین اعتراض ها مربوط به این استان بوده به طوری که در این مدت بسیاری از مدارس، دانشگاه ها، ادارات و برخی دیگر از خدمات و فعالیت های عمومی تعطیل شده است.

 

گفته می شود در دور تازه اعتراض های عراق که از ۱۰ روز پیش آغاز شده، دستکم شش نفر در ذی قار کشته و دهها نفر نیز مجروح شده‌اند.

کره‌جنوبی: در صورت درگیری با ایران در هیچ عملیات مشترکی با آمریکا شرکت نمی‌کنیم

وزیر دفاع کره جنوبی تأکید کرد که نظامیان این کشور مستقر در تنگه هرمز در هیچ عملیات مشترکی با آمریکا شرکت نمی‌کنند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

۱۰ تدبیر آمریکا برای مرزهای سوریه و عراق

“همزمان با فشارها در بغداد برای تعیین آینده وضعیت حضور آمریکا در عراق و فشارهای روسیه برای تقویت حضور نظامی در شرق فرات، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دلایل مختلف به دنبال تقویت حضور نظامی خود در مرزهای سوریه و عراق است.”

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روزنامه نگاران, سوریه, عراق, فرانسه